Mindjárt az elején kizárhatod magad a versenyből, ha árulkodó jeleket észlel a HR-es. Nem is gondolnád, milyen könnyű elbukni. A Mashable számára szedte össze Mike Volpe, a HubSpot
marketingigazgatója, milyen szempontok alapján szűri az önéletrajzokat.
A kiválasztási szakember marketingesekre vadászik, ám szempontjai
mindenki számára tanulságosak lehetnek. Hotmailes vagy AOL-os az e-mailcímHozzátehetjük
innen a pannon síkságról: freemail vagy citromail. Ha valaki nem
történésznek jelentkezik, aki a távoli ködökbe vesző kilencvenes éveket
kutatja, lehetőleg kerülje ezeket az őskori szolgáltatókat. A gmail a
minimum, de sokkal jobb, ha az elektronikus postacím saját domainhez
köthető, mert ez azt mutatja, a jelölt otthonosan forgolódik a web
világában.
Nem talál a Google Ha
valakinek semmi nyoma az interneten, az legalábbis fura. Mit vár el
Volpe: LinkedIn- és Twitter-profil, a jelölt által létrehozott
tartalmak, bónuszként saját honlap. Utoljára három éve twitteltélNem
lehet jó marketinges, akinek semmi közlendője nincs a digitális térben.
Volpe elvárja, hogy a jelölt legyen aktív a kommunikációban. Nem kell
szerinte túlzásba vinni, heti néhány csirip elég, de aki egy hónapig
teljesen kuka a Twitteren, az kiesett a versenyből. Forrás: Jobline Ciki fotók a Facebookon Általában
az extrém bulifotókat szokás kizáró okként emlegetni, de Volpe-nál már a
fürdőruhás profilképek is kiverik a biztosítékot. Érthető: egy
marketinges hiába tart mintaszerű prezentációt az ügyefeleknek, ha azok
közben a bikinis képeit nézegethetik az okostelefonjukon. Szelfit raksz ki a LinkedIn-profilodra A
LinkedIn professzionális hálózat, oda komoly portré való. Legyen
látható a teljes arc, nem kell szűrőkkel művészkedni, és a kép legyen
megfelelően méretezve. Ha becsípődésed van a különlegesen komponált
önarcképekkel kapcsolatban, pakold tele velük az Instagramot, de a
LinkedInen fogd vissza magad. Csak egy számot írtál: a telefonszámodat A
HR-esnek konkrét és mérhető, összehasonlítható adatokra van szüksége,
nem felsőfokú jelzőkre. Az eredményeket úgy kell felsorolni az
önéletrajzban, hogy mindenhol számok szerepelnek, amelyeket átfutva a
szakember azonnal képbe kerül. Nem kell az üzleti hablaty Értelmesen
és tisztán kell fogalmazni, kerülendő a szakmai bikkfanyelv, mint
például „a célzott terméktámogatások integrálása és terítésük
rendszerszerű lekövetése az archetipikus szcenáriók megvalósítása
során”, mert ki lehet talán bogarászni, hogy ez mit jelent, de a
HR-esnek nincs rá ideje, és esetleg inkább legyint, hogy hülyeség. Aki
az önéletrajzában halandzsázik, arról könnyű feltételezni, hogy a napi
munka során sem tud megszólalni érthetően. Nem publikáltál semmilyen tartalmat Mindenkinek
van közlendője, egy marketinges szakembernek pedig különösen kell hogy
legyen mondanivalója, véli Volpe. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de
Volpe elvárja, hogy a jelölt fel tudjon mutatni publikációkat, ami lehet
néhány velős blogbejegyzés is. Nincs testreszabva az önéletrajz Az
önéletrajznak azt kell kifejeznie, hogy pontosan a meghirdetett posztra
pályázol, és nem csak úgy általában szeretnél végre valamilyen munkát
az adott területen. Ehhez venni kell a fáradságot, és úgy szabni át a
sztenderd önéletrajzodat, hogy minden vegyértékével a meghirdetett
álláshoz kapcsolódjon. Pontatlan címzés Volpe
régi motoros a szakmában, mégis még mindig el tud képedni azon, hogy
sok jelölt nem képes eltalálni, milyen cégnél mely pozícióra pályázik,
és ki az a kiválasztási szakember, akinek szánja a levelét. Aztán ha
valaki ezekkel tisztában is van, félregépeli a neveket, és eszébe sem
jut, hogy ellenőrizze, helyesen írt-e mindent.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése