2014. jún. 24.

te írsz köszönő levelet az interjút követően?


szerző: Jobline

A köszönőlevél nem egyszerűen udvarias gesztus, hanem az álláskeresés folyamatának szerves része. Akár azt is eldöntheti, megkapod-e a munkát, amire jelentkeztél.
Az állásinterjú után nyomatékosítani kell, hogy nagyon szeretnéd megkapni a munkát, és te vagy rá a legalkalmasabb személy. A köszönőlevél elmaradása azt sugallhatja az interjúztatónak, hogy udvariatlan és lusta vagy, illetve nem is érdekel igazán a meghirdetett poszt. De milyen a jó köszönőlevél?

A
BigInterview tanácsaiból válogattunk.



 
Ne késlekedjInterjú után azonnal, de legkésőbb egy napon belül küldd el az e-mailt, amellyel megerősítheted a rólad kialakult jó benyomást, illetve szépíthetsz, ha úgy érzed, hogy interjú nem sikerült valami tökéletesen.
Azért nem szabad késlekedni, mert ezzel jelzed, hogy versenyben vagy az állásért, amit nagyon meg szeretnél kapni.



TestreszabásA köszönőlevél legyen egy kicsit személyes üzenet is. Már találkoztál az interjúztatóval, kialakult róla valamilyen képed, nagyjából sejted, hogy milyen ember. E benyomásaid alapján fogalmazd meg a levelet, és ha úgy érzed, a hagyományos, kézzel írott levél jobban illik a szituációhoz, ilyet küldj. Sok pályázó biztos, ami biztos alapon e-mailt és hagyományos levelet is ír.Vedd figyelembe az interjúztató korát és a cégnél betöltött pozícióját. Más tónusban szólíts meg egy fiatal, laza HR-est, illetve a hatvanéves, konzervatívnak tűnő vezérigazgatót.A köszönőlevél elején értelemszerűen köszönd meg, hogy az interjúztató időt szánt rád. Ezután jön a neheze.



3. Ez itt az (ön)reklám helye
A köszönőlevél, minek is szépítsük, reklám, amelynek célja, hogy eladd magad a cégnek. Amennyiben nincs több kör a felvételi folyamat során, ez az utolsó alkalom, hogy meggyőzd az interjúztatót az alkalmasságodról.A köszönetnyilvánítás után sorold fel szépen a tényeket és érveket, miért te vagy a legalkalmasabb jelölt a posztra, miként tudsz hozzájárulni a cég fejlődéséhez, miért lehetsz jobb és több, mint más pályázók. Legyél lényegretörő és tömör, de ne hallgass el egyetlen fontos részletet sem. Ha te is az a típus vagy, akinek utólag, a lépcsőházban lefelé tartva jutnak eszébe a legjobb válaszok, most előadhatod azt a mondandódat, ami az interjún nem ugrott be.Fejezd ki lelkesedésedet a poszt iránt. Ez különösen akkor fontos, ha az interjún egy kicsit merev voltál a lámpaláz miatt. A lelkesedést azonban ne vidd túlzásba. Az teljesen rendben van, ha azt írod, hogy óriási megtiszteltetés lenne a számodra egy piacvezető cégnél dolgozni, de olyasmit ne említs, hogy jelenlegi helyzetedben bármire képes lennél ezért az állásért.Végezetül sorold fel az elérhetőségeidet és ajánld föl, hogy szívesen megadsz magadról bármilyen egyéb releváns információt. Érdeklődj a felvételi folyamat további lépéseiről, amennyiben ez nem került szóba az interjú végén.Ha kicsit bonyulutabb volt az interjúztatás, mert a cégtől többen is beszéltek veled külön-külön – mondjuk a HR-es, a részleget vezető menedzser és az igazgató –, mindenkinek saját testreszabott köszönőlevelet kell küldeni.


4. Szigorúan ellenőrizz minden részletet

Ha kész a levél, ellenőrizd a helyesírást – NEM elég, ha ráküldöd a szövegre a javítóprogramot –, a neveket és a címeket. Nemcsak kínos, hanem katasztrofális eredménnyel járhat, ha valakinek pontatlanul írod a nevét. A címet is tilos eltéveszteni: hiába nagyjából azonos pozíciókról van szó, a kommunikációs igazgató nem sajtófőnök, az operatív igazgató nem vezérigazgatóhelyettes és így tovább. Ha nem tudsz valamit pontosan, és az interneten is hiába néztél utána, ne légy rest fölhívni a céget, és rákérdezni a dologra.
Ne feledd: megéri a kellő időt és energiát belefektetni a köszönőlevél kifogástalan megírásába, mert lehet, hogy végül ennek köszönhetően kapod meg az állást.

2014. jún. 14.

A leggyakoribb hibák, amit egy álláskereső elkövethet




szerző: Jobline
2014 június 11. 
Semmit nem szabad görcsösen csinálni, és ez az álláskeresésre hatványozottan igaz. De az sem jó, ha a másik végletbe esünk, és félvállról vesszük a feladatot. Rengeteg a csapda, amikor munkát keresünk, most hetet sorolunk fel.
Az álláskeresés is kemény munka, kitartóan sok energiát kell belefektetni. Vannak hullámvölgyek, amiken túl kell jutni, a menet közben elkövetett hibák tanulságai pedig hasznos fogódzókat nyújtanak. A The Guardian szerint a leggyakoribb buktatókat mindenképpen el kell kerülni.


1. Ne ez töltse ki az életedet
Fontos, hogy az embernek legyen munkája, de nem szabad minden energiát az álláskeresésre fordítani. Ügyelj az egyensúlyra: tölts megfelelő időt a szeretteiddel, tanulj valamit, sportolj, ne hanyagold el a hobbidat, keress magadnak új kedvteléseket. Legyen változatos az életed, mert gyakran előfordul, hogy minél görcsösebben akarsz egy bizonyos dolgot, annál kevésbé tudod megkaparintani.









Böngéssz az akár 90%-os kuponok nyújtotta kedvezmények világában!
Meglepetéskirály.hu




2. Ne sértődj meg

A munkakeresés során nem nehéz elutasításba ütközni, ez azonban természetes dolog, nem sikerülhet minden azonnal. A kisebb-nagyobb kudarcokat soha ne vedd személyes sértésnek, hanem elemezd az okokat, és tanulj belőlük. Mindig kérj visszajelzést, s az így kapott információk egyre közelebb visznek majd ahhoz az állomáshoz, ahol már a tiéd lesz a megcélzott munka.



3. Ne légy szürke
Amikor eldöntöd, hogy jelentkezel egy meghirdetett állásra, tedd fel magadnak a kérdést: miért pont engem vegyenek fel, és nem mást? A HR-es is erre vár majd választ az interjú során, de akár nyíltan fel is teheti neked ezt a kérdést. Gondold végig, milyen kiemelkedő tulajdonságaid és fontos tapasztalataid vannak, amitől te vagy az ideális jelölt a munkára, és készülj kiselőadással, hogy megfelelően prezentálhasd magad.



4. Ne légy túl szerény
Rokonszenves jellemvonás, ha valaki szerény és visszafogott, de az állásinterjú pont nem az az alkalom, amikor csillogtatnod kell ezt az erényedet. Sorold fel az érdemeidet, ügyelj arra, hogy lendületes és magabiztos legyél, aki a pozitív hozzáállásának köszönhetően sikeres tagja lesz a csapatnak.

5. Arrogáns se legyél
Előfordul, hogy a jelölt szorong, és túljátssza a szerepét, esetleg a természetes jellemvonásai közé tartozik a rámenősség. A túlzottan erőszakos, törtető munkavállaló azonban a legtöbb helyen nemkívánatos, ezért ilyen hozzáállással nem fogod elnyerni a felvételiztető rokonszenvét. Légy dinamikus, de érezd, hol a határ.


6. Ne jelentkezz mindenhová

Sokan járnak úgy, hogy az első kudarcok után pánik üzemmódba kapcsolnak, és az összes létező helyre elküldik az önéletrajzukat. Ilyen helyzetben az interjún kiderülhet, hogy az adott munka nem is felel meg a képzettségednek vagy az igényeidnek, és az újabb fiaskó miatt csak még jobban elmegy a kedved az egésztől. Az ilyen módszernek az is a hátulütője, hogy az ember hajlamos mindenhová ugyanazt a sablon-életrajzot és motivációs levelet küldeni, amelynek olvastán azonnal levonható a következtetés,. hogy nem kimondottan az adott feladatra pályázol, hanem vaktában lövöldözöl – így eleve be sem hívnak interjúra. Inkább kevés pozícióra, de gondos mérlegelés után jelentkezz, ne vesszen kárba az energiád.

7. Ne bújj el
Ma már egyre több munkáltató néz utána az interneten a jelentkezőknek. A közösségi oldalakra ezért kockázatos kompromittáló fotókat feltölteni, mondjuk amelyek túlzottan önfeledt pillanatokat örökítettek meg egy rockfesztiválról. De teljesen elbújni sem ajánlatos: manapság már az is gyanús lehet, ha valakinek semmilyen nyoma nincs az interneten. Készíts takaros Facebook-profilt, amelyen a legjobb oldaladról mutatkozol be a kíváncsi HR-esnek. Ha nagyon óvatos vagy szégyenlős vagy, legalább egy tárgyilagos LinkedIn profilt hozz létre magadnak, abból baj nem lehet.


http://boldoggyermekkor.internetoldala.hu/
Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

2014. máj. 22.

12 életbevágó tipp, hogy megértsd mások testbeszédét


szerző: Jobline

A kimondott szavakkal gyakran csak leplezni próbáljuk, amit valójában gondolunk. A gesztusaink azonban beszédesen árulkodnak. Ha meg tudod fejteni ezt az önkéntelen jelrendszert, annak hatalmas haszna lehet. Például egy állásinterjún.
Ismered a 7-38-55 szabályt?
1971-ben állította fel a UCLA pszichológiaprofesszora, Albert Mehrabian. Szerinte a kommunikáció során 55 százalék, amit testbeszéddel fejezünk ki, 38 százalékban a hangfekvésünk árulkodik a gondolatainkról, és mindössze 7 százalék az a mondandó, amit szavakkal fejezünk ki. Ha valóban ez a helyzet, és nincs okunk a szabály érvényességében kételkedni, rendkívül fontos, hogy megértsd, mit fejeznek ki mások gesztusai. (És uralkodni tudj a saját testbeszédeden, hogy ne áruld el magad.)
1. Leplezd le a hamis mosolyt
Az igazi mosolynál apró ráncok jelennek meg a szemek sarkában (ez a Duchenne-mosoly), az álmosolynál ez nem figyelhető meg. (Sok gyakorlással azonban elsajátítható.) Ha tehát nincsenek mosolyráncok, az illető valamiért csak úgy csinál, mintha örülne, vagyis gyanús.

 
 


2. Változik a hangfekvés: az illető érdeklődik irántadA nők általában magasabb, míg a férfiak mélyebb hangon kezdenek beszélni, amikor érdeklődni kezdenek valaki iránt. Jók az esélyeid, amikor ezt észleled, akár randin vagy, akár a HR-es figyel rád az asztal túlsó oldalán. 3. A felvont szemöldök zavart jelez
Meglepetés, ijedtség, kényelmetlen érzés: erre utal, ha valaki felvonja a szemöldökét. Fújj riadót, valamit alighanem rosszul csináltál vagy mondtál.
4. Tükrözés: jó úton haladsz
Ha a beszélgetőpartnered utánozza a mozdulataidat, azt jelzi, hogy önkéntelenül azonosulni próbál veled. Most örülhetsz, létrejött a pozitív kapcsolat!
5. A szemkontaktus csalóka lehetMindenképpen érdeklődést fejez ki a szemkontaktus, de a helyzettől és az adott személyektől függ, hogy ez milyen előjelű. Lehet, hogy az illető rokonszenvez velünk, de agressziót, fenyegetést is kifejezhet ez a különleges gesztus.
6. Túl hosszú, merev szemkontaktus: a hazugság leplezése
Sok notórius hazug úgy próbálja leplezni szándékait, hogy őszinteségét bizonyítandó kellemetlenül sokáig és mereven fenntartja a szemkontaktust. Még gyanúsabb, ha semmilyen egyéb gesztust nem tesz és nem is pislog.
7. Keresztbe tett lábak: elutasításKutatók több mint kétezer tárgyalást vettek videóra, és azt találták, hogy amikor bármelyik félnek keresztbe volt téve a lába, nem született megállapodás. Ez nagyon negatív kommunikációs pozíció, az elutasítás mellett bezárkózást is jelez.
8. Az apró gesztusok sorozata pozitív visszajelzésAmikor valaki mondjuk a szemébe néz a beszélgetőpartnerének, majd lenéz, aztán beletúr a hajába, megvakarja az állát, végül fölnéz, azt jelzi, hogy pozitívan viszonyul a másikhoz.
9. Ha veled nevet, szimpatikus vagy nekiA humor kifejlődése kulcsfontosságú volt az emberré válás folyamatában, és ma is az egyik leglényegesebb kapcsolódási pont. Ha őszintén meg tudsz valakit nevettetni, nyert ügyed van, bármilyen élethelyzetről legyen szó.
10. Összeszorított áll, merev nyak, összevont szemöldök: stresszFentieket limbikus válasznak hívják, az ember évmilliók óta így reagál a fenyegetésre vagy a kellemetlen jelenségekre. Ha a beszélgetőpartnereden ezt észleled, ideje enyhítened a feszültséget.
11. Lábrázás: idegesség, bizonytalanságRossz jel, ha valaki a lábát rázza beszélgetés közben. Ez arra utal, hogy az illető szeretne minél hamarabb kiszabadulni az adott helyzetből, mert valamilyen okból kényelmetlenül érzi magát.
12. Összefont kar: védekezés
Könnyű félreolvasni ezt a jelet, mert nagyon gyakran összefonjuk a karunkat, például ha fázunk vagy ha a széknek nincs karfája, és valamit mégis muszáj csinálnunk a kezünkkel. Ez a gesztus tehát akkor utal védekező alapállásra, ha más körülmény nem idézheti elő.

2014. máj. 11.

5+1 innovatív tipp , hogy te kapd meg az állást

Mai bejegyzésemben a Jobline.hu innovációs ötleteit mutatom be, hogyan tünj ki a tömegből.


Csalódtál, mert nem is válaszoltak, miután száz helyre is elküldted az önéletrajzodat? Esetleg sablonüzenetet küldtek, hogy sajnos nem te vagy a befutó, de ez semmiképpen nem a te hibád? Adunk néhány ütős ötleted, hogy legközelebb te kapd meg az állást, mert annyira meggyőző volt a bemutatkozásod.

Kreativitás. Ezzel lehet kitűnni az állásra jelentkezők szürke tömegéből. Mutass meg minél többet magadból, bizonyítva, hogy pozitív értelemben kiemelkedsz az átlagból. Kelts magad iránt figyelmet, legyél érdekes és szórakoztató, de ne komolytalan. Ehhez minden új eszköz ott van az orrod előtt, csak meg kell ragadnod őket. Csapjunk is bele!
 +1
Kreatív önéletrajz és állásinterjú tippek
Gömöry Kati,
a fekete bárány
- kreatív tanácsadód az álláskeresésben
Honlap: http://www.kreativallaskereses.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/KreativAllaskeresesFeketebaranyModszerekkel




Forrás: Jobline


1. Nyomulj infografikával
Viszonylag új és nagyon menő a bemutatkozásnak ez a formája. Ne feledd, hogy ez a dizájnos információfröccs NEM helyettesíti a hagyományos önéletrajzot és a motivációs levelet, mert ezeket a HR-esek valamiért még mindig nagyon szeretik, de sokat lendíthet a megítéléseden. Az infografika arra szolgál, hogy érzékeltesd, ilyet is tudsz, ha elszabadulsz, és minden kreativitásodat a kitűzött célok szolgálatába állítod. Hogyha már van LinkedIn profilod, a legegyszerűbb, ha ebből konvertálsz hatásos infografikát. E tárgykörben az internet tele van jobbnál jobb ötletekkel és hasznos tanácsokkal, garázdálkodj kedvedre: http://re.vu/, http://piktochart.com/, http://www.easel.ly/.

2. Sokkolj videóval
A sokkot persze jó értelemben gondoljuk. Észrevetted már, hányan lettek sztárok és milliomosok annak köszönhetően, hogy videókat töltöttek fel magukról az internetre? Ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll, és ha momentán nem is akarsz sztár meg milliomos lenni (holott ezek vonzó pozíciók a mai nehéz időkben), arra mindenképpen jó, hogy megcsípd a neked való állást. A klipedben domborítsd ki, miért pont te vagy a legkiválóbb jelentkező a meghirdetett posztra, és érzékeltesd, hogy a nap is kisüt, amikor reggelente megjelensz a munkahelyeden. Nem teljesen idevágó téma, de határeset: például szegedi egyetemisták olyan videót készítettek magánszorgalomból, a saját örömükre, hogy bármelyik profi zenei producer sírógörcsöt kapna tőle örömében. Nem került szinte semmibe, a technológia szabadon hozzáférhető, csak ötlet kellett hozzá. Te se fogd vissza magad!



3. Csinálj prezentációt

Ez sem helyettesíti a hagyományos CV-t és a motivációs levelet, de szintén lenyűgözheted vele a leendő munkáltatót. A lényeg az, hogy egy feszes koncepció mentén képekkel, logókkal és ne sok szöveggel mutasd be, milyen értékes munkatársat nyer magának a cég, ha fölvesznek. Legyen lényegretörő és szórakoztató, a megvalósításhoz pedig mi mást, mint egy világhódító magyar innovációt, a Prezit ajánljuk.

4. Vázold fel a fényes jövőt

Az álláskeresés világa tele van a folyamatos kutatásba belefáradt, sablonos életrajzokat küldözető jelentkezőkkel, ezért azonnal ki fogsz tűnni az átlagból, ha a pozíciót kínáló cégre szabott tervvel kopogtatsz be. Nem kell semmi extrára gondolni: néhány határozott pontban vázold fel, eddigi tapasztalataid alapján mit tennél a cég felvirágoztatása érdekében, ha megkapnád az állást. A cél tehát nem az, hogy kész üzleti tervvel örvendeztesd meg a potenciális munkáltatót, hanem hogy jelezd: lelkes és ambíciózus alkalmazottra lelhetnek benned.

5. Legyél a cég rajongója
Ha a sarki pékségnél szeretnél részmunkaidős állást kapni, ez a tanács nem neked szól, de amennyiben egy jó nevű, nagy múltú cégnél kopogtatsz, olyan leendő alkalmazottnak mutasd magad, aki szívvel-lélekkel a közös célokért akar dolgozni. A nagy presztízsű cégek rendkívül lojális alkalmazottakat keresnek, ez a tulajdonság sok esetben fontosabb lehet, mint a szakmai tudás, hiszen ez utóbbi menet közben bővíthető, a lelkesedés viszont sokkal kevésbé. Szerezz be minél több ismeretet a leendő munkáltatódról, lájkold a Facebook-oldalát, vegyél részt a róla szóló eszmecserékben az internetes fórumokban. Ha így teszel, a felvételi interjún úgy jelenhetsz meg, mint aki voltaképpen már régóta a cég alkalmazottja, igazából csak egy nevetségesen apró adminisztratív lépés hiányzik: hogy végre tényleg föl is vegyenek.
A lojális munkavállaló szívből jövő lelkesedésének érzékeltetésére Steve Ballmer leköszönt Microsoft-vezér I Love This Company című produkcióját szeretnénk bemutatni.

GYERMEKNAPI AKCIÓ!
A világ felfedezése minden korosztály számára kaland. A gyermekeket sem szeretnénk kihagyni az utazás nyújtotta élményekből, ezért a családok számára speciális ajánlattal kedveskedünk: 2 FELNŐTT + 1 GYERMEK (14 év alatt) INGYEN UTAZIK!
A felnőttek számára katalógusár fizetendő, a gyermek elhelyezése két felnőtt mellett pótágyon
Párizs, Versailles és Disneyland
14 év alatt INGYENES május 18-ig!!!
Felnőtt ár: 97.900,- katt ide>>





2014. ápr. 30.

Így vadászik egy profi HR-es




Egy idő után fárasztó lehet, ha folyton arról olvasol, hogyan kell ellenállhatatlan önéletrajzot írni, mi nem kerülhet bele a motivációs levélbe és milyen testbeszédre van szükség egy állásinterjún. Jó lenne tudni, hogyan gondolkozik a HR-es? Most kiderül.

A cambridge-i Crystal Huff egy szépen fejlődő start-up cég, a Luminoso vezető HR-ese, az elmúlt egy évben nagyjából 50 munkatárs felvételében működött közre. Nem véletlen, hogy a US News portál Money/Careers rovata éppen az ő tapasztalatait mutatja be tanulságos példaként. A szakember kifinomult módszereket dolgozott ki arra, hogyan találja meg azokat a tehetségeket, akiknek köszönhetően a cége szárnyalni fog.

1. Halássz a sűrűjében. Huff rendszeresen jár különféle networking eseményekre, és az ösztöneire bízza magát. Például egy ilyen rendezvényen beszédbe elegyedett a mellette ülővel, és kipuhatolta, az illető képességei hasznosak lehetnek-e a cég számára. Megjegyezte magának a szakembert, és amikor eljött az ideje, kapcsolatba lépett vele. „Azon az egyetlen rendezvényen összejött néhány olyan ismeretség, amelyek révén pár hónappal később fel tudtuk venni őket a céghez” – mondja Huff.
Mint minden szakember, aki toborzással foglalkozik, Huff is rendszeresen hirdet a LinkedInen. De rendkívül ígéretes jelöltekre szokott bukkanni olyan speciális állásportálokon is, amilyen a StartUpHire.com vagy a VentureFizz.com, ahol az övéhez hasonló cégek a legaktívabbak.

2. A személyiséget keresd az önéletrajzban. Huff szerint nincs olyan CV-formátum, amely mindenkihez passzolna. Az önéletrajznak azonban van egy olyan része, ahol a mégoly merev sablonoktól függetlenül, játékosan érzékeltethetjük a cég számára, kik is vagyunk valójában. Ott, ahol a személyes érdeklődési körünkről teszünk említést. Ha valaki ebben a részben az átlagtól elütő tehetséget, humort csillant meg, érdemes rá jobban odafigyelni.






3. Ne sajnáld az időt arra, hogy megismerd a jelölt erősségeit. Huff nem azt kérdezi, amit általában szoktak, hogy „meséljen az erősségeiről”, hanem azt, hogy „mondja el, miben szuper”. Segítségül megemlít egyet a saját „szuperképességei” közül, hogy a jelentkezőnek legyen ideje gondolkodni.
Erre a kérdésre néha érdekes válaszok születnek, például hogy „jól tudok fára mászni” vagy „egyformán jól írok mindkét kezemmel”. Azt a jelentkezőt, aki hasonló választ ad, és érdekesen ki is bontja, Huff általában felveszi, mert a jelentkező ezzel kreativitásról, személyisége érdekes voltáról és őszinte érdeklődésről tesz tanúbizonyságot.

4. Olyan embereket keress, akikkel szívesen dolgoznál együtt. Sok jelentkező attól tart, hogy túlságosan kiadja magát az állásinterjún. Túlzottan merevek vagy talán félnek. A jó interjúztató képes arra, hogy megnyissa a jelentkezőt annak érdekében, hogy őszinte, a személyiségét feltáró válaszokat adjon.
Huff olyan embereket keres, akik szívesen bocsátkoznak valódi párbeszédbe, érdekes dolgokat tudnak mondani, és boldogok, büszkék és elégedettek a munkájukat illetően. „Kulcsfontosságú, hogy termékeny, élvezetes beszélgetést folytathass a munkáról azokkal az emberekkel, akikkel együtt dolgozol” – mondja a szakember.

5. Áss mélyre, hogy feltárd az alapvető értékeket. „Képtelenség egyenesen rákérdezni arra, hogy valaki okos, rátermett és jóindulatú-e, pedig ezek az alapvető értékek” – mondja Huff. Ezért arra figyel, hogy ezen értékek megmutatkoznak-e a jelentkezők megnyilvánulásaiban.
Huff soha nem teszi fel a sztenderd kérdést a vele szemben ülőnek, hogy „mik a leggyengébb pontjai”, inkább termékeny beszélgetést kezdeményez arról, hogy a jelentkező milyen fontos tanulságokkal gazdagodott az utóbbi időben. És ezzel nem az a célja, hogy a helyes választ húzza ki a munkavállalóból vagy csapdába csalja. Inkább azt szeretné elérni, hogy a jelentkező erőteljes intellektuális érdeklődésről tegyen tanúbizonyságot, valamint arról a szándékáról, hogy szeretné folyamatosan fejleszteni önmagát.

A fentieket összefoglalva: ha erőteljes személyiségnek mutatkozol, akiben van elegendő alázat, kreativitás és eltökéltség ahhoz, hogy folyamatosan tanulj, minden bizonnyal értékes jelentkezőnek fognak tartani, akit érdemes megszerezni.szerző: Jobline
2014 április 29.

2014. ápr. 22.

Fizetési igény – Mi a helyes válasz?




Fizetési igény – Mi a helyes válasz?


Amikor állást keresünk – az egyik legalapvetőbb kérdés a fizetési igény. De olyan ez a téma, mint a ki állja a következő kört a bárban – senki nem akar róla beszélni. 
Pedig kell, a kérdés csak az, hogy hogyan.
És mit írjunk az önéletrajzba?


Fizetési igény az önéletrajzban

Egyre több álláshirdetés végén olvasható: Küldje el önéletrajzát fizetési igényének megjelölésével.
Még azt sem tudják, ki vagyok, de máris a zsebemben akarnak turkálni? Ebből biztosan nem jöhetek ki jól” -gondolják sokan, azonban rosszul.
Amikor azt kérik, hogy már az önéletrajzunkban mondjuk meg, milyen összeget szeretnénk keresni, az általában nem azért van, mert a legkevesebbért szeretnének jelöltet a cégek. Persze ez is előfordulhat, de ha jobban belegondolunk, ezzel időt spórolnak nekünk, na és persze maguknak is.
Gondoljunk csak bele: Nem akarunk kivenni egy szabadnapot vagy elutazni egy másik városba egy állásinterjú miatt, ahol nem fogják megadni azt a fizetést, amire vágyunk, no meg ők sem akarják vesztegetni az idejüket valakire, aki túl sokba kerülne a cégnek. Még ha olyan jók is vagyunk, amit a fizetési igényünk tükröz, lehet, egyszerűen nincs ránk pénze a munkaadónak.

A HR-nek nem az a célja, hogy megtalálja a legolcsóbb jelöltet, hanem az, hogy a legalkalmasabbat vegye fel, akinek a bérigénye belefér az elképzelt intervallumba. És ez itt a kulcs!

Intervallum mindenek felett

Ha segíteni akarunk magunknak, akkor nem egy adott összeget, hanem egy fizetési sávot adunk meg. 10-20-30-50 ezer forint a két szám között, és máris jobb helyzetben vagyunk, sokkal több esélyünk van felkerülni a behívandó jelöltek listájára.

Ha megnézzük a fizetési listákat, akkor látható, hogy egy cégnél a legtöbb pénzt azok kapják, akik a pénzt hozzák.
Természetesen annál több pénzt kapnak, minél több pénzt hoznak.
Egyik ilyen jól fizető pozíció a vezetőé.
A (jó) vezető azért kap sok pénzt, mert hatására megsokszorozható a profit.
Ráadásul a tényleg jó vezetőből nagyon kevés van, ezért kemény harc folyik az átcsábításukért.
A másik ilyen az értékesítő.
Nem kell elmagyaráznom, ő miért hozza a pénzt.
Egy jó értékesítő és egy átlagos értékesítő közt „pénztermelő képességben” 3-5-10-szeres különbség lehet.

A harmadik ilyen pozíció a „hirdetéseket, céges weboldalakat, prospektusokat író” kreatív munkakör. Ennek a szerepe folyamatosan erősödik. Jól láthatóan a személyes eladás szerepét egyre inkább átveszi a marketing. A fizikai boltok helyett egyre jobban a webshopok jönnek divatba, és ma már ott tartunk, hogy a plázák is komoly bajban vannak.

Persze ehhez először meg kell határoznunk, mi az a fizetés, amelyet szeretnénk.
De hogy?
Fontos, hogy ne mondjunk se túl nagy se túl kis összeget. Előbbi visszatetszést fog kelteni, utóbbi pedig kishitűségünkről vagy elkeseredettségünkről tesz tanúbizonyságot.

De hogyan határozzuk meg a nekünk járó fizetés nagyságát?

  •  Számoljuk össze, milyen kiadásaink vannak, ezekre jutnia kell.
  •  Ha szakmában maradunk, viszonyítsunk előző fizetésünkhöz vagy a kollégák fizetéséhez.
  •  Pályakezdőként kérdezzük meg a már végzetteket a szakunkról, hogy ők milyen összegért helyezkedtek el
  •  Ha van ismerősünk a cégnél, kérdezzünk utána a fizetéseknek.
  •  Ha magasabb pozícióba pályázunk szakmánkon belül, számoljunk rá a jelenlegi fizetésünkre 15-25 százalékot.
  •  Pályamódosítóként pályakezdőnek számíthatunk, így ezt is vegyük figyelembe a fizetési igény eldöntésénél.
  •  Legyünk tisztában az élethelyzetünkből fakadó, utánunk felvehető állami támogatásoknak (pl. gyedről visszatérő anyuka) Az interjún ezt is felhozhatjuk.
A HR-esnek sem célja, hogy alulfizetett munkavállalókat alkalmazzon a cég. Ők ugyanis hamar elégedetlenek lesznek, és tovább állnak.
Ha kérik, mindig írjuk bele a fizetési igényünket az önéletrajzba. Ha ugyanis nem tudják, mire vágyunk, azt sem tudják megmondani, meg tudják-e majd adni.
Mindenkinek sikeres álláskeresést!
http://www.cvonline.hu/

2014. ápr. 15.

Kegyetlen állásinterjúnak indul az utóbbi idők legmeghatóbb reklámja




Az állásra jelentkezők arcára ráfagy a mosoly, amikor szembesítik őket azzal, hogy hetente alaphangon 135 órát kell dolgozniuk, rendszeresek az éjszaki műszakok és egyáltalán nincsenek szabadnapok, majd egészen meghatódnak, amikor közlik velük, hogy milyen állás munkaköri leírását hallhatták. Egy kifejezetten megindító reklámot mutatunk meg nektek, ami hatalmas csattanóval zárul!



A Cardstore nevű üdvözlőlapokban utazó cég egy kifejezetten üdítő kampánnyal rukkolt elő: egy fiktív cég nevében feladtak egy fiktív álláshirdetést, miszerint új operatív igazgatót keresnek. Az állásportálokon és napilapokban megjelent hirdetésre természetsen rengeteg válasz érkezett, még annak ellenére is, hogy a pozíció nevén kívül nem sok dolog derült ki magáról a munkáról.





A jelentkezők állásinterjúja Google Hangoutson keresztül zajlott. Az elején az interjúztató kategorikusan leszögezte, hogy állómunkáról van szó, elengedhetetlen a jártasság az orvostudomány, a pénzügy, a konyhaművészet és a kríziskezelés területén, 0-24 órás ügyeletet kell vállalni, alaphangon 135 órát kell dolgozni, rendszeresek az éjszakai műszakok, és nincsenek szabadnapok. A kezdetben lelkes és elszánt jelentkezők arcán persze megfagyott a mosoly, és a legtöbben nem is tudták magukban tartani, hogy mennyire embertelennek tartják ezeket a munkakörülményeket.

Amikor a jelentkezők méltatlankodnak a feltételek miatt, az interjúztató szembesíti őket azzal, hogy jelenleg is rengeteg ember tölti be zokszó nélkül ezt a pozíciót, egészen konkrétan édesanyáknak hívjuk őket.





A reakciók nagyon kedvesek és őszinték, (mi legalábbis szeretjük azt gondolni, hogy azok) olyan érzékeny lelkületű jelentkező is akadt, akinél ott helyben eltörött a mécses.

A kampány apropója természetesen a közelgő anyák napja, és bravúrosan sikerült rátapintaniuk sokunk gyenge pontjára: valószínűleg a nézők zömének az lesz az első dolga, hogy átküldi a videót az édesanyánknak. Jó okunk van azt feltételezni, hogy a kampány sikeres lesz és szárnyra kap a dolog, már csak azért is, mert nem egész egy nap alatt majdnem 800 ezer ember nézte meg YouTube-on a videót, és a reklámhoz tartozó hashtagkampány (#WorldsToughestJob) is nagyon pörög.

Összefogással megmenthetjük a kis Ágoston életét

  Tóth-Helli Ágoston csak 10 hónapos, de csaknem 8 hónapja küzd a leukémia egy igen ritka fajtája ellen. Hiába harcol hősiesen, egyedül nem ...

Címkék