bizarr kérdések listája

ZSIRÁF!
Ezt válaszold az állásinterjún, ha megkérdezik, milyen állat szeretnél lenni


A bizarr kérdések listáján előkelő helyen szerepel a következő: milyen állat szeretne lenni?
A hatásos válaszadásra van megfelelő stratégia.

A furának tűnő kérdésekkel a jelölt kreativitását akarják tesztelni: hogyan reagál váratlan helyzetekben, elég talpraesett-e, gyorsan elő tud-e hozakodni a frappáns válasszal? Az egyik leggyakoribb meghökkentőnek szánt kérdés a „milyen autó/állat/virág/mesehős szeretne lenni?” típusú. Ezt a részt rengetegen utálják, pedig éppen itt nyílik a legjobb lehetőség arra, hogy lenyűgözzük az interjúztatót, hiszen a válaszadásban szabadon szárnyalhat a fantáziánk. A felkészülésben segít a zsiráfos példa. Ez csak hasznos válaszminta, tehát a felvázolt stratégia alapján szépen dolgozd ki a saját állatos válaszodat. Lehetsz macska, kutya vagy orrszarvú, a lényeg, hogy az adott szakmai területre szabd a megnyerő állatpéldázatodat.


Elinor Stutz
szakértő a zsiráfstratégiát ajánlja a LinkedInen azoknak, akik sales területen szeretnének szép karrierrel kecsegtető állást megcsípni.


Tehát a kérdés: ha választhatna, milyen állat lenne és miért?

Zsiráf!
Először is azért, mert ez az állat kecses és szép, külseje és mozgása harmonikus benyomást kelt. A sales területen dolgozó szakembereknek szintén már a megjelenésükkel azt kell kommunikálniuk, hogy megnyerő, kiegyensúlyozott és összeszedett emberek, akik véleményére érdemes alapozni, és döntéseiket alapos megfontolások után hozzák.

A zsiráf gyorsan és elegánsan fut, és a kiválóságra törekvő sales szakemberek is pont ilyen tempóban iramodnak céljaik felé, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb eredményeket érjenek el. A sikeres üzletkötésekkel stabil ügyfélkört szereznek és elégedetté teszik a menedzsmentet, ami minden zsiráf, azazhogy sales szakember legfőbb célkitűzése.


A zsiráfok abban a legjobbak, hogy nem a fák alacsonyan lógó, fonnyadt gyümölcseire hajtanak.
Mivel nagyon magasak, tág a perspektívájuk, így a fák tetején található zsákmány közül válogathatnak, sőt, a ritkás ligetben onnan a magasból ki tudják választani az ideális fát.
Több szögből is képesek megvizsgálni a gyümölcshelyzetet,
ami elősegíti az optimális döntés meghozatalát. Így egy-egy szüret során a legnagyobbat szakíthatják,
sértődött rikácsolásra késztetve az igazán magasra felérni nem képes majmokat, azaz a konkurenciát.
A zsiráfhasonlat a sales szakemberekre van szabva. A reklámgrafikus mondjuk előhozakodhat a kreatív kacsacsőrű emlőssel, amelyről azt hinnénk, hogy ilyen állat nincs is, mert nem fér bele a hagyományos kategóriákba, aztán tessék, mégis van. Egy középkorú IT-szakember viszont, aki arra számíthat, hogy fiatal csapat tagja lesz, ha fölveszik, őnironikusan a komodói sárkánygyíkot említheti, amely őshüllőnek rendszertanilag már rég ki kellett volna halnia, de nem tette, mert elfelejtettek szólni neki azon a távoli szigeten. És így tovább: a meghökkentő kérdésre adj hasonlóan mellbevágó, de érvelésében logikus és szellemes választ, és megnyered az izgalmas játszmát, amit állásinterjúnak neveznek.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések