2014. okt. 19.

amiért nem kapsz reakciót a jelentkezésedre


Sokszor hallunk olyan esetekről, amikor valaki órákon át szerkeszti az önéletrajzát és a motivációs levelét, azonban még egy egyszavas választ sem kap a jelentkezéskor. Ilyen helyzetben nagyon nehéz nem személyes problémának venni a szituációt, gyakran a saját képességeinket hibáztatjuk. Kevesen tudják azonban, hogy az esetek nagy részében nem azért marad el a válasz, mert a képességek és a tapasztalatok nem megfelelőek. Az egyik ilyen, amikor a döntéshozónak túl sok jelentkező közül kell kiválasztania egy embert.

Összegyűjtöttünk néhány lehetőséget, melyek potenciális okai lehetnek annak, hogy elmarad a válasz.

– Ha nem követjük az utasításokat

Az önéletrajz nem az a felület, ahol be kell bizonyítanunk a kreativitásunkat. Ha teletűzdeljük versikékkel, képekkel, linkekkel és hivatkozásokkal a jelentkezési lapunkat, akkor az komolytalannak hat - ami közel sincs a professzionálishoz. Legyünk biztosak benne, hogy az álláshirdetésben elvártak szerint állítottuk össze a CV-t és a motivációs levelet is!



– Ha vakfoltok vannak a jelentkezésben

A HR-esek órákat töltenek azzal, hogy minden egyes jelentkezést és önéletrajzot áttanulmányozzanak, így megilleti őket a jog, hogy mindent megértsenek, és ne maradjon ki semmilyen információ. Ha félinformációkat adunk vagy kihagyunk néhány részletet, nem a kíváncsiságot keltjük fel, hanem épp ellenkezőleg: a kukában landol az önéletrajzunk. Gyakran úgy is tekintik, hogy nem figyelünk a részletekre.

– Ha a rossz embernek küldjük a jelentkezést

Sokan gondolják, hogy ha megkerülik a HR-osztályt, és egyből arra a területre küldik az önéletrajzukat, ahol dolgozni szeretnének, övék lesz a vágyott pozíció. Egyrészt semmi sem garantálja, hogy az adott osztály vezetője elküldi a HR-osztálynak a jelentkezést. Másrészt ezzel a lépéssel azt bizonyítjuk, hogy nem vagyunk hajlandóak követni a szabályokat. Jobb, ha betartjuk a hirdetésben meghatározott utasításokat.

 Jobmonitor.hu - Iratkozzon fel egy hírlevélben
a hazai állásportálok legfrissebb ajánlataira!




– Ha a profitól távol áll az e-mail címünk

Lehet, hogy ma már megdöbbentően hangzik, de sokan jelentkeznek „partygirl53@freemail.hu" e-mail címmel. Ez az elérhetőség rossz benyomást kelt a HR-esben, és gyakran ez alapján ítélnek meg minket. Pedig egy professzionális e-mail címet néhány kattintással létre lehet hozni.

– Ha nem magyarázzuk meg a hosszú szüneteket

Mindenkinek előfordulhat az életében, hogy akár egy-két éven keresztül nincs munkája – legyen legális vagy illegális az ok. Azonban ha valaki nem számít arra, hogy a kimaradás nem tűnik fel a HR-esnek, az nagy hiba. Ha nem magyarázzuk meg az okot, azzal egyenesen megkapjuk a piros zászlót. Egy mondattal ki kell fejtenünk, ha például azért hagytuk el a munkánkat, mert azt követően egy éven át nagyszüleinket ápoltuk.

– Ha nem figyelünk az elütésekre és nyelvtani hibákra

Napjainkban, amikor már a számítógép elvégez helyettünk mindent, óriási és elfogadhatatlan hiba, ha valaki nyelvtani hibát vagy elütést hagy az önéletrajzában. Gyakran ebből is az az információ jön le, hogy a jelentkező nem figyel a részletekre. Ha esetleg nem vagyunk abban biztosak, hogyan kell leírni egy-egy szót, akkor használjuk a másolás-beillesztés funkciót!

– Ha „csatoljuk” a további információkat

Egy-egy állásra számos jelentkezés érkezik, amiket a HR-esnek egyesével kell átnéznie. Nem csoda, ha nincs ideje arra, hogy a további csatolt információkat is megkeresse és végig böngéssze. Törekedjünk arra, hogy az összes szükséges információ benne legyen az önéletrajzunkban, így mindenki dolgát megkönnyítjük.

Összességében alaposan olvassuk el az álláshirdetést, és az ott elvártak szerint cselekedjünk. Ne akarjunk kilógni a sorból, hiszen az sokszor többet árt, mint használ. Ha pedig elkészültünk, és minden apró részletre elég figyelmet szenteltünk, akkor onnantól az ügy már nem a mi kezeink között van.
Forrás: Jobline

2014. szept. 19.

így írj logisztikai önéletrajzot




A logisztika különleges iparág. Nélkülözhetetlen a gazdaság
működéséhez, de olyan sokrétű, hogy egy komolyabb pozíciót csak
összetett képességekkel és tapasztalatokkal érdemes megpályázni. Ehhez
az első lépés, hogy releváns részletekben gazdag és rugalmas
önéletrajzot írjunk, amelyből kiviláglik: ha mélyvízbe dobnak, nem
csak egyfajta úszási technikával tudunk továbbhaladni.

A logisztikai munkaerőpiac számos fajta álláslehetőséget kínál
(például a beszerzés, termelésvezetés, alapanyagellátás, raktározás,
csomagolás, visszárukezelés, informatikai fejlesztés, vevőszolgálat
stb. területén), és mivel nagy a fluktuáció, sok vonzó pozíció vár
betöltésre, amelyek méltányos jövedelmet és ígéretes
karrierlehetőségeket kínálnak. Emiatt a logisztikai szakemberek jó
részére az jellemző, hogy többször is állást váltanak szakmán belül
leépítések vagy személyes választások következtében, hiszen bőséges a
kínálat.


Egy adott cégnél a meghirdetett állások száma a fluktuációtól függ,
amit számos tényező befolyásol. Már csak ezért is díjazzák a
rugalmasságot, amit az önéletrajznak hangsúlyoznia kell. A Preferred
Resumes szerint a következő szempontok alapján szerkesszük meg az
önéletrajzunkat, amellyel a logisztikai munkaerőpaicon szeretnénk
érvényesülni:

* Mint bármely más szakmában, a logisztikai önéletrajznak is
tisztának, átláthatónak kell lennie. Olvashatóságra törekedjünk, és
arra, hogy a dokumentum mentes legyen a fölösleges információktól. Itt
is alapszabály, hogy ha nincs különleges mondandónk, egy oldal bőven
elegendő, amennyiben mégis van, akkor is legfeljebb kettővel kell
beérnünk.

* A logisztikai önéletrajz nem a kreatívkodás terepe, ez nem olyan
szakma. Óvakodjunk attól, hogy díszítőelemeket, élénk színeket, merész
grafikai megoldásokat alkalmazzunk, mert komolytalannak tűnhetünk
emiatt. A szövegkép legyen letisztult, egyszerű, mint egy szikár
Excel-táblázat.



* Szintén alapszabály, hogy gondosan korrektúrázzuk a szöveget – de
nem a megbízhatatlan szerkesztőprogrammal, hanem manuálisan! –, miután
úgy éreztük, hogy elkészültünk vele. A dokumentum legyen
részletgazdag, precíz és jól szervezett, ami a logisztikának is
sajátja.

* Feltétlenül hangsúlyozzuk a rugalmasságunkat. Előnyös, ha az
embernek vagy egy alap-önéletrajza, ami tartalmazza a legfontosabb
általános információkat, de azt a CV-t, amit végül elküldünk, a
sztenderd adatokból kindulva úgy kell megszerkeszteni, hogy a
meghirdetett posztra való alkalmasságunkat emelje ki. A HR-esnek
látnia kell, hogy kifejezetten neki írták az elküldött a dokumentumot,
és nem igénytelenül, ugyanazzal a sablonnal házaljuk körbe a
munkáltatókat. Ha már sikerült hasonló pozíciót betöltenünk, mint a
meghirdetett állás, ez legyen az egyik legfontosabb, kiemelt tétel a
felsorolásban.

* Ha lehetőségünk van rá, jelezzük, hogy szükség esetén hajlandóak
vagyunk az ország más részére – vagy akár külföldre, ha multiról van
szó – költözni. A hazai viszonyok között ez hatalmas pluszt jelent,
mert az itthon maradt magyar munkavállalók jelentős részére az
jellemző, hogy nem szívesen kerekednek fel még egy ígéretes állás
érdekében sem, és választanak új lakhelyet a megszokott otthontól
távol. Mobilitási hajlamunk hangsúlyozása azért fontos, mert lehet,
hogy azt az állást nem kapjuk meg, amelyre éppen jelentkezünk, de
rugalmas hozzáállásunkkal felhívjuk magunkra a figyelmet, és ennek
köszönhetően a cégtől ajánlatot kaphatunk, hogy egy távolabbi bázison
álljunk munkába.



* A logisztikában a gyakorlat számít, nem az iskolai végzettség.
A képzettségünk taglalása legyen rövid és tömör, szakmai
tapasztalatainkat viszont fejtsük ki alaposan (de ezt sem szabad
túlságosan bő lére ereszteni). A jó logisztikai szakember határozott
személyiség, kiválóan kommunikál, könnyen, gyorsan épít hosszú távú
szakmai kapcsolatokat, remek a szervezőkészsége, erőssége a time
menedzsment és otthon van a munkájához szükséges számítógépes
programok világában. Egy tömör szövegblokkban emeljük ki
ezeket a készségeinket.

* A nyelvismeret feltüntetése. Ez annyira alapvető szabály, hogy csak
a biztonság kedvéért említjük. Egy-két világnyelv legalább középfokú
ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy jobb állást kaphassunk a
logisztika területén, a harmadik-negyedik nyelvek használata pedig már
felér egy drága életbiztosítással. Például ha valaki a német és angol
mellett szerbül és ukránul is meg tud szólalni, két kézzel fognak
kapkodni utána egy kelet-európai szállítmányozásban utazó cégnél.



szerző: Jobline
2014 szeptember 18.

2014. aug. 15.

tanulj ingyen

2014. aug. 9.

6 dolog, amit nem tudtál az online álláskeresésről

Regisztrálj, töltsd fel a Mizo termékekben található kódokat, és indulj a heti és napi nyereményekért.
mizopersely.hu


http://mizopersely.hu/
Amikor az online álláskeresésről esik szó, majdnem mindenki a dolog klasszikus menetére gondol; megnézzük a hirdetést, jelentkezünk és várunk a visszajelzésre
Ez valóban így működik, de van néhány olyan műhelytitok, amit a felhasználók nem ismernek.

1. Az állások valódi száma

Amikor az álláskereső felnéz egy állásportálra, akkor több száz, vagy akár több ezer hirdetéssel is találkozhat. Ez rengeteg, de az interneten meghirdetett pozíciók száma nagyjából a fele a valóban megpályázható állások számának. Ennek azaz oka , hogy egyes cégek nem hirdetnek, hanem a saját toborzójuk keres különböző adatbázisokból a saját szempontjai alapján.
pl
http://cvonline.hu

http://www.profession.hu/

2. Mindenki ugyanazokból az adatbázisokból dolgozik

Amikor egy fejvadász, vagy hr-es elindít egy keresést, akkor a hirdetésre beérkező jelentkezőkön kívül máshonnan is toboroz. Főleg ingyenes, vagy fizetős adatbázisokat használnak, de ezek száma is véges. Ezért érdemes minél több tanácsadó céghez vagy állásportálhoz regisztrálni, mert így nagyobb eséllyel találnak rá az álláskeresőre.


3. A hiteltelen hirdetések ideje lassan lejár

Sajnos sokszor találkozunk olyan panasszal, hogy a hirdetés, amire jelentkezett az álláskereső, nem tartalmaz valódi adatokat, és úgymond “átverés”. Az állásportálok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek ezek kiszűrésére, hiszen egy ilyen hitelvesztést a mai szoros versenyben senki nem engedhet meg magának.
Ha mégis találkoznánk ilyennel, jelezzük bátran a megfelelő szervnek.

--------

4. Senki sem tökéletes

Regisztráció után az összes online portálon van lehetőség hírlevél, állásértesítő beállítására. Előfordul, hogy olyan állásokról kap értesítést az álláskereső, ami esetleg nem releváns a számára. Az email kiküldő rendszereket folyamatosan fejlesztik, hogy minél jobban megfeleljenek a felhasználók igényeinek. Legyünk türelmesek, ha észrevétel van, akkor azt jelezni kell az oldal üzemeltetőinek.

5. Technika vs. Ember

Bátran jelentkezzünk többször is, ha nincs eredménye. A jelentkezéseket ugyan egy számítógépes rendszer fogadja, de az önéletrajzokat emberek dolgozzák fel. Megesik, hogy a jelentkező anyaga vagy elvész az éterben, vagy nem jut el a HR-es kollegáig. Ha nem kapunk visszajelzést, és még fut a pozíció hirdetése, akkor megéri újra elküldeni a jelentkezést, hiszen ki tudja, lehet épp akkor kerül szem elé az anyagunk.

6. Nagy számok törvénye és fókusz

Nem szabad fennakadni azon a sajnálatos tényen, hogy a munkáltatók nagyon nagy része nem jelez vissza a pályázatokra. Folytassuk rendületlenül a jelentkezést, minél több helyre. Ugyanakkor figyelni kell arra, hogy tisztában legyünk azzal, hogy hová is küldtünk pályázatot. Egy egyszerű táblázat dátumokkal, megjegyzésekkel nagyban megkönnyítheti a dolgunkat és nem ér meglepetés ha éppen nem ugrik be, hogy ki és honnan hív minket.





2014. júl. 15.

5 dolog, amit soha ne írjunk a motivációs levélbe


Az alapszabályokról korábban már írtunk, most következzen néhány olyan tartalmi elem, amit jobb elkerülni, ha pozitív elbírálást szeretnénk. Lássuk, mi az az 5 dolog, amit semmiképp ne említsünk meg a motivációs levélben (sem):

1. Korábbi munkahelyről /kollégákról negatívumok

Nyilvánvaló, hogy alapos indoka van annak, ha váltani szeretnénk, vagy netán erre kényszerültünk. Amikor erről írunk, ügyeljünk a megfogalmazásnál arra, hogy szavainkkal ne sértsük meg korábbi munkatársainkat, felettesünket, illetve soha ne keltsük rossz hírét a cégnek. Egyrészről sosem tudhatjuk, ki kinek az ismerőse, netán rokona, másrészről negatív érzést kelthet a jövőbeli munkaadó szemében, ha radikális kritikát írunk előző munkaadónkról – könnyen gondolhatják azt rólunk, hogy egy újabb váltásnál majd az ő cégüket is lejáratjuk.

2. Vallási-politikai nézetek

Rendkívül kényes terület, nagyon mellélőhetünk vele, mégis sokan adnak hangot valamilyen formában politikai meggyőződésüknek, vagy fejtik ki vallásról alkotott véleményüket. Vannak ritka kivételek, amikor hasznos lehet az effajta kitárulkozás (pl. politikai szervezetek, egyházi intézmények esetén) de általánosságban inkább azt tanácsolom, hogy ezeket a témákat kerüljük a motivációs levélben!

3. Magánéleti kérdések

Szintén érzékeny témakör, többen úgy gondolják, ez is hozzátartozik a bemutatkozáshoz. Vannak, akik így próbálnak szimpátiát kelteni maguk iránt, de amennyire jól elsülhet a dolog, ugyanannyira a visszájára is fordulhat. Nem tudhatjuk ugyanis, milyen a vállalati kultúra, ezért célszerű óvatosan bánni a magánéletünkre vonatkozó információkkal. Különösen érvényes ez akkor, ha netán súlyos lelki válság, veszteség ért bennünket – ha ennek hangot adunk pályázáskor, az végképp rontja az esélyeinket a kiválasztás során. Ha pl. azt írjuk, hogy egyedülállóak vagyunk és ezért sokkal több túlórát be tudunk vállalni, korántsem biztos, hogy ezt pozitívan fogadják majd a cégnél.

4. Udvariatlan vagy tolakodó kérdések

Teljesen természetes, hogy ha felkelti egy állásajánlat az érdeklődésünket, hogy minél többet szeretnénk megtudni az adott cégről, a munkakörülményekről és természetesen a fizetésről. De bármennyire is hajt a kíváncsiság, soha ne faggassuk a kísérőlevélben a munkaadót a várható bérezésről, ne legyünk túlzottan rámenősek a személyes interjúra vonatkozóan sem. Ne követeljük a visszajelzést, ez irányú kérésünket inkább udvariasan tolmácsoljuk (pl. „bízom benne, hogy pályázatom pozitív elbírálásban részesül, örömmel venném visszajelzésüket”). Vannak munkakörök, ahol előny lehet, ha kicsit rámenősebbek vagyunk, de erőszakosnak lenni soha nem kifizetődő!

5. Ezoterikus dolgok

A különböző, ún. nem-materiális témákat megint csak tanácsos elkerülni, mert ez a terület is igencsak megosztó a HR-esek, cégvezetők körében. Az nem baj, ha pl. az alternatív gyógymódokban hiszünk, de ha szabadidőnkben ilyesmivel foglalkozunk, azt a kísérőlevelünkbe inkább ne írjuk bele. Nem tudhatjuk, milyen beállítottságú a cégvezető, nem mindenhol nyitottak, toleránsak ilyen kérdésekben. Ugyanígy tabu még a horoszkóp és ehhez kapcsolódó utalások a személyiségjegyeinkre.
Megfelelő motivációs levelet nem nagy ördöngösség írni, fontos, hogy ne legyen túl terjedelmes (maximum fél oldal), hogy személyre/cégre/állásra szabjuk és igyekezzünk minél pozitívabb képet adni magunkról, rátermettségünkről. Ha erre kellő figyelmet fordítunk, illetve ha a fentebb említett témákat hanyagoljuk, jelentősen nagyobb esélyünk lesz személyes interjún is meggyőzni a céget, hogy jól dönt, ha minket választ.


2014. jún. 24.

te írsz köszönő levelet az interjút követően?


szerző: Jobline

A köszönőlevél nem egyszerűen udvarias gesztus, hanem az álláskeresés folyamatának szerves része. Akár azt is eldöntheti, megkapod-e a munkát, amire jelentkeztél.
Az állásinterjú után nyomatékosítani kell, hogy nagyon szeretnéd megkapni a munkát, és te vagy rá a legalkalmasabb személy. A köszönőlevél elmaradása azt sugallhatja az interjúztatónak, hogy udvariatlan és lusta vagy, illetve nem is érdekel igazán a meghirdetett poszt. De milyen a jó köszönőlevél?

A
BigInterview tanácsaiból válogattunk.



 
Ne késlekedjInterjú után azonnal, de legkésőbb egy napon belül küldd el az e-mailt, amellyel megerősítheted a rólad kialakult jó benyomást, illetve szépíthetsz, ha úgy érzed, hogy interjú nem sikerült valami tökéletesen.
Azért nem szabad késlekedni, mert ezzel jelzed, hogy versenyben vagy az állásért, amit nagyon meg szeretnél kapni.



TestreszabásA köszönőlevél legyen egy kicsit személyes üzenet is. Már találkoztál az interjúztatóval, kialakult róla valamilyen képed, nagyjából sejted, hogy milyen ember. E benyomásaid alapján fogalmazd meg a levelet, és ha úgy érzed, a hagyományos, kézzel írott levél jobban illik a szituációhoz, ilyet küldj. Sok pályázó biztos, ami biztos alapon e-mailt és hagyományos levelet is ír.Vedd figyelembe az interjúztató korát és a cégnél betöltött pozícióját. Más tónusban szólíts meg egy fiatal, laza HR-est, illetve a hatvanéves, konzervatívnak tűnő vezérigazgatót.A köszönőlevél elején értelemszerűen köszönd meg, hogy az interjúztató időt szánt rád. Ezután jön a neheze.



3. Ez itt az (ön)reklám helye
A köszönőlevél, minek is szépítsük, reklám, amelynek célja, hogy eladd magad a cégnek. Amennyiben nincs több kör a felvételi folyamat során, ez az utolsó alkalom, hogy meggyőzd az interjúztatót az alkalmasságodról.A köszönetnyilvánítás után sorold fel szépen a tényeket és érveket, miért te vagy a legalkalmasabb jelölt a posztra, miként tudsz hozzájárulni a cég fejlődéséhez, miért lehetsz jobb és több, mint más pályázók. Legyél lényegretörő és tömör, de ne hallgass el egyetlen fontos részletet sem. Ha te is az a típus vagy, akinek utólag, a lépcsőházban lefelé tartva jutnak eszébe a legjobb válaszok, most előadhatod azt a mondandódat, ami az interjún nem ugrott be.Fejezd ki lelkesedésedet a poszt iránt. Ez különösen akkor fontos, ha az interjún egy kicsit merev voltál a lámpaláz miatt. A lelkesedést azonban ne vidd túlzásba. Az teljesen rendben van, ha azt írod, hogy óriási megtiszteltetés lenne a számodra egy piacvezető cégnél dolgozni, de olyasmit ne említs, hogy jelenlegi helyzetedben bármire képes lennél ezért az állásért.Végezetül sorold fel az elérhetőségeidet és ajánld föl, hogy szívesen megadsz magadról bármilyen egyéb releváns információt. Érdeklődj a felvételi folyamat további lépéseiről, amennyiben ez nem került szóba az interjú végén.Ha kicsit bonyulutabb volt az interjúztatás, mert a cégtől többen is beszéltek veled külön-külön – mondjuk a HR-es, a részleget vezető menedzser és az igazgató –, mindenkinek saját testreszabott köszönőlevelet kell küldeni.


4. Szigorúan ellenőrizz minden részletet

Ha kész a levél, ellenőrizd a helyesírást – NEM elég, ha ráküldöd a szövegre a javítóprogramot –, a neveket és a címeket. Nemcsak kínos, hanem katasztrofális eredménnyel járhat, ha valakinek pontatlanul írod a nevét. A címet is tilos eltéveszteni: hiába nagyjából azonos pozíciókról van szó, a kommunikációs igazgató nem sajtófőnök, az operatív igazgató nem vezérigazgatóhelyettes és így tovább. Ha nem tudsz valamit pontosan, és az interneten is hiába néztél utána, ne légy rest fölhívni a céget, és rákérdezni a dologra.
Ne feledd: megéri a kellő időt és energiát belefektetni a köszönőlevél kifogástalan megírásába, mert lehet, hogy végül ennek köszönhetően kapod meg az állást.

2014. jún. 14.

A leggyakoribb hibák, amit egy álláskereső elkövethet




szerző: Jobline
2014 június 11. 
Semmit nem szabad görcsösen csinálni, és ez az álláskeresésre hatványozottan igaz. De az sem jó, ha a másik végletbe esünk, és félvállról vesszük a feladatot. Rengeteg a csapda, amikor munkát keresünk, most hetet sorolunk fel.
Az álláskeresés is kemény munka, kitartóan sok energiát kell belefektetni. Vannak hullámvölgyek, amiken túl kell jutni, a menet közben elkövetett hibák tanulságai pedig hasznos fogódzókat nyújtanak. A The Guardian szerint a leggyakoribb buktatókat mindenképpen el kell kerülni.


1. Ne ez töltse ki az életedet
Fontos, hogy az embernek legyen munkája, de nem szabad minden energiát az álláskeresésre fordítani. Ügyelj az egyensúlyra: tölts megfelelő időt a szeretteiddel, tanulj valamit, sportolj, ne hanyagold el a hobbidat, keress magadnak új kedvteléseket. Legyen változatos az életed, mert gyakran előfordul, hogy minél görcsösebben akarsz egy bizonyos dolgot, annál kevésbé tudod megkaparintani.









Böngéssz az akár 90%-os kuponok nyújtotta kedvezmények világában!
Meglepetéskirály.hu




2. Ne sértődj meg

A munkakeresés során nem nehéz elutasításba ütközni, ez azonban természetes dolog, nem sikerülhet minden azonnal. A kisebb-nagyobb kudarcokat soha ne vedd személyes sértésnek, hanem elemezd az okokat, és tanulj belőlük. Mindig kérj visszajelzést, s az így kapott információk egyre közelebb visznek majd ahhoz az állomáshoz, ahol már a tiéd lesz a megcélzott munka.



3. Ne légy szürke
Amikor eldöntöd, hogy jelentkezel egy meghirdetett állásra, tedd fel magadnak a kérdést: miért pont engem vegyenek fel, és nem mást? A HR-es is erre vár majd választ az interjú során, de akár nyíltan fel is teheti neked ezt a kérdést. Gondold végig, milyen kiemelkedő tulajdonságaid és fontos tapasztalataid vannak, amitől te vagy az ideális jelölt a munkára, és készülj kiselőadással, hogy megfelelően prezentálhasd magad.



4. Ne légy túl szerény
Rokonszenves jellemvonás, ha valaki szerény és visszafogott, de az állásinterjú pont nem az az alkalom, amikor csillogtatnod kell ezt az erényedet. Sorold fel az érdemeidet, ügyelj arra, hogy lendületes és magabiztos legyél, aki a pozitív hozzáállásának köszönhetően sikeres tagja lesz a csapatnak.

5. Arrogáns se legyél
Előfordul, hogy a jelölt szorong, és túljátssza a szerepét, esetleg a természetes jellemvonásai közé tartozik a rámenősség. A túlzottan erőszakos, törtető munkavállaló azonban a legtöbb helyen nemkívánatos, ezért ilyen hozzáállással nem fogod elnyerni a felvételiztető rokonszenvét. Légy dinamikus, de érezd, hol a határ.


6. Ne jelentkezz mindenhová

Sokan járnak úgy, hogy az első kudarcok után pánik üzemmódba kapcsolnak, és az összes létező helyre elküldik az önéletrajzukat. Ilyen helyzetben az interjún kiderülhet, hogy az adott munka nem is felel meg a képzettségednek vagy az igényeidnek, és az újabb fiaskó miatt csak még jobban elmegy a kedved az egésztől. Az ilyen módszernek az is a hátulütője, hogy az ember hajlamos mindenhová ugyanazt a sablon-életrajzot és motivációs levelet küldeni, amelynek olvastán azonnal levonható a következtetés,. hogy nem kimondottan az adott feladatra pályázol, hanem vaktában lövöldözöl – így eleve be sem hívnak interjúra. Inkább kevés pozícióra, de gondos mérlegelés után jelentkezz, ne vesszen kárba az energiád.

7. Ne bújj el
Ma már egyre több munkáltató néz utána az interneten a jelentkezőknek. A közösségi oldalakra ezért kockázatos kompromittáló fotókat feltölteni, mondjuk amelyek túlzottan önfeledt pillanatokat örökítettek meg egy rockfesztiválról. De teljesen elbújni sem ajánlatos: manapság már az is gyanús lehet, ha valakinek semmilyen nyoma nincs az interneten. Készíts takaros Facebook-profilt, amelyen a legjobb oldaladról mutatkozol be a kíváncsi HR-esnek. Ha nagyon óvatos vagy szégyenlős vagy, legalább egy tárgyilagos LinkedIn profilt hozz létre magadnak, abból baj nem lehet.


http://boldoggyermekkor.internetoldala.hu/
Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Összefogással megmenthetjük a kis Ágoston életét

  Tóth-Helli Ágoston csak 10 hónapos, de csaknem 8 hónapja küzd a leukémia egy igen ritka fajtája ellen. Hiába harcol hősiesen, egyedül nem ...

Címkék