2015. márc. 10.

Itt lesznek tavasszal állások


A tavasz is sok új álláslehetőséget hozott álláskeresőink számára.
Összegyűjtöttük, hogy mely területen tevékenykedő cégek hirdetnek sok új pozíciót most !

Nagyon rég volt ilyen magas a magyar munkaadók felvételi kedve: az ötödük toborzásba kezd.
2015 második negyedévében a magyar munkaadók 18 százaléka tervez létszámbővítést, 5 százalékuk elbocsátással számol, háromnegyedük viszont nem változtat a munkavállalói létszámon. A Mapower Munkaerő-piaci Mutató +10 százalékon áll a szezonálisan kiigazított adatok alapján. (A mutató nettó értékét úgy számítják ki, hogy az elbocsátást tervező munkaadók számából kivonják a munkaerő-felvételre készülők számát.)
"A magyar munkaadók a 10 százalékos mutatóval Európában a legoptimistábbak közé tartoznak. A pozitív kilátásokat az építőipar és a gyártás területén ügyfeleink is megerősítették, különösen Nyugat-Magyarországon, és az autóiparban, illetve az autóipari beszállítóknál. A képzett szakmunkások, gépkezelők, technikusok és mérnökök iránti igény hónapról hónapra nő" - magyarázta az adatokat Dalányi László, a ManpowerGroup Hungary ügyvezető igazgatója. folytatás itt>>.

Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos, hogy célokat tűzzünk magunk elé álláskeresőként. Tervezzük meg a napunkat, hetünket, hónapunkat. Határozzuk meg, hogy mennyi időt töltünk álláskereséssel, mennyit az állásokra való jelentkezéssel, szakmai cikkek átolvasásával, idegen nyelv tanulásával, stb. Végezetül pedig tűzzünk ki egy dátumot, amikorra meg fogjuk találni az új helyünket!
További álláslehetőségek>>



2015. márc. 8.

Álláskeresőként milyen weboldalt érdemes létrehoznod?












személyes weboldal támogatja az álláskeresést? De még mennyire! Válaszd ki, a Te céljaidat melyik weboldaltípus támogatná a leginkább.
Külföldön már szinte természetes, hogy egyre több embernek van saját, személyes weboldala. Nálunk még főleg csak a hírességekre, közéleti személyiségekre jellemző ez a trend, pedig egy saját weboldal az álláskeresés, karrierépítés szempontjából is óriási segítséget jelenthet.
A weboldalaknak több típusa van, ezek közül egy álláskereső a következők közül választhat:
1. Önéletrajz weboldal
Ez a karriert támogató weboldalak legegyszerűbb típusa. Ha ezt választod, nincs más dolgod, mint feltölteni az önéletrajzodat egy kifejezetten erre a célra létrehozott weboldal sablonba. Az ilyen oldalaknak általában egyszerű a felépítése. A legújabb divat az egyoldalas CV-weboldal, ami egyetlen nyitó oldalt tartalmaz az összes szükséges információval. A tartalom itt hasonlít egy online önéletrajzra, tehát leggyakrabban egy fotót, a munkahelyi tapasztalatodat és a tanulmányaidat érdemes feltölteni. A különbség egy LinkedIn profilhoz képest annyi, hogy lehetősséged van az oldal kinézetét testre szabni. Képekkel, videókkal és az oldal designjával rengeteg plusz információt közölhetsz a személyiségedről és a szakértelmedről egyaránt.
Ingyenes Tárhely 2. Szakmai blog
Egy fokkal bonyolultabb megoldás a szakmai blog létrehozása és működtetése, de a plusz energiák hosszú távon megtérülnek. A szakmai blog tartalmazhatja a tapasztalataid bemutatását is, de a lényege az, hogy rendszeresen írsz rá szakmádba vágó cikkeket. Itt tehát már nem csak azt éred el, hogy a látogatók megismerjék az önéletrajzodat. A bejegyzések révén azt is kommunikálod, hogy egy adott téma szakértője vagy. Egy szakmai blog működtetéséhez elszántságra, és némi íráskészségre van szükség. Egy bejegyzés megírása időt igényel, és ha elindítod a weboldalt, akkor havonta legalább egy vagy két posztot érdemes publikálni.
3. Portfólió oldal
A portfólió oldal a szakmai bloghoz hasonló weboldal, de azoknak ajánlott, akik munkáját vizuálisan is jól be lehet mutatni. Például egy grafikusnak vagy belsőépítésznek érdemes olyan weboldalt indítani, ahol az eddigi munkáiról képekben számol be. Léteznek kifejezetten erre a célra kialakított portfólió gyűjtőoldalak, de olyan saját weboldalt is létrehozhatsz, ami a szöveges posztok helyett a képi megjelenítésre helyezi a hangsúlyt. Ha olyan szakmában dolgozol, ahol a vizuális referencia fontosabb, mint az önéletrajzod tartalma, egy ilyen oldal sorsdöntő szerepet kaphat egy jó állás megszerzésében.
 

Milyen weboldalt soha ne csinálj?
Panaszblog
A panaszblog az álláskeresők csalódottságának ad hangot. Vannak, akik abban látják a megoldást a bennük lévő feszültség levezetésére, hogy blogban örökítik meg az álláskeresésükkel járó kudarcélményeket. Egy ilyen weboldal létrehozása kifejezetten káros, ezért nem érdemes vele foglalkozni. Ha a munkáltatók rátalálnak, könnyen elbizonytalanodhatnak. Senki nem szereti a blogbejegyzésekben panaszkodó, negatív kisugárzású álláskeresőket, függetlenül attól, hogy van-e igazságtartalma annak, amit a bejegyzéseiben közzétesz. A másik probléma a panaszblogokkal az, hogy amennyi energiát valaki beleöl, ugyanannyi energiából egy színvonalas szakmai blogot is lehetne működtetni. Akkor pedig már inkább ebbe az irányba, vagyis szakmaiságod professzionális kommunikálása felé érdemes elindulni.
Egy saját weboldal létrehozása utánajárást igényel, de a legjobb, ha ezt egy befektetésnek fogod fel. Egy színvonalas oldal hozzájárulhat ahhoz, hogy gyorsabban találj magadnak állát, de abban is segíthet, hogy a hosszú távú karrieredet építsd vele.
Szerző: Timár Krisztina, Álláskeresési szakértő | timarkriszta.hu

2015. márc. 3.

Hogyan jelentkezzünk egy cég több álláshirdetésére egyszerre

Egy cég több álláshirdetésére jelentkezni? Ezt is lehet!

mikor álláskeresőként böngésszük az álláshirdetéseket, időnként beleütközünk ilyen dilemmába: egy cég több állást is hirdet, amit be tudnánk tölteni. De illik-e egyáltalán több állásra jelentkezni egy cégen belül?
Mit lát ebből a hirdető cég? Hogy minden mindegy, csak legyen már állásunk? Vagy nem figyeltünk oda? Vagy szerencselovagként mindenre jelentkezünk, ami csak elénk kerül? Ezeket a feltételezéseket egyetlen módon lehet elkerülni: őszintének kell lenni.

Hogyan jelentkezzünk több hirdetésre egyszerre?

Ha állásportálon találtuk az adott cég hirdetéseit, figyeljünk arra, milyen e-mailcímre kérik a jelentkezést. Ha különböző e-mailcímek vannak, mind a kettőre (többre) el kell küldeni, ugyanazt az álláspályázati anyagot. Az álláspályázati anyag az önéletrajz mellett egy olyan motivációs levélből áll, amiben leírod, hogy láttad az álláshirdetésüket X és az Y pozícióra is, ezúton jelentkezel, mert úgy érzed, ezeket a feladatokat el tudod látni, majd a megpályázott pozíciókhoz egy-egy bekezdésben írd le, miért is lennél alkalmas rá: tanulmányaid, eddigi tapasztalataidból a legerősebbeket, leginkább a hirdetett pozícióhoz hasonlókat írd le. Ha az adott cég honlapján láttál több megfelelő hirdetést, az eljárás hasonló: itt előfordulhat, hogy ugyanarra az e-mail címre kell küldeni a jelentkezést (jellemzően job@… vagy allas@… címre).
Álláshirdetésekben időnként kérnek fizetési igényt, ami nagyon nehézzé teszi a dupla/többszörös jelentkezést. Nehéz fizetési igényt úgy meghatározni, hogy a pozíciók és a hozzá tartozó feladatok, felelősségi körök eltérők lehetnek, a tapasztalataid egyik pozícióra erősebb érvként szolgálnak, mint a másikra. Az ilyen álláspályázatokban a fizetési igényre egy minimum összeget kell beírni, jelezve, hogy a hirdető által neked kínált feladatkört részletesen megismerve szeretnéd a végleges fizetési igényed megbeszélni velük. Fontos, hogy itt egyeztetésről írj, ne pedig arról, hogy akkor majd egy újabb igénnyel állhatsz elő. Ezzel eléred, hogy tudják mérlegelni, megfelelsz-e az általuk elképzelt költségkeret szerint, de nyitva hagyod a kérdést, hogy a feladatok és felelősségi körök ismeretében újratárgyaljátok a juttatásaidat.

Az álláshirdető válasza

Amennyiben a jelentkezésed érdekes számára, meg fog keresni. Ebben az esetben fontos tisztázni, hogy ha állásinterjúra hívnak, melyik pozícióra gondolnak. Ennek tudatában kell készülni az interjúra: a tanulmányaid és tapasztalataid mentén érvekkel felkészülni.

Egy lehetséges következmény

A munkáltató is hatékony és költségben is ésszerű megoldásra törekszik, a kiválasztás során megváltoztathatja az elképzeléseit, ha az tűnik hatékonynak. Megtörtént már, hogy egy ilyen dupla jelentkezés miatt a két elképzelt pozíció feladatait és felelősségi köreit átszervezték, mert a jelölt megfelelő volt mindkettőre, de a költségei miatt újra kellett gondolni a struktúrát. Az eredmény az lett, hogy a jelöltet operatív, senior pozícióra vették fel, amiben a két elképzelt pozíció magasabb képzettséget igénylő feladatait és felelősségi köreit kellett ellátnia, és mellé egy asszisztensi pozíciót hoztak létre, amire könnyen találtak jelentkezőt. Így a két pozíció összköltsége azonos maradt, de a költségek és feladatok elosztása másképp alakult, mint eredetileg tervezték. Ennek az esetnek pozitív tanulsága: sose féljünk egy állásinterjún elmondani, mit szeretnénk, mihez értünk, milyen tapasztalataink vannak, miért lennénk megfelelőek akár mindkét pozícióra.



mert neked jár :))

https://p.antavo.com/f/CWb/+238/

2015. márc. 2.

a közeljövő önéletrajza

A papír alapú dokumentumok minden téren kimennek a divatból, és nem kivétel ez alól az önéletrajz sem. A LinkedIn előtérbe kerüléséről már többször írtunk, és van más újdonság is.
Egy coachinggal és munkapszichológiával foglalkozó amerikai cég, a Dawitt Corporate Partners végzett felmérést arról, milyen irányban fejlődik az önéletrajz, és érdekes eredményekre jutottak. A HR Morning foglalta össze a lényeget.
1. A YouTube jelentősége egyre nagyobb. A közösségi média mellett a világ legnagyobb videómegosztóján egyre több az önéletrajz, pontosabban olyan mozgóképes felvétel, amely a kreatív CV funkcióját tölti be. Egy felmérés szerint a munkáltatók 89 százaléka véli úgy, hogy szívesen nézne videós önéletrajzokat, főleg azért, mert ezekből a jelölt attitűdje és önprezentációs képességei is kiderülnek. Egyre több karrieroldal, például a CareerBuilder lehetőséget ad arra, hogy az álláskeresők videókat is feltölthessenek.

2. Jelöltek garmadáját negligálják az emailjeik miatt.
A fenti felmérés kiderítette, hogy a jelöltek 76 százalékával nem foglalkoznak a szakmaiatlan emailcímük miatt. Minden álláskereséssel kapcsolatos cikkben szerepel, hogy
partyboy84@vvv.com emailcímmel esélytelen a jelentkezés, mégis ez az egyik leggyakoribb probléma a kiválasztási szakemberek szerint. Könnyen meglehet, hogy számos tehetséges jelölt azért marad hoppon, mert nem tanították meg neki az emailetikettet.
Forrás: Jobline

3. A közösségi média az új papír. A Dewitt felmérése szerint a munkáltatók 93 százaléka néz utána, milyen az álláskereső jelenléte a közösségi médiában. Természetesen a LinkedIn vezet, de a szakemberek szerint érdemes szakmai színvonalú profilt fenntartani (és rendszeresen frissíteni) a Facebookon és a Twitteren is.
4. Az önéletrajzok eltwitteresednek. Mivel szinte mindenki twitterezik, azaz tőmondatokban fejezi ki magát, ez a stílus megjelenik az önéletrajzokban is. Ez jó irány, mert a HR-esek amúgy is utálnak tekervényes mondatokkal bajmolódni, ezért általában el sem olvassák őket. A Twitternek köszönhetően tömörek és lényegretörőek lesznek tehát a CV-k, felpörög a kiválasztás.
5. Táblázatok és infografikák csábítják a szemet. Egyre több ábra, vizuális elem jelenik meg az önéletrajzokban, mert a jelöltek ki akarnak tűnni a tömegből, és nem kell a Wordre hagyatkozniuik, mert magabiztosan használják a különféle szerkesztőprogramokat.
A HR Morning négy kiválasztási szakembert is idéz, szerintük mire kell koncentrálni, amikor a jelölt megpróbálja elkészíteni a tökéletes önéletrajzot.
1. Kreativitás és relevancia. Óvakodjunk a sablonoktól, igyekezzünk kreatív módon felkelteni magunk iránt a figyelmet. Az önéletrajz szóljon arról a szervezetről és annak a szervezetnek, ahol állást szeretnénk kapni. (Laurence Hebberd, linkhumans.com)
2. Számok beszéljenek az eredményekről. A teljesítményünket bemutató szöveg aktív igével kezdődjön, számokkal mutasd be, mit értél el, aztán add meg a viszonyítási alapot is, mihez képest jelentős ez az eredmény. (Laszlo Bock személyügyi alelnök, Google)
3. Írj idézeteket. A márkád és a sikereid hitelességét úgy tudod igazolni, hogy idézed egy főnököd vagy ügyfeled dicsérő szavait. Az idézetet úgy válaszd meg, hogy azt sugallja, nagy jótétemény lesz a cégnek, ha megkapod az állást. (Jessica Holbrook Hernandez, Careerrealism)
4. A YouTube-os bemutatkozásod váljon vírusvideóvá. A közösségi médiában futótűzként terjednek az érdekes képek és videók, és milliókhoz jutnak el. Ha a bemutatkozásod vírusvideóvá válik, exponenciálisan nőnek az álláskeresési esélyeid, csak arra vigyázz, hogy a tartalom senki számára ne legyen sértő. (Richard White, Business to Community) 


2015 február 24.

amiitől nyerő lesz az önéletrajzod




szerző: Jobline
2015 március 02.
Önéletrajzot gyártani látszólag egyszerű, hiszen az internet tele van különféle mintákkal, amelyekben csak be kell helyettesíteni az adatokat. Ez azonban kevés: ki is kell tűnni a sok unalmas egyendokumentum közül. Sikerülni is fog, ha 5 alapkérdésre összpontosítasz.
Manapság fénysebességgel kell megragadni a kiválasztási szakember figyelmét, aki pár másodperc alatt felméri, érdemes-e végigolvasni az önéletrajzot. Ezzel a felütéssel indít Virginia Franco önéletrajz-szakértő szakértő a LinkedInen írt cikkében, és azt ajánlja, összpontosítsunk arra, hogy az önéletrajz olyan legyen, mint egy röplap, amelyben unalmas felsorolás helyett szembeötlő helyen mérhető eredmények szerepelnek. Franco szerint öt kérdést kell feltenned magadnak, és ezekre válaszolnod az önéletrajzban, hogy a HR-es érdeklődését fel tudd kelteni.
1. Mire vagyok büszke?
Hatékonyabbá tetted a csapat működését? Kevesebb emberrel/forrásból nagyobb eredményt értél el? Határidő előtt kiválóan véghezvittél egy projektet? Mindegy, mit értél el, ha valamire büszke lehetsz, tömören foglald össze, és írd oda az önéletrajz elejére, mint egy jelmondatot.
Forrás: Jobline

2. Mennyi pénzt takarítottam meg a cégnek?

A megtakarítás rendkívül jól csengő kifejezés. Természetesen számokat és százalékokat kell említeni, hogy a nyereséget érzékeltesd. Bármilyen megtakarítás megteszi, akár a termelési költségeket csökkentetted, akár az ügyfelet beszélted rá egy, a céged számára kedvezőbb ajánlatcsomag elfogadására, de az is nagyon jól fest az önéletrajzban, ha büszkén elmondhatod, hogy gazdaságosabbá tettél egy munkafolyamatot.
3. Mennyi időt takarítottam meg?
Az idő pénz, tartja az egyik leginkább amerikai mondás. Az időmegtakarításra vonatkozó tételnek szintén előkelő helyen kell szerepelnie az önéletrajzodban. Sikerült lerövidíteni egy folyamatot, ami korábban napokig tartott, de most már órák alatt el lehet jutni a végére? Ha átszerveztél, felpörgettél, turbóra kapcsoltál bizonyos mechanizmusokat a munkahelyeden, feltétlenül említsd meg, továbbra is mérhető módon, azaz számokkal, százalékokkal érzékeltetve a pozitív változást.
4. Jobb lett-e a hangulat körülöttem?
Első hallásra ez nehezebben mérhető momentumnak tűnik, de ha jobban belegondolunk, a csapat hatékonyabb működése vagy az ügyfélkapcsolati sikerek mind-mind azt bizonyítják, hogy hasznos tagja vagy a szervezetnek, és hozzájárulsz a cég felvirágoztatásához.
5. Hozzájárultam-e a cég fejlődéséhez?
Az e kérdésre adott válasz azt érzékelteti, hogy képes vagy átlátni a dolgokat és nem áll távol tőled a stratégiai gondolkodás. Ha a cégnek sikerült átvészelni egy nehéz időszakot - miközben mások csődbe mentek -, ha nőtt a bevétel vagy a korábbi ingatag helyzethez képest stabilizálódott a vállallat helyzete, abban neked is részed volt, minél felelősebb pozíciót töltöttél be, annál inkább. Megint csak mérhető adatokkal hangsúlyozd, milyen haszonnal járt a cég számára végzett munkád.
A fenti öt kérdésre adott válasszal összeáll az a kép, amire a kiválasztási szakember kíváncsi, ezért más adatokkal nem is kell őt fárasztani. Az összes releváns információ szellősen ráfér egy A4-es oldalra, és amennyiben hasonlóan frappáns kísérőlevelet is mellékelsz, joggal reménykedhetsz abban, hogy az elsők között hívnak be állásinterjúra.
Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

Újabb trükkös interjúkérdések sokat tapasztalt csúcsvezetőktől

„A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást.”


Nagy sikert aratott korábbi cikkünk, amelyben amerikai cégvezetők kedvenc interjúkérdéseit mutattuk be a magyarázatokkal együtt. Itt az újabb gyűjtemény, hogy minél kevesebb meglepetés érjen, amikor szemtől szemben ülsz az interjúztatóval.
Az interjúkérdések nem véletlenül érdekelnek mindenkit, hiszen jórészt ezeken állhat vagy bukhat, hogy megkapjuk-e az állást. Jeff Haden, a LinkedIn állandó szerzője ezért kérdezett meg néhány amerikai csúcsvezetőt, ők mire kíváncsiak a jelölttel kapcsolatban.
1. Miért volt X különböző munkája Y év alatt?
A válasz segítségével képet kapok a jelentkező pályfutásáról. Mi motiválja? Ha hirtelen váltott, miért tette? Mi a döntő tényező, amikor otthagy egy munkahelyet?
Az is kiderül a válaszból, mennyire lojális az illető és hogyan képes megindokolni egy-egy döntését. Van-e gondja a főnökökkel? Gyorsan elunja magát egy-egy munkahelyen?
Azzal önmagában nincs semmi baj, ha valaki folyton munkahelyet vált – a lényeg az, mi készteti erre.
Shana Kabani, a The Marketing Zen Group alapító vezérigazgatója
Forrás: Jobline

2. Képzelje el, hogy eltelt egy év, és éppen azt ünnepeljük, hogy ezen idő alatt milyen nagy sikereket értünk el együtt. Mik lennének ezek a sikerek?
Számomra egy állásinterjúban az a legizgalmasabb, amikor a jelölt interjúvol meg minket. Tudnom kell, hogy felkészült-e belőlünk, érti-e, miről szól ez a cég és a meghirdetett állás, és tényleg akarja-e ezt a munkát.
A jelölttől azt várom el, hogy legyen annyira kidolgozott stratégiai víziója, hogy ne csupán az eltelt évről, hanem a cég működéséről is nagyobb távlatokban tudjon gondolkodni - és persze arról, neki hol a helye ebben.
Randy Garutti, a Shake Shack gyorsbüfélánc vezérigazgatója
3. Mikor volt a leginkább elégedett életében?
Komolyabb pozíciók esetében fejlett készségeket és intellektust tételezek fel a jelöltekkel kapcsolatban. Továbbá úgy gondolom, hogy releváns tapasztalatokkal bíró okos emberek könnyen feltalálják magukat és jól teljesítenek új környezetben, amennyiben a céges kultúra megfelelően inspirálja őket. Ezért aztán leginkább a személyiségre vagyok kíváncsi és arra, be tud-e illeszkedni a cégem szervezetébe.
E kérdés nyomán különleges beszélgetés bontakozhat ki, amelynek során azt puhatolom ki, a cégem megfelel-e a jelölt igényeinek, és képes lesz-e arra, hogy olyan sokat hozzon ki magából, amennyit sehol máshol nem tudna.
Dick Cross, a Cross Partnership alapító vezérigazgatója
4. Tegyük fel, hogy felvettük, imád nálunk dolgozni és akkora a fizetése, amekkorát kért. Milyen ajánlattal lehetne önt tőlünk átcsábítani?
Arra vagyok kíváncsi, hogy a jelölt a pénzre hajt-e, vagy az a fontos, hogy szeresse a munkáját.
Meg lehet-e venni az illetőt?
Nagyon érdekes válaszokat szoktam kapni.
Ilya Pozin, a Cipley tech-cég alapítója
5. Ki az, akit csodál és miért?
A válaszból kiderülhet, a jelölt mennyire van tisztában a saját személyes és szakmai fejlődésével, ami szerintem szorosan összefügg azzal, mennyire sikeres és ambíciózus valaki.
Továbbá azt is megtudhatom, milyen tulajdonságokat és szokásokat szeretne a jelölt elsajátítani.
Clara Shis, a Hearshey Social tanácsadócég alapító vezérigazgatója
6. Mi az, amit nem szeret csinálni?
Azt gondolhatnánk, ha valaki elnyert egy állást, annak minden aspektusát élvezi, de ez nagyon ritka eset.
Az őszinte választ azonban úgy kell kihúzni a jelöltből. Emiatt többször fel szoktam tenni ezt a kérdést különbözőképpen, de mindig megéri az erőfeszítés. Így derült ki például egy értékesítői állásra jelentkező hölgyről, hogy nem szeret új emberekkel találkozni.
A kedvencem mégis az a pénzügyes volt, aki elárulta, hogy nem szeret apró részletekkel bíbelődni és ellenőrizni az ereményt. Mondtam neki, hogy köszi és viszlát.
Art Papas, a Bullhorn piacvezető toborzószoftver-fejlesztő cég alapító vezérigazgatója
7. Meséljen egy projektről vagy elért eredményről, amelyről úgy gondolja, hogy a legnagyobb jelentőséggel bír a karrierjében.
Az a tapasztalatom, hogy a válasz további kérdésekhez vezet, és ennek köszönhetően a jelölt sokkal érzékletesebben be tud mutatkozni, mintha hagyományos módon kérdezném.
Ilyen további kérdések fordulhatnak elő: Milyen pozíciót töltött be, amikor ezt az eredményt elérte? Milyen hatással volt a céges hierarchiában elfoglalt helyére? Ki vett még részt a projektben, és a siker milyen hatással volt a csapatra?
Deborah Sweeney, a MyCorporation tanácsadócég vezérigazgatója


2015 február 25.


Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 



Összefogással megmenthetjük a kis Ágoston életét

  Tóth-Helli Ágoston csak 10 hónapos, de csaknem 8 hónapja küzd a leukémia egy igen ritka fajtája ellen. Hiába harcol hősiesen, egyedül nem ...

Címkék