Újabb trükkös interjúkérdések sokat tapasztalt csúcsvezetőktől
„A lehetetlen
mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a
megoldást.”
Nagy sikert aratott korábbi cikkünk, amelyben amerikai cégvezetők
kedvenc interjúkérdéseit mutattuk be a magyarázatokkal együtt. Itt az
újabb gyűjtemény, hogy minél kevesebb meglepetés érjen, amikor szemtől
szemben ülsz az interjúztatóval.
Az interjúkérdések nem
véletlenül érdekelnek mindenkit, hiszen jórészt ezeken állhat vagy
bukhat, hogy megkapjuk-e az állást. Jeff Haden, a LinkedIn állandó
szerzője ezért kérdezett meg néhány amerikai csúcsvezetőt, ők mire kíváncsiak a jelölttel kapcsolatban.
1. Miért volt X különböző munkája Y év alatt? A
válasz segítségével képet kapok a jelentkező pályfutásáról. Mi
motiválja? Ha hirtelen váltott, miért tette? Mi a döntő tényező, amikor
otthagy egy munkahelyet?
Az is kiderül a válaszból,
mennyire lojális az illető és hogyan képes megindokolni egy-egy
döntését. Van-e gondja a főnökökkel? Gyorsan elunja magát egy-egy
munkahelyen?
Azzal önmagában nincs semmi baj, ha valaki folyton munkahelyet vált – a lényeg az, mi készteti erre.
Shana Kabani, a The Marketing Zen Group alapító vezérigazgatója
Forrás: Jobline
2. Képzelje el,
hogy eltelt egy év, és éppen azt ünnepeljük, hogy ezen idő alatt milyen
nagy sikereket értünk el együtt. Mik lennének ezek a sikerek?Számomra
egy állásinterjúban az a legizgalmasabb, amikor a jelölt interjúvol meg
minket. Tudnom kell, hogy felkészült-e belőlünk, érti-e, miről szól ez a
cég és a meghirdetett állás, és tényleg akarja-e ezt a munkát.
A jelölttől azt várom el,
hogy legyen annyira kidolgozott stratégiai víziója, hogy ne csupán az
eltelt évről, hanem a cég működéséről is nagyobb távlatokban tudjon
gondolkodni - és persze arról, neki hol a helye ebben.
Randy Garutti, a Shake Shack gyorsbüfélánc vezérigazgatója
3. Mikor volt a leginkább elégedett életében? Komolyabb
pozíciók esetében fejlett készségeket és intellektust tételezek fel a
jelöltekkel kapcsolatban. Továbbá úgy gondolom, hogy releváns
tapasztalatokkal bíró okos emberek könnyen feltalálják magukat és jól
teljesítenek új környezetben, amennyiben a céges kultúra megfelelően
inspirálja őket. Ezért aztán leginkább a személyiségre vagyok kíváncsi
és arra, be tud-e illeszkedni a cégem szervezetébe.
E kérdés nyomán különleges
beszélgetés bontakozhat ki, amelynek során azt puhatolom ki, a cégem
megfelel-e a jelölt igényeinek, és képes lesz-e arra, hogy olyan sokat
hozzon ki magából, amennyit sehol máshol nem tudna.
Dick Cross, a Cross Partnership alapító vezérigazgatója
4. Tegyük fel, hogy
felvettük, imád nálunk dolgozni és akkora a fizetése, amekkorát kért.
Milyen ajánlattal lehetne önt tőlünk átcsábítani? Arra vagyok kíváncsi, hogy a jelölt a pénzre hajt-e, vagy az a fontos, hogy szeresse a munkáját.
Meg lehet-e venni az illetőt?
Nagyon érdekes válaszokat szoktam kapni.
Ilya Pozin, a Cipley tech-cég alapítója
5. Ki az, akit csodál és miért? A
válaszból kiderülhet, a jelölt mennyire van tisztában a saját személyes
és szakmai fejlődésével, ami szerintem szorosan összefügg azzal,
mennyire sikeres és ambíciózus valaki.
Továbbá azt is megtudhatom, milyen tulajdonságokat és szokásokat szeretne a jelölt elsajátítani.
Clara Shis, a Hearshey Social tanácsadócég alapító vezérigazgatója
6. Mi az, amit nem szeret csinálni? Azt gondolhatnánk, ha valaki elnyert egy állást, annak minden aspektusát élvezi, de ez nagyon ritka eset.
Az őszinte választ azonban
úgy kell kihúzni a jelöltből. Emiatt többször fel szoktam tenni ezt a
kérdést különbözőképpen, de mindig megéri az erőfeszítés. Így derült ki
például egy értékesítői állásra jelentkező hölgyről, hogy nem szeret új
emberekkel találkozni.
A kedvencem mégis az a
pénzügyes volt, aki elárulta, hogy nem szeret apró részletekkel
bíbelődni és ellenőrizni az ereményt. Mondtam neki, hogy köszi és
viszlát.
Art Papas, a Bullhorn piacvezető toborzószoftver-fejlesztő cég alapító vezérigazgatója
7. Meséljen egy projektről vagy elért eredményről, amelyről úgy gondolja, hogy a legnagyobb jelentőséggel bír a karrierjében. Az
a tapasztalatom, hogy a válasz további kérdésekhez vezet, és ennek
köszönhetően a jelölt sokkal érzékletesebben be tud mutatkozni, mintha
hagyományos módon kérdezném.
Ilyen további kérdések
fordulhatnak elő: Milyen pozíciót töltött be, amikor ezt az eredményt
elérte? Milyen hatással volt a céges hierarchiában elfoglalt helyére? Ki
vett még részt a projektben, és a siker milyen hatással volt a
csapatra?
Deborah Sweeney, a MyCorporation tanácsadócég vezérigazgatója
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése