Légy a közösségi média sztárja

mint egy szupermodell


Minél jobb állást szeretnél találni, annál fontosabb, hogy jelen légy a közösségi médiában, erős saját márkával, sok és tartalmas bejegyzéssel, értékes ismerősöket felsorakoztató hálózatokkal. Ezt nagyon jól tudja egy kanadai szupermodell, Coco Rocha.
Cocónak több mint hárommillió követője van a Google Pluson, 882 ezer a Twitteren, 878 ezer az Instagramon és 457 ezer a Facebookon. A modellt 2002-ben fedezték fel egy fesztiválon, azóta a legnagyobb tervezőkkel dolgozik, részt vesz minden jelentős divatrendezvényen és rendszeresen szerepel a legfontosabb magazinok címlapjain. Könyvet is írt a szakmájáról. Ezt a teljesítményt nem tudná felmutatni, ha nem lenne tisztában azzal, milyen fontos az erős saját márka, aminek ma már az intenzív internetes jelenlét a legfontosabb tartópillére. Az Inc.com üzleti portál ezért az ő példáján mutatja be, hogyan is kell ezt csinálni.
1. Több platformon legyél jelenCoco ott van az összes platformon, ami számít. Rendszeresen posztol a Twitteren, az Instagramon, a Tumblron, a Google Pluson és a Facebookon. (A posztok gyakoriságából és professzionális voltából egyébként arra lehet következtetni, hogy a modell saját szerkesztőséget tart fenn, mert egy ember ezt akkor sem bírná, ha egész nap ezzel foglalkozna. De történetünk szempontjából nem ez a fontos, hanem a belőle leszűrhető tanulaság.) A posztok a különböző platformok stílusának és szabályainak megfelelően jelennek meg, tehát Coco minden közönségcsoportot - hálózatot - a saját nyelvén szólít meg. Mindenhol nagyjából ugyanaz a tartalom jelenik meg, de testreszabva: ami a Twitteren rövid hír kis képekkel, az az Instagramon jól sikerült fotósorozat.


2. Mesélj történeteket
  A modellek világa a civilek számára különleges univerzumnak tűnik, Coco ezért bepillantást enged a kulisszák mögé, és érdekes történetekkel szórakoztatja követőit. A SundayStories című blogban például vicces sztorikat oszt meg arról, hogyan botladoznak szó szerint a modellek a kifutón és azon kívül. A StyleTheBump című blogban viszont a terhességéről mesél, de nem csak a reggeli rosszullétekről számolva be, hanem azon ötleteit is megosztja, hogyan maradhat sítlusos egy kismama, ha olyannak érzi már magát, mint egy dömper. A különféle blogbejegyzések a szakmabeliek számára ugyanolyan érdekesek, mint a laikus követőknek, így a modell egyszerre tart kapcsolatot kollégáival és munkaadóival, illetve a szélesebb közönséggel.


3. Legyen haditerved Coco soha nem véletlenül, ötletszerűen posztol, hanem világos stratégia szerint: gyakorlatilag permanens reklámkampányt folytat önmagáról. A saját, intim hangvételű posztok mellett kirakja az összes róla szóló sajtómegjelenést, ami nem kevés, hiszen "világmárkáról" van szó. Ezáltal a követők folyamatosan rendkívül informatív és összetett képet kapnak róla, szubjektív és objektív megközelítésből egyaránt.
4. Ne csak aktív, reaktív is legyé lIsmerjük a tipikus instagramos figuráját: állandóan szelfiket posztol magáról, kirakja, hogy mit reggelizett, milyen felhő látszik a repülő ablakából és hogyan fest a lábnyoma a Karib-tenger parti homokjában. Az ilyen irritáló és nevetséges alakokkal ellentétben Coco nem veszi magát teljesen komolyan, és reagál az általa tisztelt személyiségek dolgaira és kommunikál azokkal is, akik üzennek neki. Vagyis arra használja a közösségi médiát, amire kitalálták: virtuális közösségként és nem tükörként, amelyben csodálhatja magát.
A fenti megfigyelések bárki számára jól hasznosíthatók, hiszen a közösségi márkaépítés alapelveiről van szó, tehát akkor is töprengj el rajtuk, ha nem vagy kanadai szupermodell.
Jó lenne, ha egy helyen több mint 100 cég karrierlehetőségeivel ismerkedhetnél meg? Segítene a céljaid elérésében, ha szakértői segítséggel állíthatnád össze CV-d? Ha igen a válaszod, akkor már most írd be a naptáradba a HVG Állásbörzét!  
szerző: Jobline

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések