2015. febr. 20.

Csapatjátékos vagy?





Ma már szinte minden önéletrajzban, motivációs levélben, letölthető sablonban, álláshirdetésben szerepel a „bűvös páros”: önállóan dolgozni tudó, és csapatjátékos.

Lássuk be, ha mindenki mindenhová beírja, ezt már senki sem veszi komolyan: aki kéri, azért kéri, mert „szokták”, aki beírja, azért írja be, mert „kérik”. Itt az ideje, hogy visszaadjuk a presztízsét, a valós jelentését ezeknek a jellemzőknek.
Álláskeresőként mondhatjuk: de én tényleg csapatjátékos vagyok! Rendben, ezt le kell írni a motivációs levélben, hozni kell rá példát, milyen csapatban, hogyan működtél együtt másokkal, hogyan támogattad a közös cél elérését? Milyen volt a csapat, amiben csapatjátékos voltál? Milyen szerepet töltöttél be a csapatban? Milyen hatással vagy a többiekre egy csapatban? Mások milyen hatással vannak rád? Mi volt a közös cél, milyen eredménnyel értétek el, és te ehhez mit tettél hozzá? Ha ezeket mind leírod, már nem csak egy üres lózung a csapatjátékosság.
A csapatjátékosság mellett az önállóan dolgozni tudást is meg kell tudni mutatni: csapaton belül is lehet valaki önálló: ha kaptál egy problémát, aminek a megoldásra rád várt, de a csapatnak is szüksége volt rá, hogyan kezelted? Beavattál mindenkit abba, hogyan haladsz a megoldás felé, vagy csak prezentáltad a megoldást határidőre? Kértél határidőt, vagy megadták?
Látható, hogy a sablonos kijelentések is megtölthetők tartalommal, ha valóban komolyan gondoljuk azt a jellemzőt, ami sablonossá vált. Álláspályázatokban mindenképpen így kell megközelíteni egy-egy ilyen elvárást. Bosszantó, hogy sablonos, és mindenki ezt kéri, de ha megtöltjük a magunk egyéniségével, máris lehetőséggé válik a problémás felvetés.
Állásinterjún is érdemes ezt a hozzáállást követni: tudjunk meg mindent a „csapatról”, ahová a csapatjátékost keresik! Ne féljünk kérdezni arról, kikkel kell együttműködni cégen belül, hogyan születnek a döntések (közösen, vagy vezető dönt egy személyben), mekkora önállóságot kaphatsz egy-egy területen, hogyan határozzák meg a feladatok határidejét, van-e igényük arra, hogy a munka folyamatát is lássák, vagy a végeredmény érdekes csak? Ez pozíciónként, szakmánként, munkakörönként és főleg: egyénenként változó lehet, így mérheted fel igazán jól, neked való-e az adott állás, vagy sem.
Magadat is ezen elvek mentén érdemes bemutatni: milyen csapat volt, te milyen szerepet töltöttél be a csapatban, mit tettél, ha nem volt egyetértés, hogyan érveltél a magad álláspontja mellett, érveltél-e egyáltalán, vagy elfogadtad másét? Meg tudod-e őrizni a nyugalmad egy ideges környezetben, vagy mások idegessége rossz hatással van rád? Inkább kreatív vagy inkább konzervatív megoldásokat javasolsz? A közös munka milyen hatással volt a felelősségi körökre, és ez téged hogyan érintett?
Fentiekből látszik: ha komolyan vesszük a feladatot, és az álláshirdetés szerinti jellemzőket tényleg meg akarjuk mutatni magunkról, akkor hiába a sablonos elváráslista, a sablonos válasz, az egyéniséged megmutatására van lehetőséged, tehát élj vele. 
  • Megjelent: 2015/02/13
  • Publikálta:

2015. febr. 18.

140+ cég és 1500+ tanácsadás egy helyen


Két nap a karrieredért! 140+ cég és 1500+ tanácsadás egy helyen

Állást keresel vagy munkahelyet váltanál? Feltérképeznéd a számodra elérhető karrierlehetőségeket? Tájékozódj a számodra elérhető feladatkörökről a HVG Állásbörzén, tedd fel kérdéseidet a téged érdeklő pozíciókról egyenesen a cégek képviselőinek!



Színes kiállítói paletta


A HVG Állásbörze hazánk legnépszerűbb karrierrendezvénye, ahol több mint 140 kiállító várja hallgatókat, pályakezdőket és tapasztalt szakembereket. A lehetőségek tárháza széles, Debrecentől Szombathelyig az ország egész területén válogathatsz a számodra elérhető karrierlehetőségek közül.

Kikkel találkozhatsz?
  • 80+ cég érkezik mérnöki, műszaki ajánlatokkal (pl. Audi Hungaria, DENSO, Luk Savaria Kft., Magyar Suzuki Zrt.)
  • 95+ cég informatikai lehetőségeket kínál az érdeklődőknek (pl. EPAM Systems, Ericsson, evosoft Hungary Kft., IT Services Hungary, NNG, Nokia)
  • 100+ cégnél gazdasági, pénzügyi pozíciókkal kapcsolatban kérdezhetsz (pl. KPMG, PwC, Deloitte, Nestlé)
  • 65+ cég elsősorban nyelvtudást igénylő lehetőségeket kínál. (pl. Avis Budget Group BSC, BP, BT, HP, Tata Consultancy Services)
Vasúti utazási kedvezmény a börze látogatóinak!

Ha személyesen tájékozódnál, és szívesen eljönnél a rendezvényre, akkor ne legyen visszatartó erő, hogy vidéken laksz! A börze látogatóinak utazási kedvezményeket biztosít a MÁV- START Zrt.>> Részletek itt!

Regisztrálj, tegyél a sikeres karrieredért, és nyerj. 2015. február 25-26-án a SYMA Rendezvényközpontban!

Ott találkozunk!

2015. febr. 17.

ezek a jelei annak, hogy szimpatikusnak talál az interjúztató


Sok szó esik arról, milyen legyen a testbeszéded az állásinterjún, hogy sikert arass. Arról már kevesebbet hallani, hogy az interjúztató gesztusaiból is rengeteg dolgot ki lehet olvasni. Például azt, milyenek az esélyeid az állásra.
Az állásinterjú után sokan stresszelnek, kedvező választ kapnak-e a cégtől (illetve kapnak-e egyáltalán). Pedig az interjúztató(k) testbeszédéből ki lehet olvasni, milyen képet alakítottak ki rólad, hiszen egy-két perc alatt eldől, szimpatikusnak találnak-e, és ezután már ennek jegyében folyik tovább a beszélgetés. A Business Insider összegyűjtötte, milyen jelekre kell odafigyelni.

1. Pozitív testbeszéd
Az interjúztató hosszan fenntartja a szemkontaktust, mosolyog, vidám, előrehajol, amikor hozzád beszél. (Ennek ellentéte, ha összefont karral hátradől, ez elzárkózást jelent.)

2. Hosszabb a beszélgetés, mint amire számítottálA HR-es több időt szán a jelöltre, ha ígéretesnek találja, mert többet akar megtudni róla.

3. Az interjúztató cseveg
Jó jel, ha az interjúztató szívesen mesél a cégről, sőt saját magáról – például hogyan érzi magát a munkahelyén. Kivéve, ha kényszeres fecsegőről van szó, de ez eldönthető annak alapján, miről és hogyan beszél.

Forrás: Jobline

4. Csak rád figyel
Ha a HR-es kizárólagos figyelmével tüntet ki, és nem telefonál, emailezik, sms-ezik közben vagy matat a papírjai között, azt jelenti, hogy érdemesnek tartja csak rád figyelni. Ugyanerre utal, ha a válaszaid után rákérdez arra, amit mondtál, hogy pontosabb információkra tegyen szert.

5. Bemutat a vezetőség többi tagjának és a leendő munkatársaknak
Erős érdeklődést mutat a HR-es részéről, ha a cégnél többeknek bemutat. Ez arra utal, hogy meg akarja majd kérdezni a kollégáit, mit gondolnak rólad, vagyis már megjelent a lelki szemei előtt, hogy a cég munkatársa vagy.

6. A hosszabb távú céljaidról faggat
Ebben az esetben a HR-es arra kíváncsi, szívesen lennél-e hosszú időn át a cég munkatársa. Ha a cégnél kidolgozott életpálya-modellt is ismerteti, amely megfelelő lehet számodra, alighanem egészen jól áll a szénád.

7. Arról kérdez, hol keresel még munkát, illetve mikor tudnál kezdeni
Ez már egészen jó jel, mert azt jelenti, a HR-es igényt tart rád. Ha a munkábaállásról faggat, gyakorlatilag már föl is vettek. Különben miért kérdezne ilyet?

ez is érdekelhet: 7 kellemetlen kérdés állásinterjún - és a jó válaszok!


8. Részletesen beszél a fizetésről és az egyéb juttatásokrólSzintén arra utal, hogy potenciális munkatársnak tekintenek. Azt is jelenti, hogy az interjúztató döntéshelyzetben van (különben nem beszélhetne határozottan a fizetésről), tehát a megfelelő emberre tettél jó benyomást.

9. Átgondoltan és egyenesen válaszol a kérdéseidre
Az interjún mindig kérdezni is kell, ezzel kifejezed az érdeklődésedet és értékes információkhoz juthatsz a céggel és meghirdetett állással kapcsolatban. Ha pontos és egyenes válaszokat kapsz például a cég piaci helyzetével és növekedési potenciáljával kapcsolatban, az jó jel. (A maszatolás ellenben gyanúra ad okot.)
Amennyiben elég oldott a hangulat, az interjú végén azt is megkérdezheted, milyen benyomásokat szerzett rólad az interjúztató, és szerinte megfelelő személy lennél-e a feladatra.

10. Az interjú végén pozitív választ kapsz a folytatással kapcsolatban
Ha úgy zárul az interjú, hogy záros határidőn belül értesíteni fognak a döntésről, illetve megbeszélitek a következő interjú időpontját, bizakodásra van okod.

11. Barátságos a búcsú
Sok interjúztató mindenkivel kedves és udvarias, de ha a te embered szélesen mosolyog, kikísér az előcsarnokba és mindvégig szóval tart, az megint csak jó jel. Ebben az esetben ösztönösen kell eldöntened, hogy csak általános emberi gesztusról volt-e szó, vagy már majdnem fölvettek a céghez.


Jó lenne, ha egy helyen több mint 100 cég karrierlehetőségeivel ismerkedhetnél meg? Segítene a céljaid elérésében, ha szakértői segítséggel állíthatnád össze CV-d? Ha igen a válaszod, akkor már most írd be a naptáradba a
HVG Állásbörzét!

(
van az oldalon egy online nyereményjáték is,magazin előfizetésekért Avon és Audi ajándékcsomagért
. + helyszíni nyereményjátékok.)


szerző: Jobline
2015 február 16.

Ilyen furákat kérdeznek a világ legjobb főnökei az állásinterjún


szerző: Jobline
2015 február 12.
Ritka eset, hogy egy cég csúcsvezetője beül az állásinterjúra, hogy elbeszélgessen a jelentkezővel, de néha előfordul. Gyakoribb, hogy egy HR-es úgy adja elő magát, mint egy nagyfőnök, ezért is tanulságos, mit kérdez az interjún öt amerikai vezérigazgató.
A kérdéseket a USA Today válogatta, és voltak olyan kedvesek, hogy a helyes választ is mellékelték.

1. Elevator Pitch – Brian Chesky, az Airbnb globális szálláshely-közvetítő portál vezérigazgatója(Az elevator pitch olyan érdekes beszámoló, amely egy liftezésnyi (elevator) idő alatt felkelti a hallgatóság érdeklődését a megszólaló iránt)
Megkérem a jelöltet, hogy foglalja össze az életét három percben. Az általa hozott döntésekből és tapasztalatokból megpróbálom kitalálni, milyen emberrel van dolgom. Ha már kialakult valamilyen képem az illetőről, átgondolom, mi az a két-három dolog, amire büszke lehet az életében.

Ez a kérdés lényegében a sztenderd „Meséljen magáról!” feladat variációja. A dolog nem arról szól, hogy a jelöltnek meg kell mutatnia, kicsoda valójában, hanem azt kell bebizonyítani, miért pont ő a legalkalmasabb a pozícióra. Vagyis a háromperces bemutatkozásban azt kell kiemelnie a történetéből, ami releváns a meghirdetett állás szempontjából.


2. A valódi probléma – Jane Park, a Julep kozmetikai cég vezérigazgatója
Gyakran kérdezek valamit azzal kapcsolatban, ami éppen engem foglalkoztat, mert így rengeteg minden kiderül az illetőről. Partnerem lesz-e a hétköznapi feladatok megoldásában, képes-e a stratégiai gondolkodásra? Érdekli-e a probléma, és hajlandó-e dolgozni a megoldása érdekében?

Forrás: Jobline

Akinek jó a problémamegoldó képessége, örülni fog egy ilyen kérdésnek. Érdemes egy általános megállapítással kezdeni a választ, lefektetve az alapokat, milyen megoldása lehet a problémának, aztán jöhet a szükséges lépések bemutatása, megfelelő indoklással. Természetesen szabad kérdezni további részletek felől, illetve arról, mit gondol az interjúztató a vázolt megoldási stratégiáról. Már maguk a kérdések sokat elárulnak arról, milyen ember és munkatárs a jelentkező.


3. Az előjáték – Kat Cole, a Cinnabon pékséghálózat elnöke
Az interjúfolyamat megkezdődik, még mielőtt találkoznék a jelentkezővel. A várószobában az egyik munkatársam frissítővel kínálja, megfigyeli a reakcióját (kedves, zavart, sértődött stb.), és e-mailben elküldi nekem, mit tapasztalt. Amikor a jelölt belép a szobámba, azzal szembesül, hogy nagy halom irat van szétszórva az íróasztalom előtt. Kíváncsi vagyok, összeszedi-e. Mindezekből nem vonok le messzemenő következtetéseket, de számítanak az így szerezhető benyomások.

Ez a beszámoló arra figyelmeztet, hogy minden mozzanat fontos lehet egy állásinterjún, a jelöltet már onnantól tesztelhetik, hogy belép a kapun. Vagyis már az időpont-egyeztetésnél résen kell lenni, oda kell figyelni, hogyan kommunikálunk a recepcióssal és az interjú utáni köszönőemailt sem szabad félvállról venni.


4. A repülőtéri teszt – Deborah Bial, a Posse Foundation nonprofit diáktámogató szervezet elnöke
Beszélgetek a jelölttel az égvilágon bármiről. Mit ír az aznapi újság? Az érdekel, mit és hogyan gondol, hogyan képes magát kifejezni, miként kérdez és jó hallgatóság-e.

Ennek az interjúmódszernek azért repülőtéri teszt a neve, mert azokat a dögunalmas embereket szűri ki, akikkel nem lenne jó együtt várakozni a terminálon, amikor késik a járat. A kérdés inkább az, mennyire érdekes személyiség a jelölt, itt még kevésbé fontos, alkalmas-e szakmailag. A jelentkező teljesen szabadon elmondhatja a véleményét, minél izgalmasabb, szenvedélyesebb, annál jobb. Kiderül, a jelöltnek van-e markáns véleménye, vagy csak figyelmesen hallgat és jó tanuló módjára válaszol, amikor kell.


5. A jelmezes kérdés – Neil Blumenthal, a Warby Parker online árusító szemüveggyártó cég vezérigazgatója

Cégünk egyik alapértéke a humor, ezért meg szoktam kérdezni a jelöltet, milyen jelmezt viselt legutóbb. Ez nem arról szól, hogy ha valaki nem volt Hamupipőke két héttel korábban, akkor nem vesszük fel, hanem a jelentkező reakciója érdekel. Fapofát vág, mert halál komolyan veszi magát? Ha igen, az komoly figyelmeztetés számunkra. Olyan emberekre van szükségünk, akik a munkájukat komolyan veszik, de önmagukat nem.

A hasonló meghökkentő kérdésekkel azt próbálják felmérni, hogy a jelölt be tud-e illeszkedni a vállalati kultúrába. Fenti esetben bármilyen válasz jó, ha vicces és lelkesen van előadva, hiszen Blumenthaléknál a jó humorérzék és a lazaság a céges elvárás.


Jó lenne, ha egy helyen több mint 100 cég karrierlehetőségeivel ismerkedhetnél meg? Segítene a céljaid elérésében, ha szakértői segítséggel állíthatnád össze CV-d? Ha igen a válaszod, akkor már most írd be a naptáradba a HVG Állásbörzét!

2015. febr. 16.

Légy a közösségi média sztárja

mint egy szupermodell


Minél jobb állást szeretnél találni, annál fontosabb, hogy jelen légy a közösségi médiában, erős saját márkával, sok és tartalmas bejegyzéssel, értékes ismerősöket felsorakoztató hálózatokkal. Ezt nagyon jól tudja egy kanadai szupermodell, Coco Rocha.
Cocónak több mint hárommillió követője van a Google Pluson, 882 ezer a Twitteren, 878 ezer az Instagramon és 457 ezer a Facebookon. A modellt 2002-ben fedezték fel egy fesztiválon, azóta a legnagyobb tervezőkkel dolgozik, részt vesz minden jelentős divatrendezvényen és rendszeresen szerepel a legfontosabb magazinok címlapjain. Könyvet is írt a szakmájáról. Ezt a teljesítményt nem tudná felmutatni, ha nem lenne tisztában azzal, milyen fontos az erős saját márka, aminek ma már az intenzív internetes jelenlét a legfontosabb tartópillére. Az Inc.com üzleti portál ezért az ő példáján mutatja be, hogyan is kell ezt csinálni.
1. Több platformon legyél jelenCoco ott van az összes platformon, ami számít. Rendszeresen posztol a Twitteren, az Instagramon, a Tumblron, a Google Pluson és a Facebookon. (A posztok gyakoriságából és professzionális voltából egyébként arra lehet következtetni, hogy a modell saját szerkesztőséget tart fenn, mert egy ember ezt akkor sem bírná, ha egész nap ezzel foglalkozna. De történetünk szempontjából nem ez a fontos, hanem a belőle leszűrhető tanulaság.) A posztok a különböző platformok stílusának és szabályainak megfelelően jelennek meg, tehát Coco minden közönségcsoportot - hálózatot - a saját nyelvén szólít meg. Mindenhol nagyjából ugyanaz a tartalom jelenik meg, de testreszabva: ami a Twitteren rövid hír kis képekkel, az az Instagramon jól sikerült fotósorozat.


2. Mesélj történeteket
  A modellek világa a civilek számára különleges univerzumnak tűnik, Coco ezért bepillantást enged a kulisszák mögé, és érdekes történetekkel szórakoztatja követőit. A SundayStories című blogban például vicces sztorikat oszt meg arról, hogyan botladoznak szó szerint a modellek a kifutón és azon kívül. A StyleTheBump című blogban viszont a terhességéről mesél, de nem csak a reggeli rosszullétekről számolva be, hanem azon ötleteit is megosztja, hogyan maradhat sítlusos egy kismama, ha olyannak érzi már magát, mint egy dömper. A különféle blogbejegyzések a szakmabeliek számára ugyanolyan érdekesek, mint a laikus követőknek, így a modell egyszerre tart kapcsolatot kollégáival és munkaadóival, illetve a szélesebb közönséggel.


3. Legyen haditerved Coco soha nem véletlenül, ötletszerűen posztol, hanem világos stratégia szerint: gyakorlatilag permanens reklámkampányt folytat önmagáról. A saját, intim hangvételű posztok mellett kirakja az összes róla szóló sajtómegjelenést, ami nem kevés, hiszen "világmárkáról" van szó. Ezáltal a követők folyamatosan rendkívül informatív és összetett képet kapnak róla, szubjektív és objektív megközelítésből egyaránt.
4. Ne csak aktív, reaktív is legyé lIsmerjük a tipikus instagramos figuráját: állandóan szelfiket posztol magáról, kirakja, hogy mit reggelizett, milyen felhő látszik a repülő ablakából és hogyan fest a lábnyoma a Karib-tenger parti homokjában. Az ilyen irritáló és nevetséges alakokkal ellentétben Coco nem veszi magát teljesen komolyan, és reagál az általa tisztelt személyiségek dolgaira és kommunikál azokkal is, akik üzennek neki. Vagyis arra használja a közösségi médiát, amire kitalálták: virtuális közösségként és nem tükörként, amelyben csodálhatja magát.
A fenti megfigyelések bárki számára jól hasznosíthatók, hiszen a közösségi márkaépítés alapelveiről van szó, tehát akkor is töprengj el rajtuk, ha nem vagy kanadai szupermodell.
Jó lenne, ha egy helyen több mint 100 cég karrierlehetőségeivel ismerkedhetnél meg? Segítene a céljaid elérésében, ha szakértői segítséggel állíthatnád össze CV-d? Ha igen a válaszod, akkor már most írd be a naptáradba a HVG Állásbörzét!  
szerző: Jobline

2015. febr. 11.

Az 5 legravaszabb kérdés, amivel beindul a networking



Egy konferencia vagy egyéb szakmai rendezvény remek alkalom arra, hogy gyarapítsuk a networkünkbe tartozók számát, csak nehéz túljutni a kezdeti botladozó lépéseken. Ha rosszul nyitunk a frissen megismert szakmabeli felé, nem alakul ki érdekes beszélgetés, így lemondhatunk a hosszabb távú, mindkét fél számára gyümölcsöző kapcsolatról. Megfelelő hozzállással és néhány egyszerű trükk bevetésével viszont biztosítható a siker.
És ön mivel foglalkozik? Ennél korrektebb, ugyanakkor unalmasabb kérdés nincs a szakmai ismerkedés során. A megkérdezett erre a legtöbb esetben felmondja a leckét, mintha állásinterjún lenne: ezredszer is elhadarja, innen és innen jött, ezzel és ezzel foglalkozik. Aztán udvariasan fölteszi ugyanezt a kérdést. Ebből nem lesz érdekes beszélgetés, mutat rá Laura McMullen a US News & World Report számára írt cikkében, ellenben ha a felek valódi érdeklődést mutatnak egymás iránt, létrejön az igazi kapcsolat. És ekkor már nem kell tettetni az érdeklődést, mert a beszélgetés tényleg érdekes lesz.



Amikor egy rendezvényen szakmailag ismerkedünk, hogy továbbépítsük networkünket, öt dolog után érdemes érdeklődünk: mi beszélgetőpartnerünk munkája, hogyan alakul az élete, mi érdekli, mik a szükségletei és hogyan vélekedik különféle dolgokról. Hogy mindez egy természetes és élvezetes beszélgetés során derüljön ki, az alábbi (vagy hozzájuk hasonló) kérdéseket érdemes föltenni.
1. Ennél – a rendezvényt meghirdető – a cégnél dolgozik, vagy máshonnan érkezett?
(Természetesen ha valaki már röviden bemutatott minket egymásnak, ez a kérdés nem játszik.)
A kérdésben az a trükk, hogy beszélgetőpartnerünk nem vált lemezjátszó üzemmódra, és mondja fel automatikusan az önéletrajzát, hanem értelemszerűen válaszol, amire elmondhatjuk, hogy „én viszont innen és innen jöttem, mert...”, és rögtön élő eszmecsere alakul ki olyan irányban, hogy szépen kiderül, ki mivel foglalkozik, mik a céljai, milyen örömöket és nehézségeket talál a munkájában, az életében és így tovább.


 

2. Hogy tetszett az előadás?
Még semmit nem tudunk vadonatúj ismerősünkről, csak azt, hogy velünk együtt ő is ott ült a nézőtéren (megfelelő esemény behelyettesítendő) az előadás alatt. A válaszból rengeteg dolog ki fog derülni beszélgetőpartnerünkről: kicsoda, mivel foglalkozik, milyen értékeket vall és néhány személyiségjegyét is megismerhetjük. Ha látunk benne fantáziát, akár meg is kérdezhetjük, tud-e megfelelő éttermet a közelben, ahol a napi program után tovább beszélgethetünk, de még jobb, ha mi magunk állunk elő a javaslattal, mert ismerősek vagyunk a környéken vagy fondorlatos módon előre tájékozódtunk az interneten.

3. Nahát, de klassz cipő / táska / nyakkendő / karóra!
Olcsó, hatásvadász fogásnak tűnik, de mindig beválik. Nők és férfiak egyaránt boldogok, ha ízlésbeli választásukat dícsérik, elvégre azért mutatkoznak menő ruházatban vagy kifinomultan elegáns kiegészítővel, hogy széles körben elismerést arassanak. Rövid, szakértő eszmecsere következhet a dícséret tárgyáról, ezalatt eldől, milyen irányba terelhető a beszélgetés.

4. Ön szerint ennek a rendezvénynek mi a legnagyobb haszna?
Ártatlannak tűnik a kérdés, pedig a válasszal beszélgetőpartnerünk valósággal leleplezi magát, hiszen valószínűleg arról fog beszélni, hogy sok jó szakemberrel találkozhat, akiktől rengeteget lehet tanulni. Igen ám, de nem mindegy, hogy 200 fős networkje van, és főleg ennek tagjait látja viszont nagy örömmel, vagy csak két kolléga a közeli ismerőse, ezért elégedett, hogy számára új szakmabeliekkel cserélhetett névjegyet. Vagyis a kérdésünkkel azt tudjuk felmérni, hogy a másik mennyire értékes networking partner.

5. Mit szeret a legjobban a munkájában?
Egy beszélgetés során hagyni kell a másikat kibontakozni, és ez a kérdés pont arra szolgál, hogy új ismerősünk szabadon meséljen önmagáról. Az emberek roppant hálásak, ha őszinte érdeklődés láttán a munkájukról, azaz önmagukról árulhatnak el információkat, és ösztönösen rokonszenvesnek találják a figyelmes hallgatóságot. Időnként okosan közbe kell kérdezni, hogy a kommunikációt megfelelő mederben tudjuk tartani, a lényeg, hogy valóban kíváncsiak legyünk a másikra, aki networkünk értékes tagja lehet.

szerző: Jobline
2014 december 09. 

2015. febr. 9.

Így arass győzelmet bármilyen állásinterjún



A hagyományos állásinterjún egyetlen felvételiztetővel nézel farkasszemet, ez azonban egyre ritkább. Vagy többen faggatnak, vagy más jelöltekkel együtt kell megméretned magad, esetleg egyik interjúkör után mehetsz a másikra, és az lehet érzésed, hogy nem látszik a vége. Adunk néhány jó tanácsot, amik átsegítenek a nehézségeken.
Az oktatási rendszer elméletileg felkészít a vizsgaszituációkra, hiszen az érettségi is több tanerő előtt zajlik, akárcsak a főiskolai, egyetemi felvételik, majd a szigorlatok, az államvizsgáról nem is beszélve. Aztán kilépsz a nagybetűs életbe, és jönnek az állásinterjúk. Ezekhez a stresszes szituációkhoz mégis nehéz hozzászokni, ezért az alapszabály: nyugi! Szerezz rutint, és fogadd meg a CareerBuilder tanácsait. Lássuk, milyen helyzetekben kell valószínűleg helytállnod.1. Panelinterjú

A helyzet:
A cég több döntéshozója ül veled szemben, és csak úgy záporoznak a kérdések.

A cél: Azt vizsgálják, könnyen kezeled-e a feszült helyzeteket, és gyorsan alkalmazkodsz-e a cégnél uralkodó viszonyokhoz.

Hogyan kezeld: Próbáld kideríteni, kivel fogsz találkozni. Nyilván ott lesz a személyügyi vezető, aztán mondjuk ha sales területen hirdették meg az állást, akkor az értékesítési menedzser is, továbbá még valaki a menedzsmentből és így tovább. Minden szakember vélhetően a saját területével kapcsolatban tesz majd fel kérdéseket. Nézz utána a közösségi oldalakon, az egyes vezetőknek milyen a szakmai múltja (végzettség, korábbi pozíciók), és készülj fel belőlük.
Az interjún mindig azzal a szakemberrel létesíts szemkontaktust, aki éppen kérdezett, és törekedj arra, hogy kihallgatásszerű szituáció helyett valódi beszélgetés alakuljon ki. Kérdezz te is, lehetőleg név szerint megszólítva a veled szemben ülőket.
A panelinterjú után minden vezetőnek küldj írásos köszönetet, amiért időt szántak rád. Az üzenetek legyenek személyre szabottak, mert a célszemélyek általában összehasonlítják, milyen visszajelzést kaptak.




2. Csoportos interjú

A helyzet: Olyan, mint egy tehetségkutatóban. Egy csapat sikervárományos jelentkező azt próbálja bebizonyítani, hogy neki jár az első hely, az autó, az egzotikus utazás, a lakás impozáns kilátással és a havi jelentős apanázs – vagyis a meghirdetett állás.

A cél: A munkáltató időt szeretne megtakarítani azzal, hogy egyszerre versenyezteti a jelölteket, ezért rövid idő alatt ki kell tűnnöd a többiek közül.

Hogyan kezeld: Viselkedj úgy, mintha nem állásinterjún lennél, hanem már az új munkahelyeden. Ne szakítsd félbe a többieket, és ne sértődj meg, ha mások netán belebeszélnek a mondókádba. Ha te viselkedsz a legtermészetesebben, azonnal felhívod magadra a figyelmet.
Készülj fel az általános interjúkérdésekből (mi a legnagyobb gyengesége/erőssége, miért szeretne nálunk dolgozni, mire a legbüszkébb a korábbi eredményei közül stb), és legyen több válaszod, hogy abban az esetben, ha negyedikként kapod ugyanazt a kérdést, még mindig érdekesen tudj reagálni.
Csoportos interjún gyakori, hogy közös feladatot kell megoldani. Ha így van, ne erőltesd a többiekre az ötleteidet, hanem igyekezz együttműködni, mert ilyenkor azt vizsgálják, a jelölt mennyire jó csapatjátékos.

3. Állásbörze-interjú

A helyzet: Feszült, mert csupán pár perced van arra, hogy eladd magad, hiszen ott tipródik mögötted egy csapatnyi türelmetlen jelentkező, portfólióját szorongatva.

A cél: Próbáld úgy elképzelni, hogy ez egy mozielőzetes. Villantsd fel a legjobb pillanatokat a pályafutásodból, hangsúlyozd a legkiválóbb készségeidet, vázold az általad elképzeld fényes jövőt, hogy az interjúztatónak kedve legyen az egész „mozihoz” (azaz behívjon rendes céges interjúra).

Hogyan kezeld: Ugyanúgy, mint egy klasszikus állásinterjút. Sokan ott rontják el, hogy lazábbra veszik a figurát a kelleténél, nem eléggé felkészültek a cégből és a megjelenésük sem eléggé professzionális. Pedig ez is szigorúan szakmai interjú, csak egy kicsit hajszoltabb körülmények között.
Hangsúlyozd, milyen sokat profitálhat a cég, ha fölvesznek, gyűjts be a standról minden minden elérhetőséget és brosúrát, majd az interjúztatónak küldj üzenetet még aznap, amelyben megköszönöd, hogy időt szánt rád.

Ingyenes Tárhely
4. A sokadik interjú

A helyzet: Fontos pozíciókra, illetve ha a cég nagyon komolyan veszi magát, többkörös interjúztatással veszik fel a jelentkezőket. (Arról, hogy ezzel mi lehet a probléma, itt írtunk.)

A cél: A roppant megerőltető procedúra ellenére őrizd meg kitartásodat és optimizmusodat, és akkor se borulj ki, ha úgy érzed, további kínzatásodnak már nincs semmi értelme.

Hogyan kezeld: Mivel maratoni megmérettetésről van szó, fizikailag és szellemileg is a csúcson kell lenned. Aludj sokat, egyél rendesen, menj el úszni vagy futni vagy kardiózni a konditeremben, amelyiket szereted. Minderre azért van szükség, hogy mindvégig kiegyensúlyozott és friss maradj a kimerítő procedúra során.
Legyél képben, azaz kérdezz rá, milyen hosszú kiválasztási folyamatra számíthatsz. Ha azt mondják, hogy talán csak hónapok múlva kapsz határozott választ, folytasd az álláskeresést, mert nem tudni, mi lesz ennek a sok szöszölésnek a végeredménye.

szerző: Jobline
2015 február 05.






Gigantikus tavaszi élelmiszergyűjtés a rászorulókért

  A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen az egyesület korábbi akcióihoz képest több helyen,...

Címkék