munka keresési, elhelyezkedési tippek, trükkök, naponta frissülő állásajánlatok, önéletrajz írási tippek
2016. dec. 21.
2016. dec. 11.
Hogyan segíthet a kapcsolatrendszered álláskereséskor?
A legelső, hogy fogadd el azt, hogy
segítséget kérni nem szégyen, sőt, állást keresni sem az. Az emberek jó
része szívesen segít az ismerőseinek, mert ez neki is jó érzés. Tehát:
bátran vágj bele! De mielőtt bármit is tennél, legyen egy tökéletes
önéletrajzod! Ha jól mozgósítod a kapcsolataidat, sürgősen szükséged
lesz rá!
Kiket keress meg?
Volt kollégák, üzleti partnerek, iskolai
csoporttársak/évfolyamtársak, tanfolyami csoporttársak, távolabbi
rokonok, szomszédok, sporttársak stb. valószínűleg mind szívesen
segítenek. De a Facebookon, LinkedInen telefonod névjegyzékében is ott
vannak már a neked segíteni tudó emberek. Készíts egy listát azokról,
akik olyan munkahelyen, olyan pozíciót töltenek be, ahonnan jó eséllyel
segíthetnek.
Hogyan keresd meg őket?
Telefonon a közelebbi ismerősöket,
e-mailben a távolibbakat. Facebookos, LinkedInes üzenet is lehet jó.
Udvarias levélben írd le a helyzeted, és hogy milyen jellegű segítséget
kérsz. Ajánlj fel viszont segítséget!
Mit kérhetsz tőlük?
Mondd el, milyen állást akarsz
(szakterület, pozíció szintje), milyen cégek jöhetnek szóba (akár
példákat is mondhatsz!), és mi máshoz értesz még, ami szóba jöhet.
Kérhetsz még referencialevelet,
megkérheted, hogy referenciaszemélyként segítsen neked az
álláskeresésben. Így ha állásinterjún megkérdezik, ki tudna rólad és
munkádról érdemi információkat adni, az előre egyeztetett emberek
elérhetőségeit nyugodtan megadhatod.
Kérdezd meg, tudnak-e abban segíteni,
hogy pl. a cégük HR-esének vagy a szakterületednek megfelelő ottani
vezetőnek figyelmébe ajánlja az önéletrajzodat. Megkérheted őket,
járjanak “nyitott szemmel”, szóljanak, ha valamilyen neked való
lehetőséget látnak. Megkérdezheted, tudnak-e ajánlani, javasolni
valamit, hogy hová fordulhatnál, mit tehetnél még.
Utánkövetés
Lesznek, akik a leveledre nem
válaszolnak. Mert nem látták, mert nem tudnak segíteni, mert
gondolkodnak, hogy tudnának segíteni stb. Sok oka lehet, ne sértődj meg
rajta, ha nincs válasz! Ha úgy érzed, utánamennél, miért nem kaptál
választ, hívd fel az adott embereket, kérdezz rá, megkapták-e a
leveledet, tudnak-e segíteni.
Találd meg álmaid állását több, mint 6 000 ajánlat közül!
IT állások | Pénzügy állások | Marketing állások | Mérnök állások | Összes állásajánlat
IT állások | Pénzügy állások | Marketing állások | Mérnök állások | Összes állásajánlat
Fontos, hogy tudasd velük: ha nem tudnak
segíteni, azt is megérted, mert néha bizony nem segítőre akadsz az
ismerőseid között így, hanem sorstársra. Ne feledkezz meg arról, hogy
megköszönd a segítséget, és viszonzást ajánlj fel. Lehet, hogy te is
tudsz neki valamiben segíteni, így a kölcsönös bizalom folyamatos
maradhat.
Ha sikerrel jártál, külön köszönetet
kell mondanod mindenkinek, aki segíteni próbált, és értesítened őket,
hol, milyen munkát sikerült találnod. Akinek a segítségével végül
elhelyezkedtél, külön fejezd ki köszöneted, akár egy képeslap, vagy egy
kávéra, ebédre, cukrászdába stb. meghívás formájában.
2016. dec. 9.
bizarr kérdések listája
ZSIRÁF!
Ezt válaszold az állásinterjún, ha megkérdezik, milyen állat szeretnél lenni
A bizarr kérdések listáján előkelő helyen szerepel a következő: milyen állat szeretne lenni?
A hatásos válaszadásra van megfelelő stratégia.
A furának tűnő kérdésekkel a jelölt kreativitását akarják tesztelni: hogyan reagál váratlan helyzetekben, elég talpraesett-e, gyorsan elő tud-e hozakodni a frappáns válasszal? Az egyik leggyakoribb meghökkentőnek szánt kérdés a „milyen autó/állat/virág/mesehős szeretne lenni?” típusú. Ezt a részt rengetegen utálják, pedig éppen itt nyílik a legjobb lehetőség arra, hogy lenyűgözzük az interjúztatót, hiszen a válaszadásban szabadon szárnyalhat a fantáziánk. A felkészülésben segít a zsiráfos példa. Ez csak hasznos válaszminta, tehát a felvázolt stratégia alapján szépen dolgozd ki a saját állatos válaszodat. Lehetsz macska, kutya vagy orrszarvú, a lényeg, hogy az adott szakmai területre szabd a megnyerő állatpéldázatodat.
Elinor Stutz szakértő a zsiráfstratégiát ajánlja a LinkedInen azoknak, akik sales területen szeretnének szép karrierrel kecsegtető állást megcsípni.
Tehát a kérdés: ha választhatna, milyen állat lenne és miért?
Zsiráf! Először is azért, mert ez az állat kecses és szép, külseje és mozgása harmonikus benyomást kelt. A sales területen dolgozó szakembereknek szintén már a megjelenésükkel azt kell kommunikálniuk, hogy megnyerő, kiegyensúlyozott és összeszedett emberek, akik véleményére érdemes alapozni, és döntéseiket alapos megfontolások után hozzák.
A zsiráf gyorsan és elegánsan fut, és a kiválóságra törekvő sales szakemberek is pont ilyen tempóban iramodnak céljaik felé, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb eredményeket érjenek el. A sikeres üzletkötésekkel stabil ügyfélkört szereznek és elégedetté teszik a menedzsmentet, ami minden zsiráf, azazhogy sales szakember legfőbb célkitűzése.
A zsiráfok abban a legjobbak, hogy nem a fák alacsonyan lógó, fonnyadt gyümölcseire hajtanak.
Mivel nagyon magasak, tág a perspektívájuk, így a fák tetején található zsákmány közül válogathatnak, sőt, a ritkás ligetben onnan a magasból ki tudják választani az ideális fát.
Több szögből is képesek megvizsgálni a gyümölcshelyzetet,
ami elősegíti az optimális döntés meghozatalát. Így egy-egy szüret során a legnagyobbat szakíthatják,
sértődött rikácsolásra késztetve az igazán magasra felérni nem képes majmokat, azaz a konkurenciát.
A zsiráfhasonlat a sales szakemberekre van szabva. A reklámgrafikus mondjuk előhozakodhat a kreatív kacsacsőrű emlőssel, amelyről azt hinnénk, hogy ilyen állat nincs is, mert nem fér bele a hagyományos kategóriákba, aztán tessék, mégis van. Egy középkorú IT-szakember viszont, aki arra számíthat, hogy fiatal csapat tagja lesz, ha fölveszik, őnironikusan a komodói sárkánygyíkot említheti, amely őshüllőnek rendszertanilag már rég ki kellett volna halnia, de nem tette, mert elfelejtettek szólni neki azon a távoli szigeten. És így tovább: a meghökkentő kérdésre adj hasonlóan mellbevágó, de érvelésében logikus és szellemes választ, és megnyered az izgalmas játszmát, amit állásinterjúnak neveznek.
Ezt válaszold az állásinterjún, ha megkérdezik, milyen állat szeretnél lenni
A bizarr kérdések listáján előkelő helyen szerepel a következő: milyen állat szeretne lenni?
A hatásos válaszadásra van megfelelő stratégia.
A furának tűnő kérdésekkel a jelölt kreativitását akarják tesztelni: hogyan reagál váratlan helyzetekben, elég talpraesett-e, gyorsan elő tud-e hozakodni a frappáns válasszal? Az egyik leggyakoribb meghökkentőnek szánt kérdés a „milyen autó/állat/virág/mesehős szeretne lenni?” típusú. Ezt a részt rengetegen utálják, pedig éppen itt nyílik a legjobb lehetőség arra, hogy lenyűgözzük az interjúztatót, hiszen a válaszadásban szabadon szárnyalhat a fantáziánk. A felkészülésben segít a zsiráfos példa. Ez csak hasznos válaszminta, tehát a felvázolt stratégia alapján szépen dolgozd ki a saját állatos válaszodat. Lehetsz macska, kutya vagy orrszarvú, a lényeg, hogy az adott szakmai területre szabd a megnyerő állatpéldázatodat.
Elinor Stutz szakértő a zsiráfstratégiát ajánlja a LinkedInen azoknak, akik sales területen szeretnének szép karrierrel kecsegtető állást megcsípni.
Tehát a kérdés: ha választhatna, milyen állat lenne és miért?
Zsiráf! Először is azért, mert ez az állat kecses és szép, külseje és mozgása harmonikus benyomást kelt. A sales területen dolgozó szakembereknek szintén már a megjelenésükkel azt kell kommunikálniuk, hogy megnyerő, kiegyensúlyozott és összeszedett emberek, akik véleményére érdemes alapozni, és döntéseiket alapos megfontolások után hozzák.
A zsiráf gyorsan és elegánsan fut, és a kiválóságra törekvő sales szakemberek is pont ilyen tempóban iramodnak céljaik felé, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb eredményeket érjenek el. A sikeres üzletkötésekkel stabil ügyfélkört szereznek és elégedetté teszik a menedzsmentet, ami minden zsiráf, azazhogy sales szakember legfőbb célkitűzése.
A zsiráfok abban a legjobbak, hogy nem a fák alacsonyan lógó, fonnyadt gyümölcseire hajtanak.
Mivel nagyon magasak, tág a perspektívájuk, így a fák tetején található zsákmány közül válogathatnak, sőt, a ritkás ligetben onnan a magasból ki tudják választani az ideális fát.
Több szögből is képesek megvizsgálni a gyümölcshelyzetet,
ami elősegíti az optimális döntés meghozatalát. Így egy-egy szüret során a legnagyobbat szakíthatják,
sértődött rikácsolásra késztetve az igazán magasra felérni nem képes majmokat, azaz a konkurenciát.
A zsiráfhasonlat a sales szakemberekre van szabva. A reklámgrafikus mondjuk előhozakodhat a kreatív kacsacsőrű emlőssel, amelyről azt hinnénk, hogy ilyen állat nincs is, mert nem fér bele a hagyományos kategóriákba, aztán tessék, mégis van. Egy középkorú IT-szakember viszont, aki arra számíthat, hogy fiatal csapat tagja lesz, ha fölveszik, őnironikusan a komodói sárkánygyíkot említheti, amely őshüllőnek rendszertanilag már rég ki kellett volna halnia, de nem tette, mert elfelejtettek szólni neki azon a távoli szigeten. És így tovább: a meghökkentő kérdésre adj hasonlóan mellbevágó, de érvelésében logikus és szellemes választ, és megnyered az izgalmas játszmát, amit állásinterjúnak neveznek.
2016. dec. 8.
nem kell félni az internetes vásárlástól - ezek a szabályai
A
mai felgyorsult világban egyre többen vannak azok, akiknek az év végi
ünnepek egy véget nem érő versenyfutással érnek fel. Nekik sem kell
kétségbe esni, szerencsére az internet korában szinte minden elérhető az
íróasztal mellől, így végül a kevés szabadidőnket ünnepléssel,
pihenéssel tölthetjük. A világháló tele van jobbnál jobb karácsonyi
ajánlatokkal. A weboldalakon, blogokon, cikkekben rengeteg ötletet
kaphatunk az ajándékozásra, dekorációra. A kiválasztott ajándékokat az
árösszehasonlító oldalak segítségével a legalacsonyabb áron
vásárolhatjuk meg és hasznos visszajelzéseket olvashatunk az egyes
termékek mellett a kereskedők megbízhatóságáról, pontosságáról is.
Fontos
megemlíteni azonban, hogy nem mindig az olcsóbb ajánlat a jobb, az áron
kívül más szempontokra is érdemes odafigyelni. Karácsonykor a termékek
kiszállításának az ideje a normális többszöröse is lehet. Mindenképpen
érdemes az ajándékokat korábban megrendelni, hogy biztosan
megérkezzenek. Megrendeléskor nézzük meg, hogy a kiválasztott termék
raktáron van-e, ha nincs, érdeklődjünk, hogy mikorra várható. Fontos
még, hogy mekkora a házhozszállítás költsége, honnan érkezik a
megrendelt áru. Tájékozódjunk a termékre nyújtott garanciáról is, milyen
körülmények közt lehet javíttatni, cserélni hiba esetén. Célszerű olyan
szállítási címet megadni, ahol sokat tartózkodunk, amennyiben a
munkáltató lehetővé teszi, jó választás lehet a munkahely címének
megadása, hiszen legtöbben itt tartózkodunk abban az időben, amikor a
kiszállító cégek az árut terítik.
A
világháló számtalan lehetőséget kínál a karácsonyi készülődéshez,
vásárláson kívül is. Az ajándékok csomagolásához, a karácsonyi menüsor
összeállításához, elkészítéséhez, terítéshez, a karácsonyi hangulat
megteremtéséhez szintén remek segítséget kaphatunk.
Haszontalan,
de nagyon vicces effekt lehet a karácsonyi-szilveszteri visszaszámláló,
a virtuális adventi naptár, a „képeslap” küldő szolgáltatásokat nem is
említve. Az internet a családokat is közelebb hozza egymáshoz, még a
távolélő családtagokkal is felvehetjük a kapcsolatot chat, vagy akár
video telefonhívás segítségével.
A
levelezőlapok küldésének szép szokása is megváltozott manapság, a
legtöbben e-mailt küldenek karácsonyi üdvözletként. Nem annyira
maradandó mint a képeslap, de legalább az erdőket megóvjuk a kiirtástól,
plusz szinte kimeríthetetlen kínálatot kapunk az animált, zenés
képeslapokból, személyes, kedves üzenetekből.
Ha
megvannak az ajándékok, a lakás feldíszítve, az ünnepi vacsora a
sütőben várja a vendégeket, még valamit tehetünk az ünnepi hangulat
eléréséért az internet segítségével. A netrádiók szezonális csatornákat
indítanak ebben az időszakban, kimeríthetetlen választékban kínálnak
változatos zenei aláfestést a vacsorához, ajándékbontogatáshoz.
Az ünnepek közeledtével, illetve az
egyes üzletek webshop-ja által kínált akcióknak köszönhetően egyre
inkább emelkedik azoknak a vásárlásoknak a száma, ahol az eladó cég és a
vevő nincs egyszerre, fizikailag jelen, hanem egymás távollétében
állapodnak meg a feltételekben.
Azok a fogyasztói szerződések tekinthetjük ilyen, ún. távollévők között létrejött megállapodásoknak, melyeket a termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Ilyen eszköz lehet egy nyomtatvány, szabványlevél, a hirdetéshez csatolt megrendelőlap, egy katalógus, telefonhívás vagy akár az internetes hozzáférést biztosító eszköz is.
Tudnunk kell azonban, mint mindenhol, itt is vannak kivételek. Ezeket maga a jogszabály rögzíti. Nem alkalmazhatóak emiatt ezek a speciális előírások valamennyi olyan megállapodásra, mely a fenti körbe tartozik, így többek között az élelmiszer és egyéb mindennapi fogyasztásra szánt termékeknek a fogyasztó lakóhelyére, munkahelyére történő gyakori és rendszeres szállítására sem.
A legtöbb távollévők között kötött szerződés esetében azonban különösen hangsúlyos a megállapodást megelőző tájékoztatás. Ennek mindig világosnak, közérthetőnek kell lennie és ki kell terjednie többek között
- az adott termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira,
- a vállalkozás fontosabb adataira,
- a termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegére,
- arra, hogy a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie (hacsak azt a vállalkozás át nem vállalja),
- az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatok, valamint a jótállás fennállására és annak feltételeire,
- a fogyasztót megillető felmondási és elállási jogra, illetve annak korlátaira,
- a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartalmára,
- a békéltető testülethez fordulás lehetőségére, az illetékes testület nevére és címére is.
Figyeljünk továbbá arra is, hogy a jogszabályban rögzítettektől a fogyasztó javára el lehet térni, mely lehetőséggel sok szolgáltató, eladó él is. Épp ezért mindig tanácsos tájékozódni az adott bolt által alkalmazott egyedi feltételekről is.
Elállás
A távollévők között kötött szerződések esetében a fentiek mellett talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy a fogyasztót mikor is illeti meg az elállás vagy a felmondás joga. Erre következő írásunkban térünk ki részletesen. Legfontosabb talán azt rögzíteni, hogy a távollévők között létrejött szerződések esetén a fogyasztót meghatározott időn belül indoklási kötelezettség nélküli elállási, felmondási jog illeti meg. Ezt a jogát a fogyasztó- termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék (több termék esetén az utoljára szolgáltatott termék, több tételből / darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel / darab) átvételének napjától;
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. A fogyasztó elállási jogát természetesen a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát egy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja, melyet tanácsos bizonyítható módon megtenni. A fogyasztó elállásáról (felmondásáról) való tudomásszerzést követően a vállalkozásnak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztó által megfizetett összeget. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja ezt, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatja számára, vagy kétséget kizáróan nem igazolja, hogy azt már visszaküldte. Akkor nem illeti csak meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Abban az esetben ugyanis, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül a vállalkozás számára átadni vagy visszaküldeni. Az ezzel járó költségek főszabály szerint a vevőt terhelik.
A fogyasztó elállás / felmondás esetén alapvetően felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Jó, ha tudjuk, hogy az elállás, felmondás joga nem minden esetben illeti meg a fogyasztót. A vevő többek között nem gyakorolhatja ezen jogait
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően;
- olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- akkor, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Forrás: D.A.S
2016. dec. 6.
Közép-európai babérokra tör a magyar Rendi, a takarítás Uberje
Rendet csinálni, azonnal – takarító startup a fővárosból
Pályakezdőként ki se látszottak a munkából - így alig volt idejük otthon takarítani. Rájöttek sokan küzdenek ezzel a problémával. Így takarításra szakosodott startup céget hoztak létre Helpy néven. Több száz ügyfelük van Budapesten, most vidéki terjeszkedésen és mobil alkalmazáson gondolkodnak.
"Ki se látszok a munkából, annyira elborítanak a feladatok... Kinek van ilyenkor ideje rendesen kitakarítani? Vagy bármi másra?" "Anyámék szerint már gáz a szobám, kellene ide valami segítség villámgyorsan rendet vágni..." "...Ja, és valakinek a házibulik hordalékait is el kellene végre takarítania - de kevés az idő és azt sem tudom, mikor leszek végre otthon...
Így működik a rendelés
A képlet megoldását nehezíti, hogy a takarításra hadrafoghatóak hetekkel előre be vannak táblázva a maguk bejáratott ügyfélkörének - miközben látatlanban beengedni valakit szintén kockázat. Viszont épp erre a kihívásra ad választ Csillik Timur takarító vállalkozása, a Helpy. A villámgyorsan takarítást kérőknek első lépésként meg kell adniuk a címüket online, majd a lehetséges időpontokat arra, mikorra kellene egy profi "partvis-angyal." Ezt követően a céges ügyfélszolgálat kiválasztja a legmegfelelőbb és rá is érő kollégát, amiről a megrendelőt e-mailen vagy mobilon értesítik. Akinek ezek után már csak a kiérkező profi szakembert kell megvárnia - és kezdődhet is a takarítás. Amiből néha akadnak is érdekes megrendelései a fiatal startupnak.
Sok az Airbnb-s megrendelő
"Nemrég egy magánlakás egyetlen apró szobájára kaptunk megrendelést. Aztán a helyszínen kiderült: az ott lakó tinilány kért takarítást, mert unta már a szülei kritikáit a szobájában lévő rendetlenség miatt. Ám volt már, aki házibuli utáni romeltakarítást kért a csapattól. De az is gyakori, hogy Airbnb-s (ez a mépszerű közösségi szálláskiadó oldal – a szerk.) fiatalok keresnek meg azzal: az előző éjszakai szállóvendégek délelőtt 10-kor távoznak, de gyors takarítás kell, mert 15 órára már itt is a következő vendég. A megrendelők 80%-ban 25-45 év közötti nő, aki a család, a gyerekek, a munka és a kevés szabadidő miatt választ alkalmilag bennünket." A cég tehát sokféle helyszín takarításában gondolkodik. Egyetlen dolgot kivéve. Ipari mennyiségben lerakódott guanóra is kaptak már megrendelést-t. De azt nem vállalták.
Ismerősi körben fedezte fel a piaci igényt
"A vállalkozás igazából tavaly augusztusban indult: a környezetemben, barátaim, ismerőseim körében egyre többen küzdöttek a kihívással, hogy végeztek a tanulmányaikkal, kiléptek a munka világába... Ami minden percüket annyira kitölti, hogy nehezen tudják elvégezni a takarítást. A házhoz járó takarítókat meg nehéz volt elérni egy - egy hirtelen befutó munkára. Főleg úgy, hogy a megrendelők meg referencia nélkül nem bíztak volna meg egy ismeretlenben. Így jött az ötlet, hogy igencsak elkelnének a piacon online megrendelhető, a feladatot rövid határidőn belül vállaló profik "- mesél a kezdetekről az ügyvezető.
Csekkolják a rendszerükbe lévő takarítókat
Csillik Timur: A megrendelők 80%-ban 25-45 év közötti nő, aki a család, a gyerekek, a munka és a kevés szabadidő miatt választ alkalmilag bennünket.
A cég fiatal ügyvezetőjének és barátainak viszont tényleg sikerült alaposan kiaknázható piaci rést találnia: az augusztusban startolt takarító startuptól most már havi 350-400 alkalommal is kérnek villámtakarítást az ügyfelek. Igaz, takarító cégek eddig is voltak: viszont a csapat erőssége, hogy nem heteket kell várni egy előre egyeztetett időpontra, mert közel 40 fős takarító csapat várja a megrendeléseket ugrásra készen. Akiket HR-es interjúztat és készít fel a munkákra, amelyeket a cég is nagyon komolyan vesz. "Szakmai tapasztalatot, valós, ellenőrizhető referenciákat és erkölcsi bizonyítványt kérünk a nálunk dolgozni akaró takarítóktól. Emellett minden elvégzett munka után megrendelői véleményt kérünk e-mailben vagy telefonon az ügyfelektől."
Tervezik a mobil applikációt
És mivel a megrendeléseik legalább fele okostelefonon fut be a céghez, már javában tervezik hozzá a mobilapplikációt. Akárcsak a cég terjeszkedését... Budapest meghódítása mellett most Szeged és Győr következik a sorban - akárcsak Lengyelország. Utóbbi majd szeptembertől.
A startupok témájához annyit még hozzáfűz: a csapatnak kell igazán jónak és felkészültnek lennie. Utóbbi nélkül még a legjobb ötletek is megrekednek legfeljebb a tervezgetés szintjén. Ötletes embereknek viszont tanácsos startup meet upokra eljárni. Ott, hasonló gondolkodású emberekkel találkozva könnyen szerveződhetnek új csapatok - és persze start upok is.
Akik a Helpy mögött állnak
A takarító startup alapító - ötletgazdája Csillik Timur (25) az Oxford Brookes egyetemen végzett gazdálkodás és menedzsment szakon. Emellett több mint 3 éves nemzetközi kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik. A csapatban ő felelős az üzleti és stratégiai lépésekért illetve a különböző napi folyamatokat fogja össze.
A team másik „lelke”, Krcsma Patrícia (23) a Budapesti Gazdasági Főiskola kereskedelem és marketing szakán végzett. Feladata az ügyfélszerzés, -és megtartás: amelyben rengeteget segít neki, hogy már főiskolai hallgatóként aktívan kivette a részét a marketing-kar munkájából a social media felületek kezelésében is. Azért is látták meg a lehetőséget e területen, mert az iparágnak már most éves szinten 400 milliárd eurós forgalma van a 75 millió fős Közép-Kelet-Európában.
Az internetes takarítószolgálat alapítója egyszer már megbukott a
vállalkozásával, amiből sokat tanult. A szemtelenül fiatal
alapítóval, Csillik Timurral Varsóban futottunk össze, a
Google lengyelországi főhadiszállásán.
Korábban a témában:
Az alig egyéves, magyar Rendi egy
interneten rendelhető takarítószolgálat. Egy mobiltelefonos alkalmazás
segítségével kötik össze a háztartásokat a megbízható és megfizethető
takarítókkal. Nyugat-Európában már évek óta működik egy hasonló, német gyökerű cég.
A Rendi az ő érvényes hazai recepciójuk, amely elsősorban a
közép-európai piacon kíván sikeres lenni. Elsősorban nem az eredetiségük
miatt mutatjuk be őket, hanem azért, mert szolgáltatásukkal piaci
alapon veszik fel a versenyt a feketegazdasággal – úgy tűnik, sikerrel.A takarítás bizalmi dolog. Az a célunk, hogy minden háztartás számára olyan takarítót küldjünk ki, aki tapasztalt és ellenőrzött módon képes rendbe tenni a lakást.– mondta a 24.hu-nak Csillik Timur, a Rendi alapítója, akivel Varsóban futottunk össze véletlenül a Google Campus születésnapi rendezvényén, ahol ezzel párhuzamosan egy közép-európai startup-verseny is zajlott. A magyar startup színtér gazdagságára jellemző, hogy a 300 startup közül 9 jutott be a Google döntőjébe, amely közül kettő magyar volt (az eseményről bővebben egy másik cikkünkben számolunk be).
Bizalmi kérdés
A Rendi takarítói egyéni vállalkozók, akik a háztartások eszközeivel végzik a takarítást. A cég egyfajta munkaszervezőként hozza össze őket az ügyfelekkel. A takarítók számára ebben az az üzlet, hogy folyamatosan van munkájuk, így fajlagosan magasabb jövedelemre tehetnek szert, mintha egyedül dolgoznának. Az is fontos, hogy a Rendinél a takarítók lakhelyét és a takarítandó helyszíneket is figyelembe veszik, így a legközelebbi munkát ajánlják ki nekik. Nem veszítenek tehát órákat azzal, hogy odautaznak a helyszínre és vissza.Mivel a takarítás egy bizalmi munka, nagyon szigorú kiválasztás előzi meg, hogy ki dolgozhat a cégnek. Az önéletrajz, egyórás felvételi beszélgetés, az erkölcsi bizonyítvány, illetve a teszt-takarítás garantálja, hogy csak a legalkalmasabb munkaerővel dolgozzanak. Jelenleg 120 takarítóval állnak kapcsolatban. A cégnek amúgy mindössze öt teljes állású alkalmazottja van Magyarországon, és kiszerveznek több feladatot, így például a fejlesztést és a grafikát is.
Takarítás extrákkal
A Rendi árazása négyzetméterenként, csomagonként változik, és mindenki az igényeinek megfelelő csomagot állíthatja össze. Olyan extrákkal, mint például a nagytakarítás, ablaktisztítás vagy a sütő belsejének kitakarítása, mondta Timur.Az alapszolgáltatás egy hetven négyzetméteres lakásra vetítve bruttó 7000 forintba kerül.
A 24.hu tapasztalatai szerint ez nagyjából a 27 százalékos áfával drágább, mint a „feketepiac” árazása (ami 5000 forint), legalábbis Budapesten. Cserébe viszont könnyen és gyorsan igénybe vehető, ráadásul minden ellenőrzött módon zajlik, lehet értékelni a munkát és a takarítók számlát is adnak. Tulajdonképpen így kellene működnie az egész országnak is.
Ha például a takarítók eltörnek valamit, azt kifizetik, vagy ha váratlanul megbetegszenek, akkor a cég szervez helyettük egy másikat. Az ügyfelek telefonon is el tudják érni a Rendit, ez Magyarországon elég fontos. Emellett bármikor meg tudják változtatni rendelési specifikációjukat az online profiljukban másodpercek alatt.
15 százalékos jutalék
A bevételekre vonatkozó kérdésünkre Timur azt válaszolta, hogy a takarítóknál a megrendelési összeg 85 százaléka marad, a fennmaradó 15 százalék a Rendié. Az induláskor 20 megrendelésük volt, jelenleg havi 1000 megrendelést teljesítenek Magyarországon. Jelenleg Budapesten, Szegeden, Győrben és Debrecenben elérhetőek.Mint megtudtuk, a Rendi megrendeléseinek többsége Budapestre koncentrálódik. Ez nem is csoda, hiszen az ország GDP-jének negyven százalékát a fővárosban termelik meg, illetve a budapestiek pörgősebb életformája, időbeosztása is jobban “passzol” a cég profijához.
Így mondhatjuk azt, hogy az átlagnál kissé jobban szituált, kétkeresős, elfoglalt családok a fő ügyfélkörük, de sok, 30-45 éves egyedülálló hölgy is szívesen rendel tőlük. Timur ezt úgy fogalmazta meg, hogy a KSH jövedelmi adatai alapján a célcsoportjuk az ország felső 10 százalékába tartozik (ez nem azonos a “felső tízezerrel”, hanem sokkal szélesebb kategória, nagyjából 200 ezer embert fed le – a szerző).
Varsóban terjeszkednek
A Rendi 2015 augusztusában indította el szolgáltatását Magyarországon. A csapat a Drukka nevű startup-inkubátorból indult, ők segítettek nekik a kezdeti nehézségek áthidalásában. Infrastruktúrát, pénzt, szakmai támogatást sem sajnáltak a csapattól, az alapítók feladata pedig csak annyi volt, hogy az üzleti tervben meghatározott időn belül szerezzenek tőkebefektetést, hogy önálló útra indulhassanak. Ez maradéktalanul sikerült is, és bár eredetileg Helpy-ként indultak, idén augusztusban egy közvélemény-kutatás után a Rendi névre váltottak, így a magyar cég mögött már magyarnak is hangzó brand áll.A Rendi két hónapja lépett be a lengyel piacra. A nemzetközi terjeszkedésre 170 ezer eurót kaptak egy befektetőn keresztül az európai uniós Jeremie-alapból. Mint Timur elmondta, azért választották Lengyelországot, mert mint fentebb említettük, Nyugat-Európában van már egy versenytársuk, illetve a negyvenmilliós lengyel piac még „szűz terület”. Terveik szerint Románia lesz a következő piac, ahova belépnének, majd a cseh, a szlovák és a szlovén következik. Arányaiban egyébként már most több megrendelésük érkezik Lengyelországból, mint anno egy éve Magyarországról. Talán ez is jól jelzi, hogy érdemes volt megcélozniuk a lengyel piacot.
Ellenőrzőlista állásinterjúra
jelentkeztél egy meghirdetett
pozícióra, majd felhívott a HR-es és nemsokára mész interjúra? Ez
szuper, az első szűrőn már túl vagy, gratulálunk! Most viszont fel kell
készülnöd az interjúra, ezért készítettünk egy listát amit érdemes végig
venned:
1. Mindent a cégről, pozícióról
Az első lépés, hogy felkészüljünk a
cégből és a meghirdetett pozícióból úgy, mintha csak vizsgára
készülnénk. Érdemes tüzetesen átnézni a cég honlapját, rákeresni a
vállalattal kapcsolatos hírekre, megnézni a közösségi média felületeit
(Facebook, LinkedIn, stb.). Interjú előtt ne felejtsük el újra átolvasni
a pozíció-leírást!
Fontos, hogy már előre nézzük meg, hogy
helyileg hova kell mennünk és úgy számoljunk az idővel! A legelső
alkalommal késve érkezni nem jó pont!
2. Készüljünk fel a várható kérdésekből
Gondoljuk végig, milyen kérdésekre számíthatunk
és készüljünk mi is pár kérdéssel! Furán hangozhat, de érdemes az
önéletrajzunkat is újra átolvasni. Amennyiben idegen nyelvtudást is
elvárnak tőlünk, akkor készüljünk fel a válaszainkkal az adott idegen
nyelven is!
3. Miért minket válasszanak?
Ha már mindent tudunk a vállalatról és
készen állunk a várható kérdésekre is, akkor egy dolgot kell még
tudatosítanunk magunkban – mi az, ami miatt megfelelőek vagyunk a
meghirdetett állásra. Gondoljuk végig a szakmai tapasztalatunkat, a
készségeinket és párosítsuk össze az álláshirdetésben leírtakkal.
4. Pihenés, étkezés
Hogyha fejben már mindent elrendeztünk,
akkor jöhetnek a fizikai szükségletek. Az interjú előtti napon ne
maradjunk fent sokáig, érdemes korán lefeküdni, hogy kipihenten keljünk!
Emellett érdemes odafigyelni arra is, hogy egészséges, tápláló ételeket
együnk amik segítenek a gondolkodásban.
5. Öltözék
Öltözzünk úgy, mintha vizsgázni mennénk –
a ruhánk legyen elegáns és visszafogott. Ne vegyünk fel olyat, ami
elriaszthatja az interjúztatót. Legyünk ápoltak, használjunk egy kevés
dezodort/parfümöt, legyen tiszta a körmünk és rendezett a hajunk!
Találd meg álmaid állását több, mint 6 000 ajánlat közül!
IT állások | Pénzügy állások | Marketing állások | Mérnök állások | Összes állásajánlat
IT állások | Pénzügy állások | Marketing állások | Mérnök állások | Összes állásajánlat
6. Motiváció
A stresszelés és félelem helyett
módosítsunk a hozzáállásunkon! Legyünk büszkék, hiszen az első körön már
túlestünk, nyilván esélyesnek találnak bennünket, ha behívtak
interjúra! Jó kedvvel és örömmel teli izgalommal menjünk az
állásinterjúra!
Sikeres állásinterjút kívánunk!
Cvonline csapat
Cvonline csapat
2016. dec. 5.
toborzóirodát nyitott a Nyugatinál. a Spar áruházlánc
Háromszáz betöltetlen pozíció van a magyarországi Sparokban. A multi ezért toborzóirodát nyitott a Nyugatinál. Az áruházlánc azért döntött a kitelepülés mellett, mert szeretne minél közvetlenebb kapcsolatot teremteni az álláskeresőkkel.
A hálózatban az eladói, a pénztárosi, a reszortfelelősi munkaköröket a legnehezebb pótolni, a logisztikai területen az egész országban jellemző sofőrhiánnyal küzdünk, míg a húsüzemünkbe az elmúlt években az
egész országra jellemző henteshiány gyűrűzött be - mondta az Origónak Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője.
A Nyugati téri áruházban található irodában két HR-szakértő várja az érdeklődőket. A munkát keresőknek személyes tájékoztatást adnak, rendhagyó módon az állásinterjú és a konkrét jelentkezés előtt minden egyes, munkával kapcsolatos kérdésre választ kaphatnak.
Természetesen jelentkezni is lehet az egyes pozíciókra, és akár interjúidőpont egyeztetésére is lehetőség van a megpályázni kívánt állás kapcsán.
Toborzóirodát nyit a Spar
A Spar folyamatosan keres eladókat, pénztárosokat, árufeltöltőket, konyhai kisegítőket, szakácsokat, henteseket, részleg- és osztályvezetőket Budapest egész területére.
A vállalat nemre, korra és végzettségre való tekintet nélkül várja a fővárosi vagy a vonzáskörzetben élő, akár pályakezdő érdeklődők jelentkezését a toborzóirodánál.
Elsősorban azokat várják, akik érdeklődnek a kereskedelem iránt.
A Spar alapjövedelmen kívül számos béren kívüli juttatást biztosít:
- 13. havi juttatás,
- étkezési utalvány,
- dolgozói kedvezménykártya,
- utazási költségtérítés,
- műszakpótlékok,
- iskolakezdési támogatás,
- kedvezményes üdülési lehetőségek.
a proffesion.hu oldalon is megnézheted itt >>
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Összefogással megmenthetjük a kis Ágoston életét
Tóth-Helli Ágoston csak 10 hónapos, de csaknem 8 hónapja küzd a leukémia egy igen ritka fajtája ellen. Hiába harcol hősiesen, egyedül nem ...
-
Többe kerül az energiahálózatok működtetése az elszálló áram- és gázárak miatt, az úgynevezett rendszerhasználati díjakat ez árazza be. A...
-
2024 január 1-től jelentősen csökkennek a nem lakossági fogyasztók villamos energia rögzített rendszerhasználati díjai a MEKH új határozata...
-
A Polgári Törvénykönyv értelmében a nyertes törvényesen szerezte meg a nyereményt, ha teljesítette a sorsolás feltételeit, és a nyereményjá...
Címkék
- 1%
- 10milliószorosnap
- 2014
- 2018
- 4órás
- adbox
- Adventor Hotels
- affiliate
- Agárd
- ajándék
- ajánlás
- albérlet
- aldi
- államalapítás
- állás
- állásbörze
- álláskeresés
- álom
- alsónémedi
- andrás
- anyáknapi
- ápoló
- ápolói
- áram
- árúösszekészítő
- asztalos
- audi
- augusztus 20
- autó
- balaton
- bank
- bárány
- baranya
- barát
- baráth
- békés
- bér
- bereg
- bihar
- bing
- bkk
- blogger
- borsod
- budapest
- buék
- buszvezető
- Bük
- call center
- caola
- carrerjet
- cég
- célkitűzés
- citrom
- cocteau
- cv
- csaba
- család
- csapatjátékos
- csilla
- csomagoló
- csongrád
- csoportos
- Csorna
- debrecen
- december
- diák
- diploma
- doboz
- dohánygyár
- dohányzás
- dunakeszi
- Dunaújváros
- eger
- egyensúly
- egyetem
- éjszakai
- eladás
- eladó
- elegáns
- Elon Musk
- értékesítés
- esztergom
- étel
- ételt adok ételt kapok
- étterem
- facebook linkedin
- fagyasztás
- fehér
- fejér
- fejvadász
- fekete
- felkészülés
- felmérés
- fizetés
- fóbia
- Future Works Festival
- garancia
- generáció
- gépkocsivezető
- gerilla
- goethe
- gondolkodás
- Göd
- gyerek
- gyömbér
- győr
- gyula
- hajdú
- hála
- hantech
- használt
- házhozszállitás
- házi
- házvezető
- heves
- Hévíz
- hibák
- hinta
- hirdetés
- hitel
- hoax
- hódmezővásárhely
- honlap
- hősök
- hr
- hulladék
- húsvét
- hvg
- ing
- ingyen
- interjú
- internetes
- introvertált
- iparipark
- iphone
- ipsos
- iroda
- iskola
- István
- IT-szektor
- járulék
- játék
- jean
- jobline
- jobverse
- jövőkutatás
- jövőtervezés
- jutalék
- kádár
- kamu
- kansas
- kapcsolat
- karácsony
- karrier
- kassai
- kassaicsilla
- kávé
- kaviár
- kazincbarcika
- kecskemét
- kedvezmény
- kék
- kenyér
- képzettség
- kérdés
- kérdések
- kerdoiv
- kérdőív
- keresés
- kereskedelem
- keresőoptimalizálás
- készség
- keszthely
- ki mit tud
- kiégés
- kiskun
- kiskunfélegyháza
- kistelek
- kisvárda
- kolbász
- komárom
- konyha
- kőrlevél
- kőrös
- közelben
- közösségi
- kreatív
- Kupakgyűjtés
- külfőld
- lakás
- laptop
- Laszlo Bock
- levél
- lingvisztikus
- lottó
- magánélet
- magnet
- marketing
- meditáció
- meghirdetett állás
- megye
- mercedes
- méz
- mézbarlang
- minőség
- Miskolc
- mobiltelefon
- motiváció
- mozgássérült
- mrsale
- munka
- munka.állás
- munkaerőhiány
- munkahelyteremtés
- munkáltatói márka
- műanyag
- mvm
- nagykanizsa
- német
- networking
- Neuro
- nikoletta
- nográd
- nógrád
- nosztalgia
- nyár
- nyelv
- nyeremény
- nyíregyháza
- nyírség
- nyugdíj
- oktatás
- olcsó
- onkentes
- online
- operátor
- orosháza
- orszagospanel
- országospanel
- orvos
- otthon
- otthoni
- Ózd
- ölelés
- önéletrajz
- önéletrajz net-eclub
- önkéntes
- panel
- par 4.0
- parfüm
- partnerprogram
- party
- paul
- paypal
- pazarlás
- pécs
- pénz
- pénzkeresés
- pest
- pincér
- plazma
- plébánia
- posta
- pozitív
- pozsgai
- proffession
- programozás
- proteco
- protekcuió
- punnany massif
- raktáros
- raktáros.logisztika
- reggel
- rejoy
- rejoy.hu
- remény
- rendi.hu
- rendszer
- renszerhasználatidíj
- részmunka
- reyoy
- robotika
- rókus
- Róna kft
- rondogo
- ruha
- rutin
- sablon
- salgótarján
- samsung
- segíts
- siker
- siófok
- somogy
- sopron
- spar
- ssc
- stressz
- surveoo
- szabadság
- szabolcs
- szakács
- szakképzetlen
- szállás
- számla
- szatmár
- szeged
- szegedi
- székesfehérvár
- szekszárd
- személyiség
- szent
- Szent Jobb
- szente_vajk
- szentes
- szerelő
- szeretet
- szilveszter
- színek
- szoftverfejlesztő
- Szolnok
- szombathely
- szorongás
- szövegértés
- szűcs
- tablet
- takarít. rendi
- tanulás
- tapasztalat
- targonca
- tata
- tchibo
- telefon
- terepauta
- tesco
- tesk.hu
- testbeszéd
- tgm
- tíbor
- tihany
- tiszalúc
- tolna
- ünnep
- üveg
- válasz
- vas megye
- vasarcsarnok
- vásárcsarnok
- vásárlás
- vélemény
- Velencei-tó
- véradás
- veszprém
- vétel
- vicces
- videó
- villámolvasás
- voissy
- vöröskereszt
- webáruház
- wellnes
- y
- yougov
- zala
- zalegerszeg
- zemplén
- zöld
- zöldség
- zsiráf