Egy coachinggal és
munkapszichológiával foglalkozó amerikai cég, a Dawitt Corporate
Partners végzett felmérést arról, milyen irányban fejlődik az
önéletrajz, és érdekes eredményekre jutottak. A HR Morning foglalta össze a lényeget.
1. A YouTube jelentősége egyre nagyobb.
A közösségi média mellett a világ legnagyobb videómegosztóján egyre
több az önéletrajz, pontosabban olyan mozgóképes felvétel, amely a
kreatív CV funkcióját tölti be. Egy felmérés szerint a munkáltatók 89
százaléka véli úgy, hogy szívesen nézne videós önéletrajzokat, főleg
azért, mert ezekből a jelölt attitűdje és önprezentációs képességei is
kiderülnek. Egyre több karrieroldal, például a CareerBuilder lehetőséget
ad arra, hogy az álláskeresők videókat is feltölthessenek.
2. Jelöltek garmadáját negligálják az emailjeik miatt. A fenti felmérés kiderítette, hogy a jelöltek 76 százalékával nem foglalkoznak a szakmaiatlan emailcímük miatt. Minden álláskereséssel kapcsolatos cikkben szerepel, hogy partyboy84@vvv.com emailcímmel esélytelen a jelentkezés, mégis ez az egyik leggyakoribb probléma a kiválasztási szakemberek szerint. Könnyen meglehet, hogy számos tehetséges jelölt azért marad hoppon, mert nem tanították meg neki az emailetikettet.
2. Jelöltek garmadáját negligálják az emailjeik miatt. A fenti felmérés kiderítette, hogy a jelöltek 76 százalékával nem foglalkoznak a szakmaiatlan emailcímük miatt. Minden álláskereséssel kapcsolatos cikkben szerepel, hogy partyboy84@vvv.com emailcímmel esélytelen a jelentkezés, mégis ez az egyik leggyakoribb probléma a kiválasztási szakemberek szerint. Könnyen meglehet, hogy számos tehetséges jelölt azért marad hoppon, mert nem tanították meg neki az emailetikettet.
3. A közösségi média az új papír.
A Dewitt felmérése szerint a munkáltatók 93 százaléka néz utána, milyen
az álláskereső jelenléte a közösségi médiában. Természetesen a LinkedIn
vezet, de a szakemberek szerint érdemes szakmai színvonalú profilt
fenntartani (és rendszeresen frissíteni) a Facebookon és a Twitteren is.
4. Az önéletrajzok eltwitteresednek.
Mivel szinte mindenki twitterezik, azaz tőmondatokban fejezi ki magát,
ez a stílus megjelenik az önéletrajzokban is. Ez jó irány, mert a
HR-esek amúgy is utálnak tekervényes mondatokkal bajmolódni, ezért
általában el sem olvassák őket. A Twitternek köszönhetően tömörek és
lényegretörőek lesznek tehát a CV-k, felpörög a kiválasztás.
5. Táblázatok és infografikák csábítják a szemet.
Egyre több ábra, vizuális elem jelenik meg az önéletrajzokban, mert a
jelöltek ki akarnak tűnni a tömegből, és nem kell a Wordre
hagyatkozniuik, mert magabiztosan használják a különféle
szerkesztőprogramokat.
A HR Morning négy
kiválasztási szakembert is idéz, szerintük mire kell koncentrálni,
amikor a jelölt megpróbálja elkészíteni a tökéletes önéletrajzot.
1. Kreativitás és relevancia.
Óvakodjunk a sablonoktól, igyekezzünk kreatív módon felkelteni magunk
iránt a figyelmet. Az önéletrajz szóljon arról a szervezetről és annak a
szervezetnek, ahol állást szeretnénk kapni. (Laurence Hebberd, linkhumans.com)
2. Számok beszéljenek az eredményekről.
A teljesítményünket bemutató szöveg aktív igével kezdődjön, számokkal
mutasd be, mit értél el, aztán add meg a viszonyítási alapot is, mihez
képest jelentős ez az eredmény. (Laszlo Bock személyügyi alelnök,
Google)
3. Írj idézeteket.
A márkád és a sikereid hitelességét úgy tudod igazolni, hogy idézed egy
főnököd vagy ügyfeled dicsérő szavait. Az idézetet úgy válaszd meg,
hogy azt sugallja, nagy jótétemény lesz a cégnek, ha megkapod az állást.
(Jessica Holbrook Hernandez, Careerrealism)
4. A YouTube-os bemutatkozásod váljon vírusvideóvá.
A közösségi médiában futótűzként terjednek az érdekes képek és videók,
és milliókhoz jutnak el. Ha a bemutatkozásod vírusvideóvá válik,
exponenciálisan nőnek az álláskeresési esélyeid, csak arra vigyázz, hogy
a tartalom senki számára ne legyen sértő. (Richard White, Business to
Community)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése