2017. jún. 5.

Béralku tippek jutalékos munkákhoz

A jutalékos munkáktól való idegenkedés leginkább annak bizonytalanságából ered. Nem lesz havi fix? Mennyit fogok keresni, elég lesz-e? Mennyit kell dolgozni? Ezeket tudni kell, mielőtt egy jutalékos munkába belevágsz. Kérdezni kell, tárgyalni kell, és ha nem látsz tisztán, nem szabad elvállalni az adott munkát.Tapasztalatom szerint az elégedetlen jutalékos munkások ott hibáztak - akár évekkel ezelőtt - hogy nem látták tisztán a játékszabályokat, mielőtt belevágtak a munkába.

A jutalékos munkák juttatásai általában egy alacsony havi fix, egy forgalomarányos jutalék és esetleg további bónuszok összegéből jön ki. Az alap+jutalék arányt pedig úgy fogadd el, hogy tudd, lesznek szűkebb hónapok is. Ebből már látszik, hogy a 0 Ft+jutalék c. ajánlatok esetében nincs is miről tárgyalni, 0 Ft-ért nem dolgozunk, pont. A vendéglátós szakmában volt (remélem, hogy csak volt) divat, ma már megy a sírás, hogy nincs munkavállaló, talán megértették, hogy 0 Ft-ért nem is lesz.
A jogi konstrukció is kérdés lehet: van, ahol számlázni kell(ene), az ugye nem munkaviszony, hanem alvállalkozói jogviszony, ahol nem főnököd van, hanem megrendelőd. (És nincsenek munkavállalói jogaid, még az a kevés sem, ami egyébként lenne…) Ha neked ez a konstrukció tetszik, akkor a vállalkozói létből eredő kérdéseidet is fel kell tenni. Pl. mit gondolnak arról, ha másnak is dolgozol – nyilván az összeférhetetlenség eseteit kivéve… Persze lesz, aki ezen fennakad, mert hogy ő teljes "állásba" keres embert. A saját feltételrendszerét sem érti? (Vagy nem akarja érteni.) Mi kell ahhoz, hogy aláírják a havi teljesítési igazolást, amivel a számla jogosságát igazolod? (Mert "okos" vezetők simán csak nem írják alá, ha nincs kedvük, és ha ez nem tetszik, perelhetsz, és alig néhány év alatt akár kaphatsz is valami pénzt, de nem biztos). Amiben megállapodtok, azok később a szerződésben le is lesznek írva, ugye? A vállalkozói konstrukció mélyebb részleteibe nem mennék bele, a vállalkozásindításra szakosodott szakértők, blogok ebben jártasabbak nálam. De azért remélem látszik, hogy ez egy igazán nehéz kenyér így - és nem is feltétlenül teljesen legális (színlelt szerződés?)
A jutalékos munka sok ügyféllátogatással jár, ehhez biztosítják-e a megfelelő eszközöket? Autó, laptop, telefon, szállás stb. Tudd, hogy az autó, laptop, telefon nem juttatás, hanem munkaeszköz, tehát nem kegy, ha ilyesmit kapsz. A takarítónőnek sem juttatás a felmosófa, mint már mondtam volt régebben. Viccesebb ajánlatokban a beszámlázós sales kolléga még fizessen irodahasználati díjat az ő jó munkáltatójának...

Mennyi? Ötven. Mi ötven? Mi mennyi?

Ezzel a klasszikus viccel azt hangsúlyozom, hogy a számokba itt rendesen bele kell mélyedni, nehogy csalódás legyen a vége. Nemcsak havi fix van, és többnyire a jutalék a nagyobb összeg a csomagban. Ami ugye egy bizonytalan ígéret… A jutalék az általad – és esetleg a csapat által – hozott forgalmon, profiton alapul, annak valamilyen százaléka, ezreléke, esetleg az eladott termék darabszámára számolva fix díjas. Egy értékesítőnek kérdeznie kell: milyen forgalmi elvárások vannak, és ha azokat teljesíti, abból milyen összegre számíthat. Én egyszer sikeresen kiszámoltam az adott HR-essel, aki szerint igen jó fizetést kínáltak (de keményen dolgozni kell ám!) ,hogy ha a teljes célszámot hozom, akkor már majdnem elértem volna az akkori magyarországi nettó átlagfizetés 70%-át… Kemény munkával, ahogy azt ő is hangsúlyozta. Tényleg olyan jó ajánlat ez? Hát hogy ő ezt így nem számolta ki, szabadkozott. Érthető (?), nem az ő zsebére megy.
Tegyél fel arra irányuló kérdéseket, hogy mennyi munkával lehet elérni az általuk kitűzött célt: a jól hangzó nettó fizetés nem is biztos, hogy olyan jól hangzik napi 14-16 óra munkáért, meg néhány óra hétvégi adminisztrációért. Kérdezd meg, hogy a célkitűzéseket mire alapozzák. Az általuk remélt piaci növekedésre – értsd: hátha bejön a termék a piacnak – nem igazán jó alap. Rajtad múlik-e a forgalom egyáltalán? Ha boltban kell eladni, és a boltot egyáltalán nem hirdetik, nincs marketingtevékenység, akkor mégis mit tudsz tenni a forgalomnövekedésért? Figyeltek-e a termék szezonalitására? Azaz havi, negyedéves, éves forgalmi elvárásoknál figyelembe vették-e, hogy télen pl. kevesebb sört, jégkrémet lehet eladni, de több fagyállót. Ha van rá lehetőség, az állásinterjún közösen vegyétek végig egy példán, hogyan is gondolják.

Milyen a cégkultúra, milyen a főnök?

A sikeres jutalékos munkához az kell, hogy a cég támogató hangulatot teremtsen, és az értékesítő büszke lehessen arra, hogy az adott cégnél dolgozik. A legtöbb cégvezető itt szokott hibázni. A forgalmi számok elmaradása miatt folyamatosan üvöltöző vezető azt fogja látni, hogy értékesítők jönnek-mennek a cégben, és senki nem hozza az általa elvárt eredményeket. Te sem fogod, akkor sem, ha zseni vagy. Mert nem a termék, nem a piac, nem az értékesítő a rossz ilyenkor, hanem a cég maga.



forrás:

JobAngel - Álláskeresés a gyakorlatban

Az álláskeresés első szabálya: soha ne add fel!!

JobAngel

Régóta állást keresel, mégsem találsz? Unod az álláskeresős cikkek hasznavehetetlen tanácsait? Nem boldogulsz az önéletrajzírással, motivációs levéllel? Jelentkeznél egy álláshirdetésre, de nem vagy biztos benne, hogy jó a pályázati anyagod? Segítek, online, ingyen. És tegezhetsz :) --- jobangel.hu kukac gmail.com

2017. máj. 22.

Kapaszkodj a munkádba - lehet, hamarosan a tiéd is megszűnik?



Tíz évvel ezelőtt ha valaki alkalmazásfejlesztő, Uber-sofőr vagy személyi robotasszisztens-programozó akart lenni, jó eséllyel kiröhögték, hiszen ez mind még csak a sci-fiben létezett. A technológia fejlődésével azonban könnyen lehet, hogy a mostani kényelmes, megszokott munkáink eltűnnek a süllyesztőben, hogy teret adjanak a munkák új generációjának. Milyen állásom lesz 2030-ban? A Future Works Fesztiválon erre is választ kaptunk.
Ma gyakorlatilag két ipari forradalom határán éljük a mindennapjainkat: a robotok és a számítógépek vezette harmadik lassan már a múlté lesz, miközben a teljesen automatizált, mesterséges intelligencia és hálózatba kötött eszközök vezérelte negyedik ipari forradalom már vadul dörömböl az ajtónkon.
Ezúttal azonban nem csak a "kékgalléros" munkásosztálynak kell tartania attól, hogy a gyártósor elveszi a munkáját, a mesterséges intelligencia ugyanis már a "fehérgalléros", tudásbázisú munkákra is hatással lehet, véli Dr. Juhos Andrea, a Lee Hecht Harrison Hungary Career Consultants Kft. ügyvezető partnere. Ne legyenek illúzióink: a trendek már most, a jelenben velünk élnek, a technológiai fejlődés pedig számos munkaterületet alakít át, vagy tesz teljesen fölöslegessé.
Vesszen az ember, éljen a gép?
Az önjáró autók fejlesztésével a legveszélyesebb tényezőt szűrhetjük ki a közlekedésből, ezek pedig mi magunk vagyunk: a közlekedési balesetek 95 százalékát ugyanis emberi mulasztás, figyelmetlenség okozza. Bár az önvezető autók még gyerekcipőben járnak, és vannak elég durva, akár halálos kimenetelű balesetek is, hosszú távon egy rendezettebb, gyakorlatilag balesetmentes közlekedést tesznek majd lehetővé. Ezzel azonban a mentősök, balesetisek, sürgősségi orvosok esnek el munkától, bár ez talán még a szerencsésebb eset, ha közben senkinek sem kell élet és halál között lebegnie. Az önvezető autók emellett a fuvarozóktól, sofőröktől is elveszik a munkát - ez csak Amerikában a dolgozó férfi lakosság 10 százalékát hagyná állás nélkül, fűzte hozzá Juhos.
Nemrég elkészült a magyar drónrendelet is, az ezzel kapcsolatos videóinterjúnkat itt nézheted meg. >>>
A dróngyártás nem csak a katonaság életében hozott gyökeres változást (egy távolról vezérelhető, tűpontos eszköz itt is fölöslegessé tesz néhány embert), hanem a kiszállításban, futárszolgálatoknál is. Ahogy arról már korábban írtunk, ma már az Amazon is használja őket házhozszállításra, emellett a UPS is kínál már drónos csomagkiszállítást, a Dominos pedig a pizzafutároktól venné el a kenyeret drónok alkalmazásával - ők ugyanis biztos nem kerülnek forgalmi dugóba.
Talán az iparban a leglátványosabb ez az átalakulás. Juhos Andrea anekdotájával élve 2050-ben két élőlény lesz mindössze a gyárakban: egy ember és egy kutya. Az ember azért, hogy enni adjon a kutyának, a kutya meg azért, hogy megmorogja az embert, ha a gyártósorhoz akarna nyúlni. Elon Musk korábban már jelezte, hogy teljesen automatizált gyárakban készíttetné a Tesla új modelljeit, az ember ugyanis csak "hátráltató tényező". Ez a klasszikus értelemben a gyári munkásokat szorítaná még kijjebb a gyárakból.
A mesterséges intelligencia miatt eltűnhet egy sor másik, kommunikáció alapú állás: Alexa és Siri kiváltja a titkárnőket, személyi asszisztenseket, sőt, akár a HR-eseket és a munkaerő-közvetítőket is. Emellett specializált AI-kat találunk Japán első robot-bróker cégénél, ahogy a Bank of Amerikánál is rengeteg algoritmus dolgozik a pénzügyi szektorban ember helyett. Ezek ugyanis a másodperc töredéke alatt képesek rendkívül bonyolult számításokat átlátni, elvégezni és döntést hozni.
A legnagyobb meglepetést az orvostudományban látjuk, bár itt inkább egymás mellett fog élni ember és gép: a sebészrobotok segítségével pontosabb, precízebb beavatkozásokat lehet végezni, ezeknek ugyanis nem "remeg a keze", miközben őket távolról egy szakképzett specialista irányítja robotkarok segítségével. Ilyet tud ma a Da Vinci sebészrobot is, ebből jelenleg egy operál Magyarországon. Emellett a szakápolók, idősgondozók munkája is könnyen robotok kezébe kerülhet, mint amilyen például Pepper vagy Nao. A diagnosztizálásban is áttörést hoznak a gépek: ma az IBM mesterséges intelligenciája egyetlen nap alatt 200 ezer ember radiológiai elemzését tudja elvégezni, pontosabban, mint egy radiológus. A gépek segítségével így az orvostudomány nyeri a legtöbbet.
Állások, amik biztos megszűnnek 2030-ra
A jelenlegi állás szerint biztosan nem lesznek:
  • pincérek, kiszolgálók, séfek
  • futárok, fuvarozók, sofőrök
  • takarítónők (ha elterjednek a robotporszívók)
  • telemarketingesek
  • adóbevallást készítők, könyvelők
  • pénzügyi tanácsadók, biztosítók
  • bolti eladók, árufeltöltők
  • sportbírók
Üdvözlégy digitális Krisztus?
Az tehát már biztos, hogy a nehéz, fizikai, illetve az unalmas, monoton és az analitikus munkákhoz kötődő állások biztosan eltűnnek 15 éven belül, pusztán az emberi hiányosságokból adódóan: ezeket ugyanis pontosabban, hatékonyabban és gyorsabban végzik el a gépek. Emellett biztosan búcsút inthetünk majd a rendkívül veszélyes állásoknak is. Ugyanakkor a gépek és szoftverek fejlesztése rengeteg új állást hoz, így a mesterséges intelligencia és robotok fejlesztésében (bármilyen STEM-terület), valamint a kreativitást és a szociális kapcsolatot igénylő munkákból továbbra sem tudnak kigolyózni minket a gépek - igaz, bizonyos szociális területeken már vannak erre kísérletek.
Így egészen biztosan lesz állása a jövőben is:
  • a szoftverfejlesztőknek
  • építészeknek, mérnököknek
  • ipari formatervezőknek
  • fogorvosoknak, állatorvosoknak
  • íróknak, zenészeknek, költőknek, művészeknek
  • pszichológusoknak és párterapeutáknak
  • csontkovácsoknak és gyógytornászoknak
  • valamint a papoknak, rabbiknak és imámoknak is.
(Fotó: 123rf.com)
(Fotó: 123rf.com)
Dr. Juhos Andrea azt tanácsolja így a fiataloknak és a leendő szülőknek, hogy ilyen irányban gondolkodjanak, ha a jövőben is biztos állást szeretnének maguknak. A technológiai fejlődéssel nehéz lépést tartani, így fontos, hogy az ember a kíváncsisága mellett képes legyen komplex problémákat megoldani, kritikusan gondolkodni, kreatívnak lenni és másokkal együttműködni. Fontos továbbá a folyamatos önképzés - ha az ember nem tud hetente legalább öt órát rászánni saját maga továbbképzésére, akkor biztosan nem lesz hosszú életű karrierje, fűzte hozzá a szakértő. Ezt a módszert egyébként Barack Obama mellett Bill Gates, Oprah Winfrey és Elon Musk is népszerűsíti.
Te hogyan készülsz fel a világra, ami még nem is létezik?A technológia korábban soha nem látott tempóban fejlődik napjainkban, ehhez azonban nagyon nehezen tudunk alkalmazkodni. A fejlődés ugyanis átformálja az otthoni és a munkahelyi életünket is, a különböző szociális és gazdasági problémák megoldása azonban újabb és újabb kérdéseket vet fel. A mostani óvodások 65 százaléka olyan munkakörökben fog dolgozni, ami jelenleg még nem is létezik. Hogyan készítsük fel őket, és magunkat, erre az új világra? Hogyan alakul át a munkaerőpiac?


Balkó Rita, 2017. május 17., 20:20

2017. máj. 6.

nyerj welness hétvégét meg rakás ajándékot

Május 5-7-ig 3 napig 5 exkluzív ajánlattal ünnepeljük a magyar The Body Shop 5. szülinapját minden üzletünkben és a webáruházban.


The Body Shop - 5. szülinapi fesztivál


Minden üzletben és a webáruházban: május 5-6-7-én:
- minden törzsvásárlónak dupla pont a vásárlásai után egész hétvégén

Szülinapi ajánlat részletei:
5 évesek lettünk, 5 exkluzív ajánlattal ünnepelünk: (kizárólag törzsvásárlói kártyával vehető igénybe, régi vagy új törzsvásárlóknak)

- 1 termék 5% kedvezmény a kedvenc termékedre (lehet ÚJ termék is)
- 2 termék 10% kedvezmény a kedvenc termékedre (lehet ÚJ termék is)
- 3 termék 15% kedvezmény a kedvenc termékedre (lehet ÚJ termék is)
- 4 termék 20% kedvezménnyel a kedvenc termékedre (lehet ÚJ termék is)
- 8 termékes Best of the Body Shop csomag 50% kedvezménnyel (limitált 500 db csomag van!)

A csomag tartalma:
Body butter 50 ml 2190 Ft (weben: fuji green tea, boltokban argán, fuji green tea, moringa vegyes illatokban)
Body scrub 50 ml 1890 Ft (weben: argán, boltokban vegyes illatokban)
Shower gel shea 250 ml 1890 Ft
Moringa cream 30 ml 1690 Ft
Vitamin E moisture cream 50 ml 4790 Ft

Drops of youth deluxe sample 7 ml 2790 Ft
Facial mask 5 ml 590 Ft
TBS limitált vászontáska 1990 Ft
A csomag értéke: 17.820 Ft - 50% kedvezménnyel = 8910 Ft

Ezen kívül lesz még egy nyereményjáték a Partner Program résztvevőinek felajánlásával:

A nyereményjáték leírása:
The Body Shop 5. születésnapi nyereményjáték
Lepd meg magad valami természetesen illatos ajándékkal és nyerj egy *wellness hétvégét* kényeztető The Body Shop újdonságokkal! Vásárolj május 5. és 7. között, a szülinapi hétvége alatt bármilyen értékben, regisztrálj és vegyél részt eddigi legnagyobb nyereményjátékunk sorsolásán!
A 3 nap alatt regisztrált vásárlók között 3 fődíjat sorsolunk ki. A nyereményeket a The Body Shop mellett a Love Your Body Club Partner Program tagjai szolgáltatják, hogy a nyerteseknek teljes körű kényeztetésben legyen része!




A The Body Shop 5. születésnapi nyereményjáték 3 fődíja:

1. díj: 2 fő részére szóló 3 nap és 2 éjszakás wellness hétvége az Aphrodite Hotelben félpanziós ellátással (Beváltható a kiemelt időszakok kivételévek bármikor 2017.09.30-ig.) + Mangós tusfürdő 60 ml + Olívás tusfürdő 60 ml + Sheás testvaj 50 ml + Mandulatej és méz testvaj 50 ml + Fuji kézkrém 30ml + British Rose kézkrém 30 ml + Teafaolajos arctisztító tonik 60ml + E-vitaminos nappali arckrém 15 ml + Rainforest sampon száraz hajra 60 ml + Rainforest sampon zsíros hajra 60 ml + Rainforest hajbalzsam normál hajra 60 ml + Pink grapefruit ajakvaj 10 ml + Borsmentás lábhűsítő spray 100 ml

2. díj: 1 havi bérlet az Újpesti Oxygen wellnessbe, amely érvényes csoportos órákra, valamint a terem és a wellness részleg használatára (Beváltható: 2017.08.15-ig.) + Rossetti bizsu ajándékcsomag + Spa of the World ajándékcsomag: Tahiti Orchideás Masszázsolaj + Japán Kaméliakrém + Fa hátmasszírozó

3. díj: 6 alkalmas testkezelő bérlet a Rainbow Szépségszalonban + Vacsora a’la carte fogyasztással a Kajahu étteremben + Testápolás és arcápolás: Himalájai tisztító agyagos arcmaszk + Sheás testvaj + Argánolajos habfürdő

Vásárolj május 5. és 7. között a 6 magyarországi The Body Shop üzlet valamelyikében vagy a The Body Shop webáruházban, regisztrálj a nyereményjáték regisztrációs oldalán teljes neveddel, e-mail címeddel és a blokkod vagy rendelésed számával és máris részt veszel a sorsoláson!

The Body Shop - 5. szülinapi fesztivál

2017. máj. 3.

Az álláskeresés, mint napi munka

Az álláskeresés, mint napi 8 órás munka elsőre furcsán hangzik, de egy álláskeresőnek valójában az álláskeresés a munkája. A hatékony álláskeresők titka ez a hozzáállás.
Az álláskeresők napi munkája abból áll, hogy reggel felkel, reggelizik, majd számítógép elé ülve azonnal hozzáfog az álláskereséshez, ebédidőt és munkaidő végét betartva folyamatosan azon dolgozik, hogy legyen állása. Állásportálokat böngész, álláshirdetésekre jelentkezik, kapcsolatrendszert épít Linkedinen, részt vesz Linkedin szakmai csoportok munkájában. Majd még egy állásközvetítő céghez bejelentkezik, kibővíti a listáját, amit azokról a cégekről vezet, ahol szívesen dolgozna, akkor is ír nekik egy álláspályázatot, ha épp nem hirdetnek állást. Ha már vannak állásinterjú-meghívásai, felkészül állásinterjúra, megtervezi az odautazást vagy beállítja a kamerát ha kamerás interjú, feltölti a telefonját ha telefonos. További álláskeresési forrásokat keres, a net mellett szakmai egyesületek, csoportok elérhetőségein érdeklődik, javaslatokat kér. Ő maga ad fel hirdetést ingyenes hirdetési portálokon, közösségi oldalakon, hogy állást keres. A munkaidő beosztása is ugyanúgy feladattá válik: amihez azonnali kapcsolat kell – telefonos, személyes beszélgetések – azt csak munkaidőben lehet intézni, ami írásos kapcsolatot igényel csak, azt lehet „munkaidőn kívül is” végezni. És ha már tényleg nem tud mit tenni aznap azért, hogy állása legyen, még mindig el kell olvasni pár szakmai cikket, hírlevelet, mert a szakmából sem lehet kimaradni.
Látható, hogy ennyi feladattal tényleg el tud telni a nap. És amikor megérkezik az állásinterjú egyik legrettegettebb kérdése, hogy „már fél éve nem talál állást, hát mit csinált eddig?”, akkor bárki nyugodt szívvel elmondhatja, hogy ezeket a feladatokat végezte.
Az álláskeresés természetéből adódóan ez egy kudarcokkal teli munka lesz. Nem jönnek a visszajelzések, elutasítások érkeznek, ami lelkileg teszi kimerítővé ezt a munkát. Ilyenkor fontos kapaszkodó, hogy igenis folyamatosan dolgozik rajta.
Az energiamegmaradás törvénye itt is érvényes, nemcsak a fizikában: az a rengeteg munkaóra, amit egy álláskeresésre fordít az álláskereső, meg fog térülni, mégpedig konkrét állásajánlatok formájában.
Tekintve, hogy a munkáltatók oldaláról is van egy átfutási ideje a jelentkezések kezelésének, előfordulhat, hogy az álláskeresés első pár hetében nem történik semmi – legalábbis az álláskereső úgy érzi – majd hirtelen elkezdenek érkezni a válaszok: először az elutasítások, később az állásinterjús meghívások. Tehát, kétségbeesés helyett érdemes tudni ezt: a szorgalmas munka eredménye először „semmi”, visszajelzés nélküli csend, esetleg néhány automatikus válasz érkezik e-mailben, amiben egy robot közli, hogy megkapták a levelet. Ettől sokak elveszthetik a lelkesedésüket, de nem szabad. Az első, csendes időszak után jönnek az elutasítások, ahol az önéletrajzod alapján el tudták dönteni, hogy inkább mást hívnak állásinterjúra, onnan viszonylag gyorsan érkezhet válasz – bár sok örömet nem okoz, mégis legalább egyfajta visszajelzés: talán megírják, mi miatt nem téged választottak, és a pályázataidat vagy a szakmai felkészültségedet ez alapján is jobbá teheted. Az ismerősöktől kért segítség is körülbelül az első hónap végére tud beérni: ha beajánlottak valahová, bevitték az önéletrajzod az ő munkahelyük HR-osztályára, onnan ennyi idő alatt érkezhet válasz.
Ha 1-1,5 hónap alatt egyáltalán nem érkezik visszajelzés, változtatni kell az álláskeresési stratégián. A visszajelzések teljes hiánya sok mindent jelezhet, ezért érdemes az önéletrajzot újra átnézni (lehet, hogy elírtad a telefonszámod benne?), megkérdezni ismerősöket, ők mit gondolnak a lehetőségeidről, az önéletrajzodról, a szakmai megítélésedről. Lehet, hogy rossz helyen keresel állást? Azok a cégek, akik téged tudnának foglalkoztatni, esetleg nem is az interneten aktívak? Ezeket átgondolva az álláskeresési stratégiát, módszereket folyamatosan csiszolva, és rendületlenül tovább dolgozva a siker nem fog elmaradni.




2017. ápr. 17.

Munkatársat Keresünk Te meg 50 000 Ft ot ha segítesz

Ha van olyan ismerősöd akire a lenti hirdetés ráillik és szívesen kipróbálná magát az alábbi pozícióban, külje el az önéletrajzát a lent látható címre és tüntessen fel téged ajánlóként pályázatában.

Segíts nekünk kollégát találni és keress vele
50.000Ft-ot* vagy akár ajánld Magadat!
Dinamikusan fejlődő média cégcsoportunk
budapesti Call Centerébe keresünk
TELEFONOS ÉRTÉKESÍTŐ KOLLÉGÁT!
divider
Akit keresünk
Kiváló kapcsolatteremtő és kommunikációs képesség
Pozitív személyiség,
csapatszellem.
Legyen erős értékesítői vénád.
Proaktivitás (legyenek jó ötleteid).
Jó problémamegoldó
(ne rohanj azonnal a vezetődhöz ha elfogyott a papír).
Jó konfliktuskezelő képesség
(a problémás ügyfelet ne küldd el melegebb éghajlatra:-)).
callcenter
kínálunk AMIT KÍNÁLUNK EZÉRT CSERÉBE
Bejelentett, főállású munkaviszony.
Igény szerint akár rugalmas munkaidőre is van lehetőség.
Biztos anyagi háttér, a piacon kiemelkedő kereseti lehetőség.
Pozitív munkahelyi légkör, baráti hangulat.
Rendszeres, magas szintű oktatás.
Hosszú távú munkalehetőség.
Fejlődési és előrelépési lehetőség.
Küldd el pályázatodat a következő email címre:
allas@jaguarmedia.hu
callcenter Ami mindenképp szerepeljen benne:
Miért szeretsz/szeretnél értékesítéssel foglalkozni?
Mitől vagy/lennél jó értékesítő?
Mit vársz tőlünk?
Jaguár Média Kft. *az 5O.OOOFt abban az esetben jár, amennyiben a jelölt a próbaidő lejárta után alkalmazotti jogviszonyban marad a Network.hu Kft-ben.

2017. márc. 17.

55 ezer állás volt betöltetlen tavaly év végén


Munkaerőpiac
2016 vége némi csökkenést hozott a betöltetlen állások számában, ám még így is csúcsközelben maradt a szám.
2016 utolsó negyedévében 55 526 állás volt betöltetlen a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint, ami bár 2500-zal kevesebb a harmadik negyedévinél, a 2015 végi állapotnál majdnem 11 ezerrel több. Ráadásul ez a szám könnyen módosulhat is még, hiszen a KSH a közszférában lévő betöltetlen állásokat 2015 év végi szinten "becsülte" végig a tavalyi év folyamán, vagyis 14 510 üres állás lehetett a közszférában.
A betöltetlen pozíciók zöme azonban a versenyszférában van, ahol valamelyest mérséklődött az üres állások száma, a harmadik negyedévi 41 415 után 39 540 pozíció várt betöltésre, ami a második legmagasabb érték 2011 óta (csak eddig állnak rendelkezésre visszamenőlegesen az adatok).
Ágazatok szerint nézve a legtöbb üres állás változatlanul a feldolgozóiparban található, 15 348, bár számuk mérséklődött a harmadik negyedévhez képest. A dobogó második fokára a humán-egészségügy ágazat került 6828 állással, a harmadik legtöbb pedig az adminisztratív, szolgáltatástámogató tevékenységhez kötődik, 6135.
Nem mindenhol csökkent azonban a betöltetlen pozíciók száma: a mezőgazdaság területén 505-ről 572-re, az oktatás területén pedig 3729-ről 3833-ra emelkedett az üres állások száma a fent már említett egészségügy és adminisztratív tevékenység mellett.
A munkaerőpiac problémáira jól rávilágít, ha a betöltetlen állások számát összevetjük a munkanélküliekével. 2015 első negyedévétől kezdődően látványosan ellenkező irányba mozdult el a két görbe, vagyis a munkanélküliek 200 ezres létszámából már egyszerűen nem lehet feltölteni az üres állásokat. Vagyis egyre inkább súlyosbodnak a strukturális problémák, a hazai munkaerőhiány. A kereslet és a kínálat így egyre kevésbé van átfedésben. 
mfor.hu

2017. márc. 6.

Így építs karriert multinál!

Melyik a legnagyobb újmunkahely-teremtő ágazat Magyarországon az autógyárakon kívül?
Erre nyilván kevesen tudják a választ: az ssc-k.
A rövidítés a multi- szolgáltatóközpontokat rejti, ezek diplomás fiatalok tízezreit szívták fel. Milyen itt dolgozni?
Nézzünk be a kulisszák mögé!

Még érezni az új bútorok illatát az Eaton elegáns irodájába belépve, a budai Déli pályaudvar közelében, a Nagyenyed utcában. A tavaly 22,6 mil­liárd dollár árbevételt elért vállalat jú­lius­ban nyitotta meg regionális üzleti szolgáltatóközpontját.Ű
-„Jelenleg 36-an dolgozunk, de folyamatosan bővülünk. Két éven belül már több mint 250 fővel működünk. Budapest nagyon vonzó hely, mivel sok a tehetséges, nyelveket beszélő munkavállaló, és a bérszínvonal is kedvező” – mondja az amerikai Paula Latta, a központ budapesti ügyvezetője.

Az amerikai vállalat a hatékony energiafelhasználásra kínál megoldásokat. A magyar fővárosban nyílt egység az európai, a közel-keleti és az afrikai leányvállalatok alkotta térség – angol betűszóval EMEA – munkáját segíti.

A shared service center (ssc) nevű üzleti szolgáltatóközpontok dinamikusan bővülnek. Tavaly 3600 új munkahelyet hoztak létre. Idén eddig három vállalat jelentett be új projektet (GM, Unicef, Eaton), az eddigi bővítését pedig további öt (Tata, British Telecom, Randstad Sourceright, IT Services, UNCHR), így 1720 új munkahely jön létre a Külgazdasági Minisztérium adatai szerint.

Mi is az a shared service center? A multik felismerték: rengeteg költséget takaríthatnak meg, ha bizonyos – személyes ügyfélkapcsolatot nem igénylő – munkaköröket központosítanak.
Miért kell külön-külön könyvelői, informatikai osztályt, telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani az angol, német, spanyol leányvállalatnál is? Hiszen ezt az internetes technológia segítségével egyetlen helyről meg lehet oldani. Mégpedig olyan helyről, ahol megvan a szükséges tudás, de alacsonyabb a bérköltség és olcsóbb az irodabérlet. Ezért speciális egységeket hoztak létre, amivel egységesítik a folyamatokat, amitől csökken a hibalehetőség és nő a munkavégzés hatékonysága.

Budapest is központ

„Négy éve dolgozom a British Telecomnál. Contract support mana­ger pozícióba vettek föl. A Benelux-régióban dolgozó értékesítőket és ottani ügyfeleinket segítettem elemzésekkel, adatokkal, jelentésekkel angol nyelven – mindezt Budapestről. Két és fél év után team leader (csapatvezető) kinevezést kaptam, és idén januártól már operations managerként dolgozom. Ma már több csapatvezető munkáját koordinálom. Összesen több mint száz munkatárs tartozik ahhoz a szervezeti egységhez, amit vezetek” – mondja Jurkó Edina, aki magyar–angol szakos bölcsészként végzett Debrecenben, majd egy banki asszisztensi munka után shared service centerhez (ssc) igazolt. Edina egyike annak a 34 ezer magyarnak, aki már „belekóstolt a jövőbe.”

A multinacionális döntéshozók Európában a közép-keleti régió nagyvárosait – mint Prága, Brno, Pozsony, Budapest, Krakkó, Varsó – nézték ki az ssc-k számára legalkalmasabb helyszínnek. Itt nyitott 2007-ben európai ügyfélszolgálati központot a British Telecom (BT), amely ma már 1600 munkatárssal működik. Ezer fő feletti, domináns szereplő még az IBM, az IT Services, a TATA, a HP (mindegyik az informatikában), a BP (olajipar), a Morgan Stanley (pénzügy), a Vodafone (telekommunikáció). Ahogyan azt Edina példája is mutatja: mindez a szabadpiaci álláskeresés mostohagyermekeként aposztrofált bölcsészeknek is perspektívát jelent.
Nem call centerek
„Sok a tévhit a shared service centerekben zajló munka kapcsán” – mondja Faragó Andor. A BT európai szolgáltatóközpontjának 40 éves vezetője az első lépéstől részt vett a magyarországi működés felépítésében. „Ugyan akadnak ügyfélszolgálat jellegű feladataink, de működésünk sokkal színesebb és összetettebb, mint egy hagyományos call centeré, amelyekkel gyakran egy kalap alá veszik az ssc-ket. 17-féle szolgáltatási területtel támogatjuk a BT különböző üzletágait és leányvállalatait szerte Európában” – sorolja Faragó Andor. Példaként említi, hogy a pénzügyi részleg végzi a kimenő, bejövő számlák kezelését, a zárásokat, a kintlevőség-kezelést, a treasuryt (utóbbi a készpénzforgalom felügyelete, a likviditás szinten tartása – a szerk.). A hálózati ügyfélszolgálat a háromszintű hibakezelésből az első kettőt végzi. Míg az üzleti adminisztrációval foglalkozó részleg jellemzően megrendeléseket és változást kezel, valamint különböző jelentéseket, kimutatásokat készít (globális ügyfeleknek és belső szervezeti egységeknek). „Közel 100 magasan képzett mérnökünk IP-alapú kommunikációs hálózatok tervezésével foglalkozik” – jellemzi a Budafoki úti iroda munkáját Faragó.

Szintén az összetett munkák közé tartozik Vitvera Dóra feladatköre, aki augusztus közepén kezdett az Eatonnál. Irodája magyar szemmel nézve szokatlan. Éppen egy „álló munkaállomáson” (ez megemelt asztal, amivel elkerülhetők az ülőmunka negatív hatásai) válaszol meg emaileket, amikor megszólítjuk. Dóra az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióért felelős képzési vezető. Főleg értékesítőknek tervez képzéseket, készít tréninganyagokat, ami a különböző kulturális háttér miatt extra kihívásnak számít. Korábban is felnőttképzéssel foglalkozott. Egy multina­cio­nális cégnél már tapasztalta, milyen nemzetközi projekteket vinni. Most még nagyobb lesz a felelősségi köre.
Problémamegoldó multikulti
Két évet töltött az IBM shared service centerében, kilenc éve már a holland hátterű Randstad kötelékében dolgozik fejvadászként Polgár Petra. Így belülről és kívülrőlegyaránt megtapasztalta ezt a világot. „Aki folyékonyan beszél egy, de inkább két idegen nyelvet, és szeretne multinacionális környezetben dolgozni, annak jó lehetőség az ssc. Itt megtanulja az üzleti folyamatokat, színes, dinamikus multikulturális környezetben találja magát, javul a kommunikációs, problémamegoldó készsége” – mondja a fejvadász. A holland vállalat egyébként Randstad Sourceright néven saját ssc-t nyitott Budapesten, amely már száznál is több munkatársat foglalkoztat – és bővül.

A British Telecom és az Eaton budapesti irodáját szintén a nemzetközi környezet jellemzi. A BT-nél körülbelül 150 nem magyar állampolgár áll alkalmazásban 28 országból. Az Eatonnél pedig a 36 munkavállaló tíz nációból jön össze. Akad közöttük olasz, angol, amerikai, orosz, lengyel, spanyol, sőt mexikói munkatárs. Michel Zaratét a szerelem hozta Mexikóból Budapestre. Hazájában ismerkedett meg magyar párjával, akit elvett, és az év elején Magyarországra költöztek. „Gépészmérnök végzettségű vagyok, olyan munkahelyet kerestem, ahol tudom használni a nyelvtudásomat és a szakmámat” – mondja. Michel a LinkedIn közösségi oldalon talált rá az Eaton hirdetésére. Customer service and inside sales representative pozícióban főként az angol piacokon segíti az értékesítők munkáját a komplex megrendelések kezelésében és azok árazásában.

Az ssc-k „A” kategóriás irodákban működnek. Budapesten a legtöbb a XIII. kerületi Váci úton található, tömegközlekedéssel könnyen elérhető. A kerékpárral bejárókat sok helyen zuhanyzó és öltözőhelyiség fogadja, két munkafolyamat közt lehet relaxálni – kanapén, pihenőágyon, masszázsfotelben. A munkaállomásokon ergonomikus székek fogadják a kollégákat, a számítógépes infrastruktúra gyors. Előfordul, hogy egy-egy céges csapat megbeszélésére a Duna-parton kerül sor, vagy munka után összejönnek a kollégák.

Nyelvtudás kell
Milyen elvárásoknak kell megfelelni azoknak, akiket a cégek keresnek? „Az angol minden pozícióban alap, mellette jellemzően egy másik európai idegen nyelv magas szintű ismerete is szükséges. A kollégák közvetlenül a BT európai ügyfeleivel – jellemzően globális nagyvállalatokkal és kormányzati szervezetekkel – is kommunikálnak. Ezért folyékonyan kell tudni a nyelvet írásban és szóban egyaránt” – jegyzi meg Faragó Andor. A másik kritikus pont a munkavégzéshez szükséges személyi készségek és kompetenciák megléte: „talpraesettség, proaktivitás, kommunikációs készség, multikulturális tapasztalat”. Pénzügyi, informatikai, hálózati és ügyfél-menedzsment terület iránti affinitás kell, szakirányú diplomát csak speciális munkakörök esetén kérnek. A brit telekommunikációs óriásnál dolgozók átlagéletkora 30 év alatt van, közel 90 százalékuk diplomás, és átlagban 2,5 idegen nyelvet beszélnek. „Jellemző, hogy 1-3 éves munkatapasztalat után vesszük fel a legtöbb új kollégát. Úgy tűnik, bizonyos munkahelyi rutin kell ahhoz, hogy meg tudjanak felelni az elvárásoknak” – magyarázza Faragó Andor.

„Jellemzően azoknak ajánljuk az ssc-s feladatokat, akik örömmel végeznek ismétlődő tevékenységeket, képesek az új információk gyors befogadására. Türelmesek és megértők embertársaikkal, analitikus gondolkodásúak, tényszerűen, tömören és röviden kommunikálnak” – fogalmaz Kiss Ildikó Teréz kiválasztási szakértő.

Tesztek és egész napos állásinterjú
Hogyan találják meg új munkatársaikat az ssc-k? Szende Csaba, az Eaton HR-igazgatója elmondta: 45 nap egy pályázat átlagos átfutási ideje az ajánlattételig. „Van belső fejvadász csapatunk, dolgozunk külsős ügynökségekkel, használjuk a közösségi médiát, az egyetemi kapcsolatokat. A pályázatok beérkezése után a legjobbakat online képességtesztekkel szűrjük tovább, és assessment centerre hívjuk. Ez utóbbi egyéni és csoportos feladatokból álló egész napos állásinterjú. Itt nézzük többek között a jelölt prezentációs készségét, nyelvi szintjét, logikai gondolkodását, mentalitását, csapatmunkáját. Vizsgáljuk azt is, hogy mi mennyire vagyunk megfelelők a jelöltnek, mert neki is jól kell éreznie magát” – mondja Szende Csaba.

„1–4 hét közt mozog egy jelölt bemutatásának ideje” – mondja Polgár Petra a Randstad tapasztalatai alapján. Egy német–angolos ügyfélszolgálatost könnyebb találni, egy norvég–angolos tapasztalt könyvelőt már nehezebb. Kihívást jelent, ha több megbízó ugyanarra a munkakörre keres nagyszámú jelöltet. „Fontos, hogy az ssc-k is felismerjék, az interjún nemcsak a cég, hanem a jelölt is választ. Így tudniukkell, miként nyerhetik meg a tehetséges pályázókat a komoly versenyben” – teszi hozzá.

Online tesztekkel, kérdőívekkel mérhetők és előre jelezhetők azok a viselkedésjegyek, amelyek mutatják, kik alkalmasak egy ssc-ben folyamatosan jó teljesítményre – vázolja Kiss Ildikó Teréz, a kiválasztási és képességértékelő eszközökkel foglalkozó Foresight Solutions Kft. szakér­tője. A tudományos alapú online tesztek egy jelölt nyelvi jártasságát 15-20 percben, viselkedésjegyeit 10, kognitív képességeit 12 perc alatt pontosan, számszerűsítve kimutatják. A szolgáltatóközpont HR-munkatársa pár kattintással látja a jelölt elvárásait, ssc-alkalmasságát. Ezzel nagyszámú jelentkezőnél sok időt takarít meg, az alapos mérésnek köszönhetően pedig csökken a fluktuáció.
Fizetések
„Két idegen nyelv magas szintű tudásához kötött munkakörökben bruttó 280–300 ezer forinttól indulnak a fizetések. A ritka nyelvek ismerete akár havi 15–20 százalékkal növelheti az összeget. Néha számunkra is meglepő, hogy egy pályakezdő, hollandul és angolul beszélő fiatal bruttó 360–380 ezer forint közötti bérajánlatot kap egy-egy cégnél” – mondja Polgár Petra.

A pénzügyi terület és a komplexebb informatikai állások magasabb bérezéssel járnak az ügyfélszolgálati pozíciókhoz képest. A cafeteria cégenként változik, körülbelül havi bruttó 20–40 ezer forintos sáv között mozog. Egy amerikai cégnél havi bruttó 500 ezer forintot keres a technical writer (szoftverekhez dokumentációt készítő) beosztású munkatárs. A jobb helyeken bónuszt is fizetnek, ami az éves alapbér 10 százaléka körül mozog.

Érdekes jelenség, hogy hosszú időt ugyanabban a pozícióban kevesen töltenek el shared service centerben. Egy bölcsész végzettségű volt ssc-s hölgy ezt tapasztalta: „Fél év után bele lehet unni a munkába. Főleg, ha valakinek hiányzik az egyetemen megélt szellemi kihívás”.

Egy ideig ugyan a jó társaság, a biztos, átlag feletti fizetés, a kellemes irodai környezet megtartja a dolgozót. Kiégés ellen jó megoldás lehet a vezetői munkakör. Erre a British Telecomnál működik egy utánpótlási program, amelybe Jurkó Edina egyéves tehetségprogram után került be. Mentort kapott, fejlesztő programokon vesz részt, így készül karrierje következő állomására. Bölcsészeknél gyakori karrierút, hogy valaki általános ügyfélszolgálatosként kezd, aztán pénzügyi, informatikai területre lép tovább.
Az is sokszor megesik, hogy ssc-k között váltanak a munkavállalók, pont az új munkakörnyezet vagy a magasabb fizetés kedvéért. Éppen ezért az ilyen centrumok között éles a bérverseny, és árgus szemekkel figyelik, mennyit fizet a konkurencia.

Összefogással megmenthetjük a kis Ágoston életét

  Tóth-Helli Ágoston csak 10 hónapos, de csaknem 8 hónapja küzd a leukémia egy igen ritka fajtája ellen. Hiába harcol hősiesen, egyedül nem ...

Címkék