2016. dec. 8.

nem kell félni az internetes vásárlástól - ezek a szabályai

A mai felgyorsult világban egyre többen vannak azok, akiknek az év végi ünnepek egy véget nem érő versenyfutással érnek fel. Nekik sem kell kétségbe esni, szerencsére az internet korában szinte minden elérhető az íróasztal mellől, így végül a kevés szabadidőnket ünnepléssel, pihenéssel tölthetjük. A világháló tele van jobbnál jobb karácsonyi ajánlatokkal. A weboldalakon, blogokon, cikkekben rengeteg ötletet kaphatunk az ajándékozásra, dekorációra. A kiválasztott ajándékokat az árösszehasonlító oldalak segítségével a legalacsonyabb áron vásárolhatjuk meg és hasznos visszajelzéseket olvashatunk az egyes termékek mellett a kereskedők megbízhatóságáról, pontosságáról is.

Fontos megemlíteni azonban, hogy nem mindig az olcsóbb ajánlat a jobb, az áron kívül más szempontokra is érdemes odafigyelni. Karácsonykor a termékek kiszállításának az ideje a normális többszöröse is lehet. Mindenképpen érdemes az ajándékokat korábban megrendelni, hogy biztosan megérkezzenek. Megrendeléskor nézzük meg, hogy a kiválasztott termék raktáron van-e, ha nincs, érdeklődjünk, hogy mikorra várható. Fontos még, hogy mekkora a házhozszállítás költsége, honnan érkezik a megrendelt áru. Tájékozódjunk a termékre nyújtott garanciáról is, milyen körülmények közt lehet javíttatni, cserélni hiba esetén. Célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol sokat tartózkodunk, amennyiben a munkáltató lehetővé teszi, jó választás lehet a munkahely címének megadása, hiszen legtöbben itt tartózkodunk abban az időben, amikor a kiszállító cégek az árut terítik.

A világháló számtalan lehetőséget kínál a karácsonyi készülődéshez, vásárláson kívül is. Az ajándékok csomagolásához, a karácsonyi menüsor összeállításához, elkészítéséhez, terítéshez, a karácsonyi hangulat megteremtéséhez szintén remek segítséget kaphatunk.

Haszontalan, de nagyon vicces effekt lehet a karácsonyi-szilveszteri visszaszámláló, a virtuális adventi naptár, a „képeslap” küldő szolgáltatásokat nem is említve. Az internet a családokat is közelebb hozza egymáshoz, még a távolélő családtagokkal is felvehetjük a kapcsolatot chat, vagy akár video telefonhívás segítségével.

A levelezőlapok küldésének szép szokása is megváltozott manapság, a legtöbben e-mailt küldenek karácsonyi üdvözletként. Nem annyira maradandó mint a képeslap, de legalább az erdőket megóvjuk a kiirtástól, plusz szinte kimeríthetetlen kínálatot kapunk az animált, zenés képeslapokból, személyes, kedves üzenetekből.

Ha megvannak az ajándékok, a lakás feldíszítve, az ünnepi vacsora a sütőben várja a vendégeket, még valamit tehetünk az ünnepi hangulat eléréséért az internet segítségével. A netrádiók szezonális csatornákat indítanak ebben az időszakban, kimeríthetetlen választékban kínálnak változatos zenei aláfestést a vacsorához, ajándékbontogatáshoz.

A televízió-függők sem maradnak le semmiről, ha a szeretteikkel töltik a fő műsoridőt. A tévécsatornák weboldalain visszanézhetőek a karácsonyi műsorok és az online tékákban a filmkínálat kimeríthetetlen szórakozást kínál a karácsony szerelmeseinek


Az ünnepek közeledtével, illetve az egyes üzletek webshop-ja által kínált akcióknak köszönhetően egyre inkább emelkedik azoknak a vásárlásoknak a száma, ahol az eladó cég és a vevő nincs egyszerre, fizikailag jelen, hanem egymás távollétében állapodnak meg a feltételekben.

Ez közel sem azonos azzal, amikor az ember bemegy egy üzletbe és megnézi, megtapogatja, felpróbálja, vagy épp megszagolja az általa kiszemelt terméket. Épp ezért speciális szabályok vonatkoznak a távollevők között létrejövő szerződésekre.
Azok a fogyasztói szerződések tekinthetjük ilyen, ún. távollévők között létrejött megállapodásoknak, melyeket a termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Ilyen eszköz lehet egy nyomtatvány, szabványlevél, a hirdetéshez csatolt megrendelőlap, egy katalógus, telefonhívás vagy akár az internetes hozzáférést biztosító eszköz is.
Tudnunk kell azonban, mint mindenhol, itt is vannak kivételek. Ezeket maga a jogszabály rögzíti. Nem alkalmazhatóak emiatt ezek a speciális előírások valamennyi olyan megállapodásra, mely a fenti körbe tartozik, így többek között az élelmiszer és egyéb mindennapi fogyasztásra szánt termékeknek a fogyasztó lakóhelyére, munkahelyére történő gyakori és rendszeres szállítására sem.
A legtöbb távollévők között kötött szerződés esetében azonban különösen hangsúlyos a megállapodást megelőző tájékoztatás. Ennek mindig világosnak, közérthetőnek kell lennie és ki kell terjednie többek között
  • az adott termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira,
  • a vállalkozás fontosabb adataira,
  • a termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegére,
  • arra, hogy a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie (hacsak azt a vállalkozás át nem vállalja),
  • az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatok, valamint a jótállás fennállására és annak feltételeire,
  • a fogyasztót megillető felmondási és elállási jogra, illetve annak korlátaira,
  • a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartalmára,
  • a békéltető testülethez fordulás lehetőségére, az illetékes testület nevére és címére is.
Jó, ha tudjuk, hogy ha a vállalkozás nem tesz eleget valamennyi járulékos költségre vagy épp a visszaküldéssel járó költség viselésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó nem köteles megfizetni ezeket a kiadásokat.
Figyeljünk továbbá arra is, hogy a jogszabályban rögzítettektől a fogyasztó javára el lehet térni, mely lehetőséggel sok szolgáltató, eladó él is. Épp ezért mindig tanácsos tájékozódni az adott bolt által alkalmazott egyedi feltételekről is.

Elállás

A távollévők között kötött szerződések esetében a fentiek mellett talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy a fogyasztót mikor is illeti meg az elállás vagy a felmondás joga. Erre következő írásunkban térünk ki részletesen. Legfontosabb talán azt rögzíteni, hogy a távollévők között létrejött szerződések esetén a fogyasztót meghatározott időn belül indoklási kötelezettség nélküli elállási, felmondási jog illeti meg. Ezt a jogát a fogyasztó
  • termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék (több termék esetén az utoljára szolgáltatott termék, több tételből / darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel / darab) átvételének napjától;
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. A fogyasztó elállási jogát természetesen a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jogról a vállalkozásnak minden esetben tájékoztatnia kell a fogyasztót. Abban az esetben, ha ez elmarad, az elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik.
A fogyasztó elállási vagy felmondási jogát egy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja, melyet tanácsos bizonyítható módon megtenni. A fogyasztó elállásáról (felmondásáról) való tudomásszerzést követően a vállalkozásnak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztó által megfizetett összeget. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja ezt, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatja számára, vagy kétséget kizáróan nem igazolja, hogy azt már visszaküldte. Akkor nem illeti csak meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Abban az esetben ugyanis, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül a vállalkozás számára átadni vagy visszaküldeni. Az ezzel járó költségek főszabály szerint a vevőt terhelik.
A fogyasztó elállás / felmondás esetén alapvetően felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Jó, ha tudjuk, hogy az elállás, felmondás joga nem minden esetben illeti meg a fogyasztót. A vevő többek között nem gyakorolhatja ezen jogait
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően;
  • olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • akkor, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Abban az esetben, ha a felek között létrejött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a fogyasztó elállási / felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
Forrás: D.A.S

2016. dec. 6.

Közép-európai babérokra tör a magyar Rendi, a takarítás Uberje



Pályakezdőként ki se látszottak a munkából - így alig volt idejük otthon takarítani. Rájöttek sokan küzdenek ezzel a problémával. Így takarításra szakosodott startup céget hoztak létre Helpy néven. Több száz ügyfelük van Budapesten, most vidéki terjeszkedésen és mobil alkalmazáson gondolkodnak.
"Ki se látszok a munkából, annyira elborítanak a feladatok... Kinek van ilyenkor ideje rendesen kitakarítani? Vagy bármi másra?" "Anyámék szerint már gáz a szobám, kellene ide valami segítség villámgyorsan rendet vágni..." "...Ja, és valakinek a házibulik hordalékait is el kellene végre takarítania - de kevés az idő és azt sem tudom, mikor leszek végre otthon...
Így működik a rendelés

A képlet megoldását nehezíti, hogy a takarításra hadrafoghatóak hetekkel előre be vannak táblázva a maguk bejáratott ügyfélkörének - miközben látatlanban beengedni valakit szintén kockázat. Viszont épp erre a kihívásra ad választ Csillik Timur takarító vállalkozása, a Helpy. A villámgyorsan takarítást kérőknek első lépésként meg kell adniuk a címüket online, majd a lehetséges időpontokat arra, mikorra kellene egy profi "partvis-angyal." Ezt követően a céges ügyfélszolgálat kiválasztja a legmegfelelőbb és rá is érő kollégát, amiről a megrendelőt e-mailen vagy mobilon értesítik. Akinek ezek után már csak a kiérkező profi szakembert kell megvárnia  - és kezdődhet is a takarítás. Amiből néha akadnak is érdekes megrendelései a fiatal startupnak.
Sok az Airbnb-s megrendelő
"Nemrég egy magánlakás egyetlen apró szobájára kaptunk megrendelést. Aztán a helyszínen kiderült: az ott lakó tinilány kért takarítást, mert unta már a szülei kritikáit a szobájában lévő rendetlenség miatt. Ám volt már, aki házibuli utáni romeltakarítást kért a csapattól. De az is gyakori, hogy Airbnb-s (ez a mépszerű közösségi szálláskiadó oldal – a szerk.) fiatalok keresnek meg azzal: az előző éjszakai szállóvendégek délelőtt 10-kor távoznak, de gyors takarítás kell, mert 15 órára már itt is a következő vendég. A megrendelők 80%-ban 25-45 év közötti nő, aki a család, a gyerekek, a munka és a kevés szabadidő miatt választ alkalmilag bennünket." A cég tehát sokféle helyszín takarításában gondolkodik. Egyetlen dolgot kivéve. Ipari mennyiségben lerakódott guanóra is kaptak már megrendelést-t. De azt nem vállalták.
Ismerősi körben fedezte fel a piaci igényt
"A vállalkozás igazából tavaly augusztusban indult: a környezetemben, barátaim, ismerőseim körében egyre többen küzdöttek a kihívással, hogy végeztek a tanulmányaikkal, kiléptek a munka világába... Ami minden percüket annyira kitölti, hogy nehezen tudják elvégezni a takarítást. A házhoz járó takarítókat meg nehéz volt elérni egy - egy hirtelen befutó munkára. Főleg úgy, hogy a megrendelők meg referencia nélkül nem bíztak volna meg egy ismeretlenben. Így jött az ötlet, hogy igencsak elkelnének a piacon online megrendelhető, a feladatot rövid határidőn belül vállaló profik "- mesél a kezdetekről az ügyvezető.

Csekkolják a rendszerükbe lévő takarítókat

Csillik Timur: A megrendelők 80%-ban 25-45 év közötti nő, aki a család, a gyerekek, a munka és a kevés szabadidő miatt választ alkalmilag bennünket.
A cég fiatal ügyvezetőjének és barátainak viszont tényleg sikerült alaposan kiaknázható piaci rést találnia: az augusztusban startolt takarító startuptól most már  havi 350-400 alkalommal is kérnek villámtakarítást az ügyfelek. Igaz, takarító cégek eddig is voltak: viszont a csapat erőssége, hogy nem heteket kell várni egy előre egyeztetett időpontra, mert közel 40 fős takarító csapat várja a megrendeléseket ugrásra készen. Akiket HR-es interjúztat és készít fel a munkákra, amelyeket a cég is nagyon komolyan vesz. "Szakmai tapasztalatot, valós, ellenőrizhető referenciákat és erkölcsi bizonyítványt kérünk a nálunk dolgozni akaró takarítóktól. Emellett minden elvégzett munka után megrendelői véleményt kérünk e-mailben vagy telefonon az ügyfelektől."
Tervezik a mobil applikációt
És mivel a megrendeléseik legalább fele okostelefonon fut be a céghez, már javában tervezik hozzá a mobilapplikációt. Akárcsak a cég terjeszkedését... Budapest meghódítása mellett most Szeged és Győr következik a sorban - akárcsak Lengyelország. Utóbbi majd szeptembertől.
A startupok témájához annyit még hozzáfűz: a csapatnak kell igazán jónak és felkészültnek lennie. Utóbbi nélkül még a legjobb ötletek is megrekednek legfeljebb a tervezgetés szintjén. Ötletes embereknek viszont tanácsos startup meet upokra eljárni. Ott, hasonló gondolkodású emberekkel találkozva könnyen szerveződhetnek új csapatok - és persze start upok is.

Akik a Helpy mögött állnak

A takarító startup alapító - ötletgazdája Csillik Timur (25) az Oxford Brookes egyetemen végzett gazdálkodás és menedzsment szakon. Emellett több mint 3 éves nemzetközi kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik. A csapatban ő felelős az üzleti és stratégiai lépésekért illetve a különböző napi folyamatokat fogja össze.

A team másik „lelke”, Krcsma Patrícia (23) a Budapesti Gazdasági Főiskola kereskedelem és marketing szakán végzett. Feladata az ügyfélszerzés, -és megtartás: amelyben rengeteget segít neki, hogy már főiskolai hallgatóként aktívan kivette a részét a marketing-kar munkájából a social media felületek kezelésében is. Azért is látták meg a lehetőséget e területen, mert az iparágnak már most éves szinten 400 milliárd eurós forgalma van a 75 millió fős Közép-Kelet-Európában.
Az internetes takarítószolgálat alapítója egyszer már megbukott a vállalkozásával, amiből sokat tanult. A szemtelenül fiatal alapítóval, Csillik Timurral Varsóban futottunk össze, a Google lengyelországi főhadiszállásán.
Korábban a témában:
Az alig egyéves, magyar Rendi egy interneten rendelhető takarítószolgálat. Egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével kötik össze a háztartásokat a megbízható és megfizethető takarítókkal. Nyugat-Európában már évek óta működik egy hasonló, német gyökerű cég. A Rendi az ő érvényes hazai recepciójuk, amely elsősorban a közép-európai piacon kíván sikeres lenni. Elsősorban nem az eredetiségük miatt mutatjuk be őket, hanem azért, mert szolgáltatásukkal piaci alapon veszik fel a versenyt a feketegazdasággal – úgy tűnik, sikerrel.
A takarítás bizalmi dolog. Az a célunk, hogy minden háztartás számára olyan takarítót küldjünk ki, aki tapasztalt és ellenőrzött módon képes rendbe tenni a lakást.
– mondta a 24.hu-nak Csillik Timur, a Rendi alapítója, akivel Varsóban futottunk össze véletlenül a Google Campus születésnapi rendezvényén, ahol ezzel párhuzamosan egy közép-európai startup-verseny is zajlott. A magyar startup színtér gazdagságára jellemző, hogy a 300 startup közül 9 jutott be a Google döntőjébe, amely közül kettő magyar volt (az eseményről bővebben egy másik cikkünkben számolunk be).
Fotó: Ember Zoltán

Bizalmi kérdés

A Rendi takarítói egyéni vállalkozók, akik a háztartások eszközeivel végzik a takarítást. A cég egyfajta munkaszervezőként hozza össze őket az ügyfelekkel. A takarítók számára ebben az az üzlet, hogy folyamatosan van munkájuk, így fajlagosan magasabb jövedelemre tehetnek szert, mintha egyedül dolgoznának. Az is fontos, hogy a Rendinél a takarítók lakhelyét és a takarítandó helyszíneket is figyelembe veszik, így a legközelebbi munkát ajánlják ki nekik. Nem veszítenek tehát órákat azzal, hogy odautaznak a helyszínre és vissza.
Mivel a takarítás egy bizalmi munka, nagyon szigorú kiválasztás előzi meg, hogy ki dolgozhat a cégnek. Az önéletrajz, egyórás felvételi beszélgetés, az erkölcsi bizonyítvány, illetve a teszt-takarítás garantálja, hogy csak a legalkalmasabb munkaerővel dolgozzanak. Jelenleg 120 takarítóval állnak kapcsolatban. A cégnek amúgy mindössze öt teljes állású alkalmazottja van Magyarországon, és kiszerveznek több feladatot, így például a fejlesztést és a grafikát is.

Takarítás extrákkal

A Rendi árazása négyzetméterenként, csomagonként változik, és mindenki az igényeinek megfelelő csomagot állíthatja össze. Olyan extrákkal, mint például a nagytakarítás, ablaktisztítás vagy a sütő belsejének kitakarítása, mondta Timur.
Az alapszolgáltatás egy hetven négyzetméteres lakásra vetítve bruttó 7000 forintba kerül.
A 24.hu tapasztalatai szerint ez nagyjából a 27 százalékos áfával drágább, mint a „feketepiac” árazása (ami 5000 forint), legalábbis Budapesten. Cserébe viszont könnyen és gyorsan igénybe vehető, ráadásul minden ellenőrzött módon zajlik, lehet értékelni a munkát és a takarítók számlát is adnak. Tulajdonképpen így kellene működnie az egész országnak is.
Ha például a takarítók eltörnek valamit, azt kifizetik, vagy ha váratlanul megbetegszenek, akkor a cég szervez helyettük egy másikat. Az ügyfelek telefonon is el tudják érni a Rendit, ez Magyarországon elég fontos. Emellett bármikor meg tudják változtatni rendelési specifikációjukat az online profiljukban másodpercek alatt.

15 százalékos jutalék

A bevételekre vonatkozó kérdésünkre Timur azt válaszolta, hogy a takarítóknál a megrendelési összeg 85 százaléka marad, a fennmaradó 15 százalék a Rendié. Az induláskor 20 megrendelésük volt, jelenleg havi 1000 megrendelést teljesítenek Magyarországon. Jelenleg Budapesten, Szegeden, Győrben és Debrecenben elérhetőek.
Mint megtudtuk, a Rendi megrendeléseinek többsége Budapestre koncentrálódik. Ez nem is csoda, hiszen az ország GDP-jének negyven százalékát a fővárosban termelik meg, illetve a budapestiek pörgősebb életformája, időbeosztása is jobban “passzol” a cég profijához.
Így mondhatjuk azt, hogy az átlagnál kissé jobban szituált, kétkeresős, elfoglalt családok a fő ügyfélkörük, de sok, 30-45 éves egyedülálló hölgy is szívesen rendel tőlük. Timur ezt úgy fogalmazta meg, hogy a KSH jövedelmi adatai alapján a célcsoportjuk az ország felső 10 százalékába tartozik (ez nem azonos a “felső tízezerrel”, hanem sokkal szélesebb kategória, nagyjából 200 ezer embert fed le – a szerző).

Varsóban terjeszkednek

A Rendi 2015 augusztusában indította el szolgáltatását Magyarországon. A csapat a Drukka nevű startup-inkubátorból indult, ők segítettek nekik a kezdeti nehézségek áthidalásában. Infrastruktúrát, pénzt, szakmai támogatást sem sajnáltak a csapattól, az alapítók feladata pedig csak annyi volt, hogy az üzleti tervben meghatározott időn belül szerezzenek tőkebefektetést, hogy önálló útra indulhassanak. Ez maradéktalanul sikerült is, és bár eredetileg Helpy-ként indultak, idén augusztusban egy  közvélemény-kutatás után a Rendi névre váltottak, így a magyar cég mögött már magyarnak is hangzó brand áll.
A Rendi két hónapja lépett be a lengyel piacra. A nemzetközi terjeszkedésre 170 ezer eurót kaptak egy befektetőn keresztül az európai uniós Jeremie-alapból. Mint Timur elmondta, azért választották Lengyelországot, mert mint fentebb említettük, Nyugat-Európában van már egy versenytársuk, illetve a negyvenmilliós lengyel piac még „szűz terület”. Terveik szerint Románia lesz a következő piac, ahova belépnének, majd a cseh, a szlovák és a szlovén következik. Arányaiban egyébként már most több megrendelésük érkezik Lengyelországból, mint anno egy éve Magyarországról. Talán ez is jól jelzi, hogy érdemes volt megcélozniuk a lengyel piacot.

Ellenőrzőlista állásinterjúra

jelentkeztél egy meghirdetett pozícióra, majd felhívott a HR-es és nemsokára mész interjúra? Ez szuper, az első szűrőn már túl vagy, gratulálunk! Most viszont fel kell készülnöd az interjúra, ezért készítettünk egy listát amit érdemes végig venned:

 1. Mindent a cégről, pozícióról

Az első lépés, hogy felkészüljünk a cégből és a meghirdetett pozícióból úgy, mintha csak vizsgára készülnénk. Érdemes tüzetesen átnézni a cég honlapját, rákeresni a vállalattal kapcsolatos hírekre, megnézni a közösségi média felületeit (Facebook, LinkedIn, stb.). Interjú előtt ne felejtsük el újra átolvasni a pozíció-leírást!
Fontos, hogy már előre nézzük meg, hogy helyileg hova kell mennünk és úgy számoljunk az idővel! A legelső alkalommal késve érkezni nem jó pont!

 2. Készüljünk fel a várható kérdésekből

Gondoljuk végig, milyen kérdésekre számíthatunk és készüljünk mi is pár kérdéssel! Furán hangozhat, de érdemes az önéletrajzunkat is újra átolvasni. Amennyiben idegen nyelvtudást is elvárnak tőlünk, akkor készüljünk fel a válaszainkkal az adott idegen nyelven is!

 3. Miért minket válasszanak?

Ha már mindent tudunk a vállalatról és készen állunk a várható kérdésekre is, akkor egy dolgot kell még tudatosítanunk magunkban – mi az, ami miatt megfelelőek vagyunk a meghirdetett állásra. Gondoljuk végig a szakmai tapasztalatunkat, a készségeinket és párosítsuk össze az álláshirdetésben leírtakkal.

 4. Pihenés, étkezés

Hogyha fejben már mindent elrendeztünk, akkor jöhetnek a fizikai szükségletek. Az interjú előtti napon ne maradjunk fent sokáig, érdemes korán lefeküdni, hogy kipihenten keljünk! Emellett érdemes odafigyelni arra is, hogy egészséges, tápláló ételeket együnk amik segítenek a gondolkodásban.

 5. Öltözék

Öltözzünk úgy, mintha vizsgázni mennénk – a ruhánk legyen elegáns és visszafogott. Ne vegyünk fel olyat, ami elriaszthatja az interjúztatót. Legyünk ápoltak, használjunk egy kevés dezodort/parfümöt, legyen tiszta a körmünk és rendezett a hajunk!

6. Motiváció

A stresszelés és félelem helyett módosítsunk a hozzáállásunkon! Legyünk büszkék, hiszen az első körön már túlestünk, nyilván esélyesnek találnak bennünket, ha behívtak interjúra! Jó kedvvel és örömmel teli izgalommal menjünk az állásinterjúra!
Sikeres állásinterjút kívánunk!
Cvonline csapat

2016. dec. 5.

toborzóirodát nyitott a Nyugatinál. a Spar áruházlánc



Háromszáz betöltetlen pozíció van a magyarországi Sparokban. A multi ezért toborzóirodát nyitott a Nyugatinál. Az áruházlánc azért döntött a kitelepülés mellett, mert szeretne minél közvetlenebb kapcsolatot teremteni az álláskeresőkkel.


A hálózatban az eladói, a pénztárosi, a reszortfelelősi munkaköröket a legnehezebb pótolni, a logisztikai területen az egész országban jellemző sofőrhiánnyal küzdünk, míg a húsüzemünkbe az elmúlt években az
egész országra jellemző henteshiány gyűrűzött be  - mondta az Origónak Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője.
A Nyugati téri áruházban található irodában két HR-szakértő várja az érdeklődőket. A munkát keresőknek személyes tájékoztatást adnak, rendhagyó módon az állásinterjú és a konkrét jelentkezés előtt minden egyes, munkával kapcsolatos kérdésre választ kaphatnak.
 Természetesen jelentkezni is lehet az egyes pozíciókra, és akár interjúidőpont egyeztetésére is lehetőség van a megpályázni kívánt állás kapcsán.

Toborzóirodát nyit a Spar
-Teszt jelleggel nyitottuk meg a toborzóirodát Budapesten, a későbbiekben országszerte tervezzük hasonlók indítását, ha ez beválik,- mondta Maczelka Márk.
A Spar folyamatosan keres eladókat, pénztárosokat, árufeltöltőket, konyhai kisegítőket, szakácsokat, henteseket, részleg- és osztályvezetőket Budapest egész területére.
A vállalat nemre, korra és végzettségre való tekintet nélkül várja a fővárosi vagy a vonzáskörzetben élő, akár pályakezdő érdeklődők jelentkezését a toborzóirodánál.
Elsősorban azokat várják, akik érdeklődnek a kereskedelem iránt.
A Spar alapjövedelmen kívül számos béren kívüli juttatást biztosít:
  • 13. havi juttatás,
  • étkezési utalvány,
  • dolgozói kedvezménykártya,
  • utazási költségtérítés,
  • műszakpótlékok,
  • iskolakezdési támogatás,
  • kedvezményes üdülési lehetőségek.
A Spar Magyarországon 13 ezer embernek ad munkát. Az is közölték, hogy természetesen az országos bérmegállapodásban előírt béremelést a Spar dolgozói is megkapják 2017-től.



a proffesion.hu oldalon is megnézheted itt >>




2016. nov. 25.

Az online vásárlás előnyei




Az online vásárlás kényelmes módja annak, hogy vásárlásainkat egyszerűen intézzük a nap bármely szakában, az év 365 napján. A kereskedők rendkívül széles választékban kínálják az árucikkeket a neten. Az elemzések azt jósolják, hogy évről évre egyre több ember fogja használni az internetet vásárlásra.

Négy ok, hogy miért érdemes interneten vásárolni:





Kényelmesebb

Nem kell autóba ülni vagy tömegközlekedni. Az internetes vásárlás sokkal kényelmesebb, nem kell elviselnünk a tumultust, s cipekedésre sincs gondunk, hisz a legtöbb webáruháznál kérhetünk házhozszállítást.

Szélesebb a választék

Az interneten az árucikkek teljes kínálatát nézhetjük át pár kattintással, így sokkal szélesebb választékból válogathatunk, mint bármelyik boltban.

Olcsóbb

Az interneten az árak könnyedén összehasonlíthatók, így biztosak lehetünk abban, hogy a kiválasztott termékre vagy szolgáltatásra a legjobb árat kapjuk. Az árak átláthatósága mellett még egy oka van annak, hogy az interneten miért olcsóbbak a termékek, ez pedig a költségekben rejlik. Gyakran ugyanazon termék az interneten jelentős árkedvezménnyel vásárolható meg, hiszen az internetes kereskedők költségei alacsonyabbak, mivel nem költenek elegáns áruházakra, kiszolgáló személyzetre.

Biztonságos

Interneten vásárolni biztonságos is, hisz az online forgalmazott termékek ugyanolyan garanciával rendelkeznek, mint a boltban vásároltak, sőt a törvényi szabályozás előírja, hogy 14 napon belül bármilyen indoklás nélkül kötelesek visszavenni a megvásárolt árut.




nike, adidas termékek fillérekért

2016. nov. 18.

mi a fontos


Majdnem 10 év telt el  a legutóbbi nagy világválság óta,  érdekes társadalmi változások mentek végbe azóta: a mostani 30–35 éves ( y) generáció egészen másképp tekint az anyagi világra és javakra, mint a válság előttiek.
Ennek a változásnak nagy  köze van a nagy informatikai bummhoz is, a gépek fejlődéséhez, az új szakmák létrejöttéhez és a világban végbemenő szemléletváltozáshoz, az Egyesült Államokban másképp gondolkoznak a fiatalok, mint mondjuk 15–20 évvel a szüleik.

Már rég nem lakásban, kocsiban, nyaralóban mérik a sikert, önmegvalósításban, szabadságban és utazásban,  ez a tendencia lassan begyűrűzik hozzánk  is:
-minek saját lakás, amikor bérelhetünk akárhol a világon?
-Minek egy stabil nyaraló, amikor eszünk ágában sincs kétszer ugyanoda menni?
-Minek autó, amikor van biciklii, roller, taxi is a városban, sokkal gyorsabb?



Lehet, hogy ez innen nézve még nagyon misztikusnak, távolinak és ördögtől valónak tűnik, pedig szinte biztos, hogy ez a jövő, és gyerekeink, unokáink már egészen másképp fognak tekinteni a tulajdonra, s nem biztos, hogy vágynak majd értékesebb dologra, mint mondjuk egy telefon vagy egy számítógép. A javak már nem kézzelfoghatóak, azonban az élmények egyre inkább azok lesznek, mivel már nem privát albumokba gyűjtjük a nyaralás emlékeit, hanem közzétesszük őket, megosztjuk a nagyvilággal.


A digitális nomádok
azok, akik járják a világot, de mindeközben dolgoznak, hiszen nincs szükségük másra, mint egy jó gépre és stabil internetkapcsolatra, s ez ma már a világ számos helyén elérhető. Kreatív szakemberek, szabadúszók, tanácsadók, egyéni vállalkozók, akik amúgy otthon dolgoznának, nyakukba veszik a világot és akár minden hónapban a világ másik szegletéről dolgoznak.
Mert megtehetik.

Magyarország, illetve a kelet-közép-európai régió

Magyarországon is érzékelhetően változik a helyzet,  már nem egy életre választunk szakmát vagy munkahelyet, hajlandóak vagyunk váltani és továbbképezni magunkat, ha úgy hozza az élet, sőt, sokan vágyunk is rá.
Szüleink még képesek voltak egy életre eladósodni, hogy nagy házakat építsenek, remélve, hogy majd az egyik gyerek családostul felköltözik az emeletre, ám csalódniuk kellett, mivel a legtöbben ezt visszautasítottuk, inkább a saját lábunkra álltunk, beköltöztünk a városba, vagy külföldre mentünk.

Ma Magyarországon, a fővárosban nagyjából havonta annyiba kerül egy albérlet, mint egy saját lakás törlesztője, sokan mégsem vágnak bele egy olyan hitelbe, ami 25 évre röghöz, bankhoz és az országhoz kötné őket, hiszen szeretnének még külföldön élni, kipróbálni új helyeket, ízeket, élményeket. Sőt, valójában kastély sem kell, elég egy kisebb lakás, vagy egy kicsike ház is végeredményben, hiszen sokkal környezettudatosabb, olcsóbb a fenntartása, mint 250 négyzetméter üres tér kifűtése. (Nem egy óriási családi ház felső szintjét falazták le az ott lakók, hiszen a gyerek mégsem költözött fel családostul, fűteni viszont anyagi csőd.)
A szüleink még nem tudtak annyit utazni, mint mi, Amerikában persze egészen más okok miatt, mint a vasfüggönyön innen, de tény, hogy ma már fillérekért lehet repülőjegyet venni, szállást találni hostelekben, couchsurfingen, privát szobákban, lakásokban. Miért ne utaznánk? A minap hangzott el a az alábbi mondat: „Lehet, hogy mégiscsak hazaköltözöm a szüleimhez, kiszámoltam, hogy egy hónap albérlet árából egy hétig szörfözhetnék a Kanári-szigeteken” – és ez a mondat tökéletesen összefoglalja a fiatalok gondolkodásmódját: miért szórnánk el a pénzünket felesleges tárgyakra, autóra, lakásra, nyaralóra, amikor ezt a pénzt akár el is utazhatnánk, élményeket szerezhetnénk, mely manapság sokkal értékesebb.

Húsvétra

  Karinthy Frigyes: Barabbás A harmadik nap alkonyán pedig kilépett a bolt keskeny kapuján, és csendesen megindult az úton. Két oldalt füstö...

Címkék