mint egy szupermodell
Cocónak több mint
hárommillió követője van a Google Pluson, 882 ezer a Twitteren, 878 ezer
az Instagramon és 457 ezer a Facebookon. A modellt 2002-ben fedezték
fel egy fesztiválon, azóta a legnagyobb tervezőkkel dolgozik, részt vesz
minden jelentős divatrendezvényen és rendszeresen szerepel a
legfontosabb magazinok címlapjain. Könyvet is írt a szakmájáról. Ezt a
teljesítményt nem tudná felmutatni, ha nem lenne tisztában azzal, milyen
fontos az erős saját márka, aminek ma már az intenzív internetes
jelenlét a legfontosabb tartópillére. Az Inc.com üzleti portál ezért az ő
példáján mutatja be, hogyan is kell ezt csinálni.
1. Több platformon legyél jelenCoco
ott van az összes platformon, ami számít. Rendszeresen posztol a
Twitteren, az Instagramon, a Tumblron, a Google Pluson és a Facebookon.
(A posztok gyakoriságából és professzionális voltából egyébként arra
lehet következtetni, hogy a modell saját szerkesztőséget tart fenn, mert
egy ember ezt akkor sem bírná, ha egész nap ezzel foglalkozna. De
történetünk szempontjából nem ez a fontos, hanem a belőle leszűrhető
tanulaság.) A posztok a különböző platformok stílusának és szabályainak
megfelelően jelennek meg, tehát Coco minden közönségcsoportot -
hálózatot - a saját nyelvén szólít meg. Mindenhol nagyjából ugyanaz a
tartalom jelenik meg, de testreszabva: ami a Twitteren rövid hír kis
képekkel, az az Instagramon jól sikerült fotósorozat.
2. Mesélj történeteket A modellek világa a civilek számára különleges univerzumnak tűnik, Coco ezért bepillantást enged a kulisszák mögé, és érdekes történetekkel szórakoztatja követőit. A SundayStories című blogban például vicces sztorikat oszt meg arról, hogyan botladoznak szó szerint a modellek a kifutón és azon kívül. A StyleTheBump című blogban viszont a terhességéről mesél, de nem csak a reggeli rosszullétekről számolva be, hanem azon ötleteit is megosztja, hogyan maradhat sítlusos egy kismama, ha olyannak érzi már magát, mint egy dömper. A különféle blogbejegyzések a szakmabeliek számára ugyanolyan érdekesek, mint a laikus követőknek, így a modell egyszerre tart kapcsolatot kollégáival és munkaadóival, illetve a szélesebb közönséggel.
3. Legyen haditerved Coco
soha nem véletlenül, ötletszerűen posztol, hanem világos stratégia
szerint: gyakorlatilag permanens reklámkampányt folytat önmagáról. A
saját, intim hangvételű posztok mellett kirakja az összes róla szóló
sajtómegjelenést, ami nem kevés, hiszen "világmárkáról" van szó. Ezáltal
a követők folyamatosan rendkívül informatív és összetett képet kapnak
róla, szubjektív és objektív megközelítésből egyaránt.
4. Ne csak aktív, reaktív is legyé lIsmerjük
a tipikus instagramos figuráját: állandóan szelfiket posztol magáról,
kirakja, hogy mit reggelizett, milyen felhő látszik a repülő ablakából
és hogyan fest a lábnyoma a Karib-tenger parti homokjában. Az ilyen
irritáló és nevetséges alakokkal ellentétben Coco nem veszi magát
teljesen komolyan, és reagál az általa tisztelt személyiségek dolgaira
és kommunikál azokkal is, akik üzennek neki. Vagyis arra használja a
közösségi médiát, amire kitalálták: virtuális közösségként és nem
tükörként, amelyben csodálhatja magát.
A fenti megfigyelések bárki
számára jól hasznosíthatók, hiszen a közösségi márkaépítés alapelveiről
van szó, tehát akkor is töprengj el rajtuk, ha nem vagy kanadai
szupermodell.
Jó lenne, ha egy helyen több mint
100 cég karrierlehetőségeivel ismerkedhetnél meg? Segítene a céljaid
elérésében, ha szakértői segítséggel állíthatnád össze CV-d? Ha igen a
válaszod, akkor már most írd be a naptáradba a HVG Állásbörzét!
szerző: Jobline
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése